لبنان، آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت، هشدار درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا

به گزارش مجله شهبازی، وزیر بهداشت لبنان در گفتگوی مطبوعاتی ضمن بیان آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت٬ درباره تاثیر حواشی این حادثه بر افزایش شمار مبتلایان به کرونا هشدار داد.

لبنان، آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت، هشدار درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد حمد حسن وزیر بهداشت لبنان درباره تازه ترین آمار انفجار مهیب بیروت گفت که طبق آخرین آمار شمار شهدای این حادثه 137 و تعداد مجروحان آن 5000 نفر است.

حمد حسن در ادامه با اشاره به این که هنوزهم افرادی زیر آوار مانده اند در یک گفتگوی رادیویی گفت که تماس های مستمر با کشورهای عربی و اروپایی به منظور تامین یاری های پزشکی برای لبنان ادامه دارد و هماهنگی ها بر اساس اولویت ها در جریان بوده و امروز بیشتر از هرچیز به بیمارستان های صحرایی و از جمله نظامی در مناطق پایتخت وجود دارد.

وی توضیح داد که دولت اصرار به اقامت اجباری برای بازخواست مسئولان دارد و قانون باید در این موضوع صدای بالایی داشته باشد.

حمد حسن در مورد پرونده بحران ویروس کرونا درباره افزایش شمار مبتلایان در روزهای آینده ابراز نگرانی نموده و اضافه کرد که رسیدگی به مجروحان و عدم وجود تجهیزات پیشگیرانه ممکن است در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تاثیر داشته باشد.

وزیر بهداشت لبنان در یک مصاحبه مطبوعاتی دیگر گفت که یک توافق درباره سازوکار بیمارستان های صحرایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای نجات مجروحان و مبتلایان به کرونا ضمن مقررات اضطراری وجود دارد و کوشش می کنیم بعد از معین کردن مکان های مناسب٬ ساز و کار توزیع بیمارستان های صحرایی را معین کنیم.

وی ادامه داد که بیمارستان های نظامی تحت نظارت ارتش و وزارت دفاع اداره می شوند و ما مسئله ای برای مدیریت مشترک آنها نداریم.

حمد حسن اضافه کرد که موضوع استقرار بیمارستان های صحرایی در تخصص وزارت بهداشت است که به سرعت باید اقدام به توزیع آنها و نجات مجروحان و مبتلایان به کرونا کند و ما مسئله ای نداریم که ارتش این بیمارستان های صحرایی را در فرودگاه تحویل گرفته و به وزارت بهداشت بدهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 432

به "لبنان، آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت، هشدار درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت، هشدار درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید