روسیه: ناتو تحریک کننده اصلی مسابقه تسلیحاتی در دنیا است

به گزارش مجله شهبازی، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، به رغم شعار حفاظت از صلح، این ادامه سیاست پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افزایش روزافزون هزینه های نظامی-دفاعی است که تحریک کننده تشدید مسابقه تسلیحاتی جهانی خواهد شد.

روسیه: ناتو تحریک کننده اصلی مسابقه تسلیحاتی در دنیا است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط با هفتادو دومین سالگرد تأسیس سازمان پلمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار داشت که هزینه هایی که کشورهای عضو ناتو در سال 2020 در زمینه نظامی-دفاعی صرف نموده اند، همچنان افزایش یافته و به رشدی معادل 7.4 درصد رسید و این سیاست ناتو تحریک کننده مسابقه تسلیحاتی و تشدید آن در دنیا است.

در این بیانیه آمده است: در هفتاد و دومین سالگرد تأسیس ناتو، یکی از اهداف اصلی ایجاد این سازمان حفظ صلح نامیده شد. این در حالی است که در حال حاضر در پرونده پیمان آتلانتیک شمالی، بمباران یوگسلاوی سابق، حمله نظامی به عراق و عملیاتی که لیبی را به تاریک ترین روزهای تاریخ این کشور کشاند، درج شده است. در سال 2020 بودجه کشورهای عضو ناتو در عرصه نظامی و دفاعی بار دیگر به میزان 7.4 درصد افزایش یافت. این است سهم ناتو در حفظ صلح دنیای.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه به مقایسه ارقامی نیز اشاره نموده و یادآور شده است: در سال 2020 هزینه های ناتو در عرصه دفاعی 1.09 تریلیون دلار بوده، در حالی که روسیه در زمینه تأمین امنیت ملی خود تنها 0.05 تریلیون دلار هزینه نموده است. ضمن اینکه در این سال، کل هزینه دفاعی در دنیا از 1.8 تریلیون دلار به 1.93 تریلیون افزایش یافت. بدین ترتیب، ادامه چنین خط مشی از سوی این سازمان منجر به تشدید مسابقه تسلیحاتی دنیای خواهد شد.

در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای ابراز اطمینان کرد که ناتو راستا رویارویی با روسیه را در پیش گرفته است. این دیپلمات تأکید کرد که طی سال های اخیر پیمان آتلانتیک شمالی به دنبال استدلال های مشکوک بوده تا به جامعه مدنی کشورهای غربی ثابت کند که افزایش توان نظامی در جهت گیری به سمت شرق، اقدامی معقول است، در حالی که دلیل واقعی برای این کار وجود نداشته و ندارد.

لازم به یادآوری است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو برای نخستین بار پس از اپیدمی ویروس کرونا در تاریخ 24-23 مارس (سوم و چهارم فروردین ماه) دیداری حضوری داشتند و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خاتمه نشست روز نخست در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت که به عقیده اعضای این پیمان، اقدامات روسیه در سال های اخیر بیش از پیش تهاجمی شده است و ناتو باید به برخورد مناسب با چالش ها و تهدیدات از جانب مسکو، از جمله در عرصه سایبری ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 853

به "روسیه: ناتو تحریک کننده اصلی مسابقه تسلیحاتی در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ناتو تحریک کننده اصلی مسابقه تسلیحاتی در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید