خبرنگاران فرماندار گناباد خواهان تجدید نظر در شرایط رنگ کرونای این شهرستان شد

به گزارش مجله شهبازی، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد خواهان توجه مسوولان ذیربط به شرایط و موقعیت این شهرستان از نظر بیماران کرونایی بستری شده و تجدید نظر در شرایط رنگ شیوع کرونا در گناباد شد.

خبرنگاران فرماندار گناباد خواهان تجدید نظر در شرایط رنگ کرونای این شهرستان شد

حامد قربانی دوشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد اضافه نمود: با عنایت به قرار دریافت این شهرستان در جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی و داشتن امکانات مناسب درمانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان علامه بهلول گنابادی، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا از شهرستانهای همجوار و بعضی مناطق خراسان جنوبی نیز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می نمایند که این امر در افزایش تعداد مبتلایان و شرایط رنگ شیوع کرونا در این شهرستان تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: این مساله موجب شده هم اکنون که تمامی شهرستانهای خراسان رضوی در شرایط زرد از نظر شیوع کرونا هستند، فقط گناباد در این استان در شرایط نارنجی قرار داشته باشد.

فرماندار گناباد گفت: این مساله به استانداری خراسان رضوی و مسوولان ذیربط انتقال یافته که مراتب در دست پیگیری است.

وی اضافه نمود: برای جلوگیری از تبعات شیوع کرونا همه آحاد جامعه و اصناف باید ضمن پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی و معابر عمومی، پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه را رعایت نمایند.

قربانی ادامه داد: با عنایت به قرار دریافت گناباد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا، ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان ممنوع است و دوربین های ثبت تخلفات برای خودروهایی که این مساله را رعایت ننمایند، جریمه اعمال می نمایند و محدودیت منع تردد شبانه هم از ساعت 21 لغایت چهار بامداد روز بعد در مناطق شهری ادامه دارد.

وی گفت: میانگین سنی بیشتر مبتلایان به بیماری کووید 19 در این شهرستان 31 تا 40 سال و فوت شدگان ناشی از آن نیز 81 تا 90 سال است.

فرماندار گناباد همچنین از تمدید مهلت پرداخت تسهیلات فعالان گردشگری و ودیعه اجاره مسکن در این شهرستان به دلیل تبعات شیوع کرونا تا سرانجام بهمن ماه سال جاری اطلاع داد.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گناباد از ساعت 21 اضافه نمود: مجموعه اصناف این شهرستان به دلیل سلامت عمومی جامعه تمایل خود را به تعطیلی از ساعت 20 و یک ساعت زودتر اعلام نموده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع 6 هزار و 175 بیمار مبتلا به بیماریهای تنفسی از ابتدای شیوع کرونا در گناباد، نتیجه آزمایش پنج هزار و 748 نفر از نظر ابتلا به بیماری کووید 19 مثبت اعلام شده و هزار و 661 تن آنان در بیمارستان بستری و چهار هزار و 87 نفر به صورت سرپایی و با رعایت قرنطینه تحت درمان قرار دریافتد.

دکتر جواد باذلی با اشاره به فوت 251 نفر از مبتلایان به بیماری کووید 19 در گناباد و ابتلای 516 نفر از کارکنان این دانشگاه به این بیماری اضافه نمود: دورهمی های خانوادگی همچنان بیشترین نگرانی و دغدغه در زمینه شیوع کرونا است و فرایند ابتلای خانوادگی به این بیماری رو به افزایش است و بیشترین میزان ابتلا را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان دوم برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

هم اکنون سه بخش با گنجایش 170 تخت و یک بخش مراقبت های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 703

به "خبرنگاران فرماندار گناباد خواهان تجدید نظر در شرایط رنگ کرونای این شهرستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار گناباد خواهان تجدید نظر در شرایط رنگ کرونای این شهرستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید