خداحافظی با چاله های شهر ، چند هزار تن آسفالت از ابتدای سال پخش شده است؟

به گزارش مجله شهبازی، چند ماهی است که خیابان ها در نقاط مختلف تهران به واسطه استمرار عملیات آسفالت ریزی، چهره جدیدی پیدا نموده اند تا شرایط برای عبور و مرور شهروندان آسان تر گردد.

خداحافظی با چاله های شهر ، چند هزار تن آسفالت از ابتدای سال پخش شده است؟

به گزارش خبرنگاران ؛ عبور از بزرگراه ها و خیابان هایی که به دلایل مختلف از شدت کیفیت آسفالت هایشان کم شده بود، گلایه شهروندان را به همراه داشت و نیم نگاهی به آمار منتشرشده در سامانه 137 این واقعیت را عیان می نماید که موضوع آسفالت ریزی همیشه به عنوان 10موضوع پر درخواست حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران شناخته می گردد.

دوره پنجم مدیریت شهری در پاسخ به این خواسته جدی شهروندان، اقدام قابل توجهی نداشت و براساس آمار باید گفت که در سال 98تنها 317هزار و 756 تن و در سال 99 نیز 353هزار و 453 تن به عنوان میزان کل آسفالت تأمین شده برای شهر تهران اعلام شده بود. به عبارت دیگر، در مجموع در این 2سال نزدیک به 671 هزار تن آسفالت ریزی اجرا شده است.

به گفته مدیران شهری، در یک دهه گذشته میزان آسفالت پخش و اجرا شده در معابر مرکز، سالانه از 500 تا 600 هزار تن فراتر نرفته و آنالیز ها نشان می دهد که بخشی از این مشکل، ریشه در عقب ماندگی فراوری آسفالت دارد. به همین دلیل شهرداری تهران در دوره تازه کوشش نموده تا با افتتاح کارخانه آسفالت و برنامه ریزی مستمر و دقیق، مشکل آسفالت خیابان های شهر را حل و فصل و شرایط را برای زندگی بهتر شهروندان تهرانی فراهم کند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران چند ماه پیش در رابطه با آسفالت ریزی شهر تهران، آمار قابل توجهی ارائه داده بود:تهران 110میلیون مترمربع معابر دارد و اگر سالانه 10درصد از این معابر بازسازی گردد، نزدیک به 11میلیون مترمربع آسفالت ریزی احتیاج است.

به گفته شهردار تهران، به منظور پیگیری آسفالت ریزی، بازسازی اساسی 5کارخانه آسفالت و افتتاح کارخانه های تازه با شرایط آلایندگی مناسب از نظر محیط زیست پیگیری شد. مجموع این اقدامات موجب شده تا در دوره فعلی مدیریت شهری با افزایش فراوری چند برابری آسفالت، میزان بهسازی روکش آسفالت شهر در شرایط خوبی قرار بگیرد و شهرداری تهران بتواند آمار قابل توجهی در نهضت آسفالت ریزی را به نام خود ثبت کند. میزان کل آسفالت تأمین شده در سال گذشته 339هزار و 716تن بود اما این آمار در 6ماهه نخست امسال با جهشی قابل توجه همراه شد.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حدود 900 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تا به امروز فراوری و در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی شهر تهران، پخش شده اند. این دستاورد مدیریت شهری حاصل برنامه ریزی دقیق و کوشش های شبانه روزی بیش از 2500 نفر از عوامل فنی و اجرایی و نظارتی در 160 اکیپ لکه گیری و روکش دستی، تراش و روکش مکانیزه در معابر شهری اعم از بزرگراهی و غیربزرگراهی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1566

به "خداحافظی با چاله های شهر ، چند هزار تن آسفالت از ابتدای سال پخش شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با چاله های شهر ، چند هزار تن آسفالت از ابتدای سال پخش شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید