رقابت کنکوری های خراسان رضوی در گروه علوم تجربی

به گزارش مجله شهبازی، مسئول حفاظت آزمون های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی در این استان امروز و همزمان با سراسر کشور در آزمون ورود به دانشگاه ها شرکت کردند.

رقابت کنکوری های خراسان رضوی در گروه علوم تجربی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران،ایمن شهیدی، مسئول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در استان خراسان رضوی گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی در این استان صبح روز جمعه و همزمان با سراسر کشور در آزمون ورود به دانشگاهها شرکت کردند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون در خراسان رضوی هم هستند.

ایمن شهیدی بیان نمود: در این گروه 44 هزار و 187 نفر در 34 حوزه امتحانی 22 شهرستان خراسان رضوی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این رقابت علمی تعداد 27 هزار و 430 نفر زن و 16 هزار و 757 نفر مرد در گروه علوم تجربی حضور دارند که کمترین شرکت کنندگان با 163 نفر به شهرستان رشتخوار تعلق دارد.

مسئول حفاظت آزمون های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی بیان نمود: از این تعداد پنج هزار و 700 متقاضی در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی این استان حضور دارند که شامل 2 هزار و 700 زن و 3 هزار مرد است.

ایمن شهیدی اضافه کرد: در این حوزه تعداد 20 زن و 27 مرد معلول حضور دارند که متناسب با شرایط آن ها فضای امتحانی نیز در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی با تمام نیرو رعایت می شود تا شاهد هیچ مسئله ای در برگزاری آزمون سراسری امسال نباشیم.

مسئول حفاظت آزمون های استان خراسان رضوی شرح داد: بر همین اساس تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون 50 درصد افزایش یافته است.

ایمن شهیدی اظهار کرد: بازرسی بدنی به صورت دستی نخواهد بود و مسوول مربوطه با پوشش گان و به صورت کاملاً بهداشتی با استفاده از دستگاه الکترونیک این بازرسی را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ممکن است تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی نیاز پیدا کنند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی نیز در اختیار آن ها قرار می گیرد.

مسئول حفاظت آزمون های استان خراسان رضوی گفت: داوطلبان فقط وسائل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک کن و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی هوشمند و ماشین حساب به سر جلسه امتحان خودداری کنند و اگر نه به عنوان تقلب با آن ها برخورد خواهد شد.

آزمون سراسری کنکور سال 99 در چهار روز متوالی چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در حال برگزاری است.

بر همین اساس در روز اول داوطلبان گروه هنر، در روز دوم گروه علوم ریاضی و علوم انسانی و در روز سوم داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون خود را برگزار می کنند و طبق برنامه ریزی اجرا شده در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون داوطلبان گروه زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

رقابت 106 هزار و 529 داوطلب ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، در 34 حوزه از 22 شهرستان خراسان رضوی، همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه آغاز شد.

بر اساس اعلام رسمی تا به امروز 352 هزار و 558 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 20 هزار و 264 تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 462

به "رقابت کنکوری های خراسان رضوی در گروه علوم تجربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت کنکوری های خراسان رضوی در گروه علوم تجربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید