دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت

به گزارش مجله شهبازی، دولت جو بایدن با رای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به طرحی موقت برای تامین بودجه دولت تا ماه دسامبر، از خطر تعطیلی عبور کرد.

دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد آدینه به وقت تهران مصوبه های مجلس سنا و مجلس نمایندگان را که برای تأمین موقت بودجه لازم برای ادامه فعالیت دولت آمریکا به تصویب رسیده بودند امضا و از تعطیلی دولت جلوگیری کرد.

لایحه بودجه دولت آمریکا نیمه شب پنجشنبه به وقت محلی به سرانجام می رسید اما رهبران حزب دموکرات در کنگره که در هر دو مجلس (سنا و مجلس نمایندگان) اکثریت کرسی را در اختیار دارند ابراز اطمینان نموده بودند که دولت تعطیل نخواهد شد.

قطعنامه تمدید فعالیت دولت آمریکا تا روز سوم ماه دسامبر ابتدا در مجلس سنا و ساعاتی بعدتر در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و سپس با امضای جو بایدن به قانون تبدیل و به دستگاه ها ابلاغ شد. نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از این قطعنامه حمایت کردند.

بایدن بعد از امضای این قطعنامه در بیانیه ای گفت: تصویب این طرح به ما یادآوری می نماید که اقدام فراحزبی هنوز هم امکان پذیر است. این مصوبه به ما فرصت می دهد با تصویب لایحه بودجه امکان ادامه فعالیت دولت و خدمت رسانی به مردم آمریکا را فراهم کنیم.

چنانچه قانونگذاران آمریکایی به توافقی برای تصویب این طرح برای ادامه کار دولت فدرال نمی رسیدند، دولت بایدن پس از نیمه شب به حالت تعطیل در می آمد و صدها هزار کارمند دولت باید به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده می شدند، موزه های دولتی و پارک های ملی هم بسته می شدند. سال اقتصادی تازه آمریکا روز آدینه اول اکتبر (9 مهر) شروع می گردد و تا آن موقع بودجه باید معین گردد.

با جلوگیری از تعطیلی دولت فعلاً تنها از یک بحران موقت جلوگیری شد و مسائل اصلی از جمله بالا بودن سقف بدهی در حال حاضر به جای مانده است.جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است، دولت آمریکا نمی تواند بیش از سقف معینشده قانونی، پول قرض کند و ادامه این وضع ممکن است در اواسط اکتبر دولت را در معرض خطر تعطیلی قرار دهد و سبب ناتوانی دولت آمریکا در پرداخت بدهی خود گردد.

دولت آمریکا آخرین بار، اواخر سال 2018 در دوره دونالد ترامپ تعطیل شد که این تعطیلی تا ژانویه 2019 به مدت 35 روز طول کشید که طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در آمریکا بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1104

به "دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید