شیرینی های اصفهان برای انواع رژیم های غذایی

به گزارش مجله شهبازی، شنیده اید می گویند هر چیزی که خیلی خوشمزه است معمولا برای سلامتی ضرر دارد؟ مثل انواع شیرینی ها که هواداران زیادی هم دارند اما به دلیل شکر زیادی که در فراوری آن به کار می رود تبدیل به خوردنی مضری می شوند و همواره باید مراقب باشیم در خوردنش زیاده روی نکنیم.

شیرینی های اصفهان برای انواع رژیم های غذایی

قند، گلوتن و ... از موادی هستند که برخی از افراد به آنها حساسیت شدید دارند یا بیماری های زمینه ای شان اجازه مصرف خوراکی هایی که حاوی این مواد هستند را به آنها نمی دهد.

این موضوع باعث می گردد خوردن بسیاری از خوراکی ها برای خیلی ها به آرزو و حسرت تبدیل گردد. از طرفی رواج رژیم های غذایی متفاوت و تغییراتی که در عادات تغذیه ای افراد ایجاد شده محدودیت هایی را برای مصرف شیرینی جات ایجاد می نماید و باعث می گردد آنها دیگر نتوانند شیرینی محبوبشان را با دستور پخت های رایج مصرف نمایند. با این حال متخصصان ایرانی در مجموعه سلامت گستران آرایان راه حلی برای برطرف این مشکل یافته اند.

امید نگینی به همراه مهرداد کیانی که دوست و هم کلاسی یکدیگر در دوران دانشگاه بوده است تصمیم گرفتند تا کسب و کاری راه بیندازند و دانشی که در این جهت کسب نموده اند را برای برطرف احتیاج افراد به خوراکی های سالم و متناسب با رژیم های غذایی خاص محصولات متنوعی را با نام فرامنش تهیه نمایند. امید نگینی با تحصیل در حوزه صنایع غذایی و گیاهان دارویی، اکنون مدیرعامل شرکت سلامت گستران آریان است.

شیرینی های بدون قند برای بیماران مبتلا به دیابت

گیاه استویا یک شیرین نماینده طبیعی است و قند خون را بالا نمی برد. برگ خشک این گیاه بین 10 تا 20 برابر از شکر شیرین تر بوده و قندی که از آن به دست می آید 300 برابر شیرین تر از شکر است.

شرکت سلامت گستران آرایان با استفاده از این گیاه، شیرینی های سنتی اصفهان را باز فراوری نموده و به این ترتیب فرمولاسیون آن و خود محصول را به عنوان اختراع به ثبت رسانده است. تمام شیرینی هایی فراوری شده با استویا بدون هیچ مسئله ای برای مبتلایان به دیابت استفاده می گردد.

شیرینی های بدون گلوتن برای بیماران مبتلا به سلیاک

بیماری سلیاک نوعی حساسیت شدید به پروتئین آرد گندم و جو و محصولات مشابه است که متاسفانه در ایران هم عده ای به آن مبتلا هستند.

وجود این پروتئین خاص که به گلوتن معروف است در محصولات مختلف می تواند برای بیماران سلیاکی به شدت خطرناک باشد و مسائل هولناکی را ایجاد کند.

سلامت گستران آرایان برای این که افراد مبتلا به سلیاک بتوانند به راحتی از فرآورده های مختلف گندم یعنی نان، کیک، بیسکوییت و شیرینی های مختلف استفاده نمایند کوشش نموده با فراوری محصولات بدون گلوتن، خوراکی ها را برای مصرف مبتلایان به سلیاک مهیا کند.

استفاده از اسپرولینا برای ارتقای ارزش غذایی

اسپرولینا جلبک دریایی پر خاصیتی است که 70 درصد آن را پروتئین تشکیل داده و حاوی ویتامین B12 و آهن است و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و ضد سرطان است.

یکی از خلاقیت های محصولات سلامت گستران آرایان این بوده که از اسپرولینا در غنی سازی و افزایش ارزش غذایی محصولاتش استفاده کند.

اسپرولینا در شیرینی های مختلف و محصولات سنتی اصفهان قابل استفاده است و می تواند خوراکی سالم و با ارزشی را برای تمام افراد خانواده به ارمغان بیاورد.

شیرینی های مخصوص برای رژیم های گیاهخواری

افرادی که از رژیم های مختلف گیاهخواری مثل وگان پیروی می نمایند و نمی توانند تخم مرغ و عسل و لبنیات استفاده نمایند، یکی دیگر از گروه هایی هستند که سلامت گستران آرایان برایشان محصولات خاصی را فراوری نموده است.

این افراد می توانند در بین گز و سوهان و شیرینی لوز اصفهان، آن محصولی را که با رژیم شان تناسب دارد را انتخاب نموده و به راحتی در شهر محل سکونت خود دریافت نمایند.

چالش های جدی بر سر راه فراوری محصولات غذایی

امید نگینی، مدیر عامل شرکت سلامت گستران آرایان می گوید: یکی از چالش هایی که در جهت فراوری محصولات خلاقانه غذایی وجود دارد این است که با وجود ارائه مستندات علمی لازم به سازمان غذا و دارو، باز هم روال اجرای کار بسیار طولانی می گردد. فرآیند کارهای اداری و انتظار برای نهایی شدن آن به شدت طولانی و طاقت فرساست. این در حالی است که انتظار می رود وقتی تحقیقات زیادی در زمینه فراوری محصول صورت گرفته این مراحل کمی سریع تر پیش برود. متاسفانه گاهی در مواردی که نمونه خارجی یک محصول وارد بگردد و فراورینمایندگان داخلی تصمیم بگیرند نمونه داخلی آن محصول را فراوری نمایند تا جلوی واردات گرفته گردد، خیلی سریع تر به نتیجه می رسند تا مواردی که از ابتدا قرار است یک محصول فراوری داخل برای اولین بار و با کیفیت مناسب در کشور ارائه گردد.

مسأله مهم دیگری که با آن روبرو هستیم نبود ثبات مالی است که مسائل فراوانی را ایجاد می نماید. مثلا ما برای فراوری محصول با تعدادی تعیین سفارش می گیریم و 10 روز زمان لازم داریم تا آن را به سفارش دهنده ارائه دهیم. در این بازه زمانی، نوسانات قیمت باعث می گردد در قیمت اعلام شده به شدت ضرر کنیم. به نظر می رسد برای فراوری مستمر و پیروز محصولات داخلی اینچنینی احتیاج به یک حمایت ویژه وجود دارد که ما هنوز آن را دریافت ننموده ایم.

راه های ارتباط با سلامت گستران آرایان:

سایت:

diabeticstore.ir

basalam.com/faramanesh

ایمیل: [email protected]

تلگرام: @salamatgostaranarayan

اینستاگرام: salamatgostaran

Aparat.Com/faramanesh

تماس: 09132105481

آدرس: اصفهان، انتهای خیابان جی، فلکه ارغوانیه دانشگاه آزاد، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، سالن پایلوت، صنایع غذایی شرکت سلامت گستران

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 899

به "شیرینی های اصفهان برای انواع رژیم های غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی های اصفهان برای انواع رژیم های غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید