خبرنگاران کاهش 43 درصدی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن

به گزارش مجله شهبازی، تهران- خبرنگاران- منابع خبری گزارش دادند که قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با 43.4 درصد کاهش به بشکه ای 11.57 دلار رسید.

خبرنگاران کاهش 43 درصدی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش سه شنبه شب(به وقت محلی) خبرگزاری رویترز، در مقابل قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می 124 درصد جهش داشت و به 10.01 دلار برای هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، در روز سه شنبه بیش از دو میلیون معامله نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن انجام شد که بیشترین معامله در یک روز در طول تاریخ قردادهای آینده نفت محسوب می شود.

قردادادهای آینده نفت برنت دریای شمال نیز در معاملات امروز بازار نفت به پایین تر از 20 دلار برای هر بشکه رسید که پایین ترین قیمت از سال 2001 تا به امروز است.

قراردادهای آینده بنزین در آمریکا نیز تحت تاثیر کاهش شدید قیمت نفت آمریکا 25 درصد کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه می، در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، بزرگ ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با 316 درصد کاهش به منفی 39 دلار و 55 سنت رسید که رقمی بی سابقه در طول تاریخ به شمار می رود.

در همین حال، نفت خام برنت دریای شمال که شاخص اصلی بهای نفت در اروپا و بقیه جهان محسوب می شود نیز روز دوشنبه با حدود 9 درصد کاهش، برای تحویل در ماه ژوئن، به بشکه ای 26 دلار سقوط کرد.

نهمین نشست وزیران نفت و انرژی 23 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 21 فروردین ماه به صورت کنفرانس ویدئویی و به ریاست مشترک وزیران انرژی عربستان و روسیه برگزار شد. در این نشست شرکت کنندگان بر سر کاهش تولید روزانه حدود 10 میلیون بشکه نفت توافق کردند.

همچنین براساس توافق جدید، قرار است اوپک پلاس تولید خود را به 20 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند. سرانجام توافق کاهش تولید اوپک پلاس نهایی شد تا در مجموع 9.7 میلیون بشکه از تولید خود را برای تعادل قیمت از بازار خارج کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 232

به "خبرنگاران کاهش 43 درصدی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 43 درصدی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید