مراحل بازسازی آشپزخانه و هزینه آن همراه با تصاویر قبل و بعد

به گزارش مجله شهبازی، بازسازی آشپزخانه جزئی از بازسازی خانه است که بیشترین هزینه را در بر دارد. به طورکلی با توجه به بودجه کارفرما و میزان بازسازی که انجام می گردد، هزینه بازسازی آشپزخانه برآورد می گردد و در ادامه با توجه به توافقات اجرا شده، بازسازی های مورد نظر انجام می گردد. در این مقاله به فرایند بازسازی آشپزخانه، مراحل آن، چگونگی بازسازی آشپزخانه های عظیم و قدیمی پرداخته شده است و در پایان آنالیز در رابطه با هزینه بازسازی آشپزخانه انجام خواهد گرفت.

مراحل بازسازی آشپزخانه و هزینه آن همراه با تصاویر قبل و بعد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی آشپزخانه خود را به بهترین ها بسپارید

فرایند بازسازی آشپزخانه چیست؟

برای بازسازی آشپزخانه می توان بخش های مختلف آن را بازسازی کرد. در این راه از بخش هایی که سالم هستند و احتیاج به تعویض ندارند، دوباره استفاده می گردد و بخش هایی که امکان استفاده مجدد از آن ها وجود ندارد، دور ریخته می گردد. به طورکلی بازسازی کابینت ها، بازسازی دیوارهای آشپزخانه، بازسازی کف آشپزخانه و بازسازی مبلمان آشپزخانه در این فرآیند مورد توجه قرار می گیرد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

بازسازی کابینت ها

کابینت ها اجزا مهم آشپزخانه محسوب می شوند و بیشتری از سایر وسایل در معرض دید قرار دارند از این رو در بازسازی آشپزخانه توجه ویژه ای به آن ها می گردد. اصولاً اگر کابینت های آشپزخانه پوسیده و بلااستفاده باشند، معمولاً در فرآیند بازسازی با کابینت های جدید تعویض می شوند. از سوی دیگر اگر کابینت ها دوام خوبی داشته باشند و احتیاجی به تعویض نداشته باشند، معمولاً با استفاده از رنگ، پولیش و … ترمیم می شوند و برای تنوع رنگ آمیزی صورت می گیرد و یا دستگیره های آن ها تعویض می گردد.

بیشتر بخوانید: انواع کابینت آشپزخانه ؛ همه جنس ها و مدل ها یکجا

یکی از راه های بازسازی کابینت ها، نورپردازی آن ها است. پس از رنگ آمیزی و تغییر در ظاهر، می توان با نورپردازی بخش زیرین کابینت های ردیف بالا و یا زیر لبه صفحه روی کابینت های ردیف پایین با استفاده از نوار نئون، تغییر زیادی در ظاهر آشپزخانه و زیبایی هرچه بیشتر آن ایجاد کرد.

بازسازی دیوارها

در ایران رسم بر این است که تمام دیوارهای آشپزخانه با استفاده از دیوارپوش هایی مانند کاشی و سرامیک پوشیده می گردد. این امر باعث می گردد به دلیل بالا بودن هزینه بازسازی دیوارها با قدیمی شدن طرح دیوارپوش ها، معمولاً این کار انجام نگردد و یا به جای تعویض تمام دیوارپوش ها صورت نگیرد و یا بخشی از آن تعویض گردد. پس از همین تریبون استفاده می کنم از این پس تنها به اجرای کاشی و سرامیک به بخش هایی مانند پشت ظرفشویی و اجاق گاز اقدام کنید تا هزینه های بازسازی کاهش پیدا کند و زیبایی آشپزخانه بیشتر گردد.

همانطور که گفته شد، در بازسازی آشپزخانه، بازسازی دیوارها معمولاً مشکل است و معمولاً کارفرما از انجام آن سرباز می زنند. تعویض کلی کاشی و سرامیک آشپزخانه و یا تنها کاشی کاری مجدد دیوار پشت ظرفشویی، اجاق گاز و دیوار بین دو ردیف بالا و پایین کابینت در فرآیند بازسازی دیوار آشپزخانه انجام می گردد.

بیشتر بخوانید: انواع دیوارپوش قابل شستشو : از اکرلیک تا شیشه ای و لمینت

بازسازی کف آشپزخانه

کف آشپزخانه نیز مانند دیوارهای آن در ایران با استفاده از سرامیک به صورت کامل پوشیده می گردد. در گذشته کف آشپزخانه ها کمی بلندتر از کف سایر نقاط خانه اجرا می شد و دارای خروجی فاضلاب در کف به منظور شستشوی آشپزخانه بود، امروزه معمولاً کف آشپزخانه هم سطح با سایر نقاط خانه ساخته می گردد و خروجی فاضلاب نیز ندارد.

اگر در بازسازی خانه در بخش آشپزخانه، کف آن احتیاج به هم سطح سازی با سایر نقاط خانه به درخواست کارفرما داشته باشد. باید کفپوش آن تخریب و سپس شیب بندی سطح اجرا شده و کفپوشی هم سطح با سایر نقاط خانه در محل آشپزخانه اجرا گردد. ازآنجایی که طرح و رنگ کفپوش آشپزخانه با دیگر نقاط خانه تفاوت دارد، بهتر است پس از بازسازی کفپوش آشپزخانه، اقدام به اجرای کفپوش لمینت یا پارکت کل خانه گردد تا یکسان سازی به منظور زیبایی هر چه بیشتر گردد.

بازسازی چیدمان آشپزخانه

یکی از فرآیندهای بازسازی آشپزخانه، بازسازی چیدمان آشپزخانه است. به طور کلی در فضای آشپزخانه باید به مثلث کار با سه رأس، ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال باید نسبت به ابعاد کلی آشپزخانه متناسب گردد. به طور مثال در یک آشپزخانه عظیم دیده می گردد که اجاق گاز و ظرفشویی در کنار هم دیده می شوند و با فاصله زیادی از یخچال قرار دارند که کار کردن در آن را سخت می نماید.

بهتر است ظرفشویی و اجاق گاز با زاویه 90 درجه با هم قرار گیرند و یخچال نیز با فاصله کمی کنار اجاق گاز باشد تا کار کردن راحت تر و نمای آشپزخانه زیباتر باشد. از طرفی هم پراکندگی وسایل متناسب می گردد و به صورتی نیست که تمامی وسایل در گوشه ای جمع می شوند و در دیگر نقاط تنها کابینت ها را داریم.

یکی از نکات دیگر نصب ماشین ظرفشویی است. در آشپزخانه های قدیمی فضایی برای نصب ماشین ظرفشویی فراهم نشده است و در بازسازی آشپزخانه این امر باید در نظر گرفته گردد. با نصب سه راهی در آب لوله کشی و خروجی های فاضلاب سینک ظرفشویی در هنگام بازسازی، فضایی برای نصب ماشین ظرفشویی ایجاد می گردد. درصورتی که اقدام به بازسازی کاشی کاری آشپزخانه می گردد، می توان لوله کشی آب و فاضلاب به منظور نصب ماشین ظرفشویی انجام گردد.

بیشتربخوانید: بازسازی ساختمان با کمترین هزینه تا بیشترین هزینه

تغییر چیدمان ماشین ظرفشویی و لباسشویی در هنگام بازسازی آشپزخانه نیز از ضروریات است. بهتر است ماشین ظرفشویی در زیر سینک ظرفشویی و ماشین لباس شویی اگر فضای لاندری در نظر گرفته نشده است، در جایی دور از دید نصب گردد و یا دری برای پوشاندن آن در نظر گرفته گردد. البته نصب ماشین لباسشویی در بالکن در زیر پکیج نیز بسیار رایج است. با اجرای کابینت در اطراف ماشین لباسشویی در بالکن می تواند از آن در برابر گرما، سرما و رطوبت محافظت کرد، از طرفی هم صدای آن آزار دهنده نخواهد بود.

بازسازی مبلمان

در آشپزخانه های فرنیش یا به اصلاح مبله که در آن ها خانه به همراه مبلمان آشپزخانه مانند ظرفشویی، یخچال و لباسشویی علاوه بر فِر و … فروخته می گردد نیز پس از مدتی احتیاج به بازسازی احساس می گردد. استفاده از مبلمان به روز و تغییر رنگ مبلمان با تغییر رنگ در فضای آشپزخانه معمولاً اتفاق می افتد.

بازسازی آشپزخانه عظیم

خانه های قدیمی که معمولاً بازسازی می شوند و برای اجاره یا فروش آماده می شوند بهترین گزینه برای ایجاد یک لاندری هستند زیرا معمولاً متراژ بالایی دارند. با یک تیغه که لوله فاضلاب از آن عبور نموده باشد می توان بخشی از فضای پرت آشپزخانه های عظیم قدیمی را به یک لاندری یا رختشورخانه تبدیل کرد. این کار هم باعث کاهش آلودگی صوتی در خانه می گردد و هم مواد شوینده را از مواد غذایی جدا می نماید.

همچنین اگر در آشپزخانه فضای پرتی وجود دارد که کابینت کاری در آن سخت است می توان از آن به عنوان فضای سوپری و انباری برای مواد غذایی استفاده کرد. با ایجاد یک درب و طبقه بندی فضای داخلی می توان این فضا را به مواد غذایی مانند سیب زمینی، پیاز، حبوبات، سبزیجات، آرد، مربا، کمپوت، کنسرو و مواد غذایی که خارج از یخچال فاسد نمی شوند، اختصاص داد. حتی در فضاهای عظیم تر می توان اقدام به نصب فریزرهای کوچک برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی، کرد.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

آشپزخانه های قدیمی همانطور که گفته شد معمولاً به منظور اجاره و فروش واحد مسکونی بازسازی می شوند در واقع بازسازی آشپزخانه از جمله بازسازی های ضروری خانه است. در بازسازی این فضاها معمولاً به تعویض دیوارپوش، کفپوش، کابینت ها، پنجره ها، تغییر چیدمان آشپزخانه از بسته به باز و یا جزیره ای، نورپردازی و اجرای تزیینات برای سقف اقدام می گردد.

هزینه بازسازی چقدر است؟

هزینه بازسازی به عوامل مختلفی مانند میزان بازسازی و متریال مورد استفاده بستگی دارد. به طور مثال هزینه بازسازی آشپزخانه ای که در آن تنها به تعویض کابینت ها و پنجره ها اقدام می گردد کمتر از بازسازی است که در آن به تعویض کاشی کاری دیوارها و سرامیک کف اقدام می گردد، هزینه دارد. حال اگر در بازسازی آشپزخانه ای از متریال درجه یک و باکیفیت استفاده گردد هزینه آن بیشتر از بازسازی با متریال درجه دو و سه است.

بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی آپارتمان چقدر است؟ بازسازی خانه یا فروش آن؟!

سخن آخر

برای یافتن شرکتی در زمینه بازسازی می توانید به وب سایت کارگشا مراجعه کنید و برای مشاهده مطالب مرتبط با بازسازی و اطلاع از نحوه بازسازی ساختمان با ویکی ساختمون همراه بمانید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 279

به "مراحل بازسازی آشپزخانه و هزینه آن همراه با تصاویر قبل و بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بازسازی آشپزخانه و هزینه آن همراه با تصاویر قبل و بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید