رئیس اتحادیه باغداران: شهرداری از عرضه مستقیم میوه در میادین تره بار جلوگیری می نماید

به گزارش مجله شهبازی، رئیس اتحادیه باغداران گفت: با وجود تصویب قانون درخصوص واگذاری سالانه 20 درصد غرفه های میادین تره بار به باغداران، شهرداری همچنان مقاومت نموده و امکان عرضه مستقیم میوه مهیا نیست.

رئیس اتحادیه باغداران: شهرداری از عرضه مستقیم میوه در میادین تره بار جلوگیری می نماید

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرگزاری، محمدعلی مصطفی لو با تاکید بر اینکه تشکل ها و سازمان ها باید شرایط فعالیت را برای فراورینماینده تسهیل نمایند، اضافه کرد: طبق قانون مصوب؛ شهرداری ها باید سالانه 20 درصد از غرفه های میادین میوه و تره بار را در اختیار فراورینمایندگان قرار دهند این درحالی است که شهرداری همچنان در برابر انجام این فعالیت مقاومت می نماید.

وی با بیان اینکه هنوز شرایط عرضه مستقیم میوه فراهم نیست، گفت: شهرداری غرفه ها را با همان قیمتی که به دیگر متقاضیان می دهد در اختیار فراورینماینده نیز قرار می دهد و این موضوع مانع از عرضه مستقیم کالا از سوی باغدار می گردد.

رئیس اتحادیه باغداران با تاکید بر لزوم معین قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید با توجه به هزینه های اجرا شده، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را معین کند که باغدار نیز به صورت سلیقه ای بر روی محصولات قیمت گذاری نکند.

وی با بیان اینکه متناسب نشدن قیمت میوه سبب افزایش ضایعات آن می گردد، گفت: قیمت های فعلی میوه کاذب است و باید اصلاح گردد.

مصطفی لو با اشاره به افزایش قیمت نهاده های فراوری محصولات کشاورزی، اضافه کرد: قیمت سم، کود و بذر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به نحوی که سال گذشته کود سولفات پتاسیم کیلویی 7 هزار تومان عرضه می شد درحالی که سال جاری با حذف ارز 4200 تومانی در واردات این نهاده ها این کود با قیمت 18 هزار تومان عرضه می گردد.

رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه حجم فراوریات کشاورزی مانند سال گذشته قابل توجه است، گفت: ما در محصولات باغی مازاد احتیاج کشور نیز داریم که باید برای صادرات آن برنامه ریزی گردد.

وی اضافه کرد: واسطه و واسطه گری دلیل قیمت های فعلی میوه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 265

به "رئیس اتحادیه باغداران: شهرداری از عرضه مستقیم میوه در میادین تره بار جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه باغداران: شهرداری از عرضه مستقیم میوه در میادین تره بار جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید