صحنه آرایی دل به چاپ پنجم رسید، تصمیمی برای برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب گرفته نشده است

به گزارش مجله شهبازی، انتشار کتاب صحنه آرایی دل مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره فضیلت دعا، از جمله رویداد های ادبی هفته گذشته بود.

صحنه آرایی دل به چاپ پنجم رسید، تصمیمی برای برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب گرفته نشده است

به گزارش خبرنگار ، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

کتاب صحنه آرایی دل که مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب دعا، استغفار و توبه است، در آستانه ماه مبارک رمضان و شرایط خاص به وجود آمده و ضرورت خلوت در خانه و در میان خانواده و تضرّع و مناجات به درگاه حق تعالی، در چاپ پنجم منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

یکی از مسائل مهم در خودسازی و معنویت افراد و جامعه، ارتباط با حق تعالی است که صاحب و مالک همه چیز در عالم وجود و قادر به رفع هر گونه مسائل و بلا ها و برآوردن حاجات و از همه مهم تر، آرامش و سکینه و رستن از هر خوف و نگرانی است.

حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی در روز شنبه (22 فروردین ماه 90) در سن 75 سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

سایبانی برای زمین عنوان رمانی کاملا محیط زیستی است که با حال و هوای تهران بزرگ ارتباط دارد؛ روز های پر از دود و آلودگی که ساکنان تهران چند سالی است با آن دست وپنجه نرم می کنند و آلودگی که بعد از تخریب باغ ها و کمربند سبز تهران و حومه، چند برابر شد.

حمید نوایی لواسانی کخ تا به حال آثار زیادی در حوزه کودک و نوجوان نوشته، در سایبانی برای زمین واقعیتی دردناک درباره تخریب باغ های پربار و با ارزش کمربند سبز تهران را در قالب رمانی ماجراجویانه برای مخاطبانش به تصویر می کشد و از نوجوانی می گوید که به دلیل مشکل فراموشی ناگهانی پدربزرگش، درگیر مساله تخریب باغ قدیمی و خانوادگی شان می شود و در این راه ماجرا هایی برایش پیش می آید.

ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای نظارت بر سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خبرنگاران، در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آنقدر پدیده بزرگی است که ارزش دارد برای تصمیم گیری درباره برگزار کردن یا برگزار نکردن آن صبر کرد و عجله ای نداشت. برخی از رویداد ها تنها بعد اقتصادی و نشر دارد و برخی از نمایشگاه ها صرفا فرهنگی هستند، اما نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک پدیده چند وجهی است. به همین دلیل فعلا با طمانینه درباره برگزار شدن یا نشدن آن تصمیم گیری می شود.

غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خبرنگاران، در خصوص شرایط استقبال از این پایگاه ادبی گفت: در ایام قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور استقبال از صفحه های مجازی افزایش یافت. این اتفاق برای پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هم رخ داد. در این مدت حدود 10 درصد به تعداد اعضا افزوده و تعداد اعضا خود به خود بیشتر شد. در این مدت بیش از سیصد نفر به اعضای پایگاه نقد شعر افزوده شد. پیش از این تعداد اعضای این پایگاه بیش از سه هزار نفر بود.

علی اکبر اشعری رئیس پنجمین دوره جشنواره خاتم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خبرنگاران، در خصوص این جشنواره ادبی گفت: 460 اثر برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد. از میان آثار رسیده 200 اثر در بخش بزرگسال و 260 اثر در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت کردند. داوری های مرحله اول و دوم جشنواره به خاتمه رسیده است و 65 اثر در بخش بزرگسال و 20 اثر در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 221

به "صحنه آرایی دل به چاپ پنجم رسید، تصمیمی برای برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه آرایی دل به چاپ پنجم رسید، تصمیمی برای برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید