لغو شرایط اضطراری کرونا در تمام منطقه ها ژاپن

به گزارش مجله شهبازی، نخست وزیر ژاپن خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه در تمام نقاط این کشور شرایط اضطراری به اتمام خواهد رسید.

لغو شرایط اضطراری کرونا در تمام منطقه ها ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، این تصمیم پس از آن گرفته شد که تعداد مبتلایان نو به ویروس کرونا و فشار آنها به سیستم درمانی ژاپن کاهش یافت.

نخست وزیر سوگا در جلسه کارگروه کرونا گفت: تعداد مبتلایان نو کاهش قابل توجهی داشته است. از نظر ما شرایط در حال بهتر شدن است. تعداد مبتلایان نو از بیش از 25 هزار نفر در اواسط آگوست به 1128 مورد در روز گذشته رسیده... تعداد مبتلایان بدحال هم پس از پیک صعودی در اواسط سپتامبر فرایند نزولی گرفته است.

وی در ادامه گفت: به لطف پیشرفت در واکسیناسیون و مدیریت داروهای آنتی بادی، ما درحال ورود به مرحله ای هستیم که خدمات پزشکی قادر به ارائه خدمات پایدار حتی درصورت مشاهده تعداد مشخصی از ابتلاهای نو هستند.

نخست وزیر گفت پس از مشورت با هیئت کارشناسی در روز سه شنبه، این تصمیم را نهایی خواهد نمود.

در حال حاضر 19 استان کشور از جمله توکیو و اوساکا تا خاتمه ماه سپتامبر تحت شرایط اضطراری قرار دارند.

توکیو روز دوشنبه تعداد مبتلایان نو را 154 نفر گزارش کرد. این رقم در توکیو برای اولین بار ظرف شش ماه به زیر 200 نفر رسیده است.

میانگین هفتگی تعداد مبتلایان نو تا خاتمه روز دوشنبه کمتر از نصف تعداد گزارش شده در هفته قبل بود. با این حال اگر شرایط اضطراری هم لغو گردد، باز بعضی از محدودیت ها احتمالا برقرار خواهند بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1094

به "لغو شرایط اضطراری کرونا در تمام منطقه ها ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو شرایط اضطراری کرونا در تمام منطقه ها ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید