سفر به آمریکا: گشت و گذار شبانه در نیویورک، شهر همواره بیدار

به گزارش مجله شهبازی، نیویورک، پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده آمریکا است. این شهر یکی از مهم ترین و قدرتمندترین شهرهای جهان در زمینه های مختلف از جمله تجارت، مد، فناوری، تحصیل، سرگرمی و... است. نیویورک به عنوان میزبان مقر سازمان ملل متحد، اهمیت زیادی در مسائل سیاسی بین المللی دارد و به عنوان پایتخت فرهنگی و مالی جهان، شناخته می گردد.

سفر به آمریکا: گشت و گذار شبانه در نیویورک، شهر همواره بیدار

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ساکنان نیویورک به بیش از 800 زبان مختلف صحبت می نمایند و این شهر از این لحاظ، متنوع ترین شهر دنیا است. بسیاری از جاذبه های توریستی نیویورک در سطح دنیا، شناخته شده هستند و این شهر در سال 2015، میزبان حدود 60 میلیون توریست بود. سه مورد از ده جاذبه توریستی پربازدید سال 2013 نیز در این شهر قرار دارند.

این شهر از نظر علمی و تحصیلی نیز سطح بالایی در دنیا دارد. بیش از 120 کالج و دانشگاه در این شهر وجود دارند که در میان آنها دانشگاه کلمیبا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه راکفلر جزو 35 دانشگاه برتر دنیا هستند.

پل ها، مراکز تفریحی متعدد، سینماها، آسمان خراش ها و پارک های این شهر در تمام دنیا شناخته شده هستند و شب ها میزبان توریستان و شهفرایندان شب زنده دار هستند. در ادامه با چند نمونه از این جاذبه ها و تورهای شبانه در نیویورک آشنا می شویم.

مدیسون اسکوئر گاردن (Madison Square Garden)

مدیسون اسکوئر گاردن که به اختصار MSG یا گاردن نیز نامیده می گردد، یک مرکز عمومی تفریحی و چندمنظوره است که میزبان برگزاری مسابقات بوکس، کنسرت های موسیقی، بسکتبال حرفه ای و هاکی روی یخ است. این مرکز سرپوشیده، خانه تیم های ورزشی مختلف مثل نیویورک رنجرز و نیویورک نیکز است. علاوه بر مسابقات ورزشی، کنسرت ها و ویژه برنامه هایی مانند مراسم اهدای جایزه گرمی نیز در این محل برگزار شده است.

میدان تایمز (Times Square)

میدان تایمز نام یک تقاطع بسیار مشهور در محله منهتن است. میدان تایمز در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم قرار گرفته و یکی از مراکز تجاری و توریستی محبوب در شهر نیویورک است. تابلوهای تبلیغاتی مختلف و پرزرق و برق که سراسر این میدان را پوشانده اند، چشم هر بیننده را خیره می نمایند.

منطقه تئاتر برادوی (Broadway)

این منطقه شلوغ و پرجنب وجوش که شب ها با هزاران چراغ رنگی روشن می گردد، میزبان 40 سالن تئاتر حرفه ای است که هنرمندان مشهوری در آنها روی صحنه می فرایند. در سفر به نیویورک تماشای تئاتر در این محله را از دست ندهید. قبل از رفتن، برای کسب اطلاع از برنامه های در حال انجام، به وب سایت تئاتر برادوی مراجعه کنید.

پل بروکلین

یکی از تجربیات لذت بخش در شب های نیویورک، قدم زدن روی پل بروکلین و تماشای افق شهری منهتن است که به زیبایی تمام در دل شب می درخشد. این پل که بروکلین و منهتن را به هم متصل می نماید، یکی از عظیمترین شاهکارهای مهندسی قرن نوزدهم و یکی از قدیمی ترین پل های معلق ایالات متحده آمریکا است. راستا عابران پیاده این پل در حدود 1/6 کیلومتر است. پل بروکلین از زمان ساخت تا سال 1903 طولانی ترین پل معلق دنیا بود.

ساختمان امپایر استیت (Empire State)

ساختمان امپایر استیت یک برج 102 طبقه تجاری در محله منهتن شهر نیویورک است و به عنوان نماد این کلان شهر شناخته می گردد. سکوی بازدید این برج در طبقه هشتادوششم، نمایی 360 درجه و زیبا از چشم انداز شهری نیویورک به نمایش می گذارد. با یاری دوربین های دوچشمی قوی موجود در این سکو می توانید نگاهی نزدیک تر به شهر داشته باشید. حتی می توانید با بالابر Otis به طبقه صدودوم بروید و از سکوی آن به تماشای مناظر شهر بنشینید.

راکفلر سنتر (Rockefeller Center)

مرکز راکفلر، مجموعه ای از 19 ساختمان تجاری و اداری در میدانی در محله منهتن است. این میدان یک مرکز تجاری و توریستی محبوب در شهر نیویورک است. این مجموعه، 89 هزار مترمربع وسعت دارد. یکی از دلایل شهرت این منطقه، درخت کریسمس مشهور آن است. رستوران ها و مراکز خرید متعدد این منطقه، یکی دیگر از دلایل شهرت و محبوبیت راکفلر سنتر است.

فرابر استیتن آیلند (Staten Island Ferry)

این فرابر (فری یا قایق های مسافری) مسافتی در حدود 8 کیلومتر را بین سنت جرج در جزیره استیتن و خیابان وایت هال (Whitehall) در منهتن طی می نماید. این راستا رایگان 25 دقیقه ای، یکی از بهترین روش ها برای تماشای مناظر زیبا و چشم اندازهای نفس گیر بندر نیویورک و مجسمه آزادی است. این فرابر، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می نماید.

بندر نیویورک و مجسمه آزادی

تورهای متعددی در شهر نیویورک برگزار می شوند که توریستان را به سفری با کشتی تفریحی در رود هادسون (Hudson River) می برند. در این تورهای شبانه و فراموش نشدنی از خوردن یک شام لذیذ در کشتی کروز و تماشای مناظر دیدنی بندر نیویورک و مجسمه آزادی لذت ببرید.

مجسمه آزادی، تندیس عظیمی است که به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده است.

زنی که در این تندیس به تصویر کشیده شده، لیبرتاس، نام یکی از اساطیر رومی و الهه آزادی است که مشعل و لوحی به دست دارد. روی این لوح، تاریخ اعلام استقلال آمریکا یعنی 4 جولای 1776 حک شده است. ارتفاع این تندیس از زمین تا انتهای مشعل، 93 متر است و 204 تن وزن دارد. سالانه حدود 4 میلیون نفر از این تندیس بازدید می نمایند.

بازدید از موزه ها

تعدادی از موزه های نیویورک تا ساعت 8 شب باز هستند و بعضی از آنها بیشتر از این ساعت هم آماده استقبال از توریستان هستند. موزه هنر رابین (Rubin) برنامه های ویژه ای برای آدینه شب ها دارد. موزه بروکلین، پنجشنبه ها تا ساعت 10 شب باز است. اولین شنبه هر ماه نیز موزه تا ساعت 11 شب باز است و بازدید از آن رایگان است. برنامه های فرهنگی و هنری متعددی در اولین شنبه های هر ماه به غیر از ماه سپتامبر، در این موزه برگزار می گردد.

تورهای پیاده روی شبانه

در نیویورک هم مانند بسیاری از شهرهای عظیم دنیا، تورهای پیاده روی شبانه برای بازدید از جاذبه های توریستی وجود دارد که با توجه به بودجه سفرتان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 666

به "سفر به آمریکا: گشت و گذار شبانه در نیویورک، شهر همواره بیدار" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به آمریکا: گشت و گذار شبانه در نیویورک، شهر همواره بیدار" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: گشت و گذار شبانه در نیویورک، شهر همواره بیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید