خبرنگاران پارک علم و فناوری قزوین برای فراوری مواد ضدعفونی کننده وارد میدان شد

به گزارش مجله شهبازی، قزوین - خبرنگاران - رییس پارک علم و فناوری قزوین گفت: شرکت های پارک علم و فناوری قزوین با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وارد میدان شده و به فراوری چهار ماده ضدعفونی کننده و ماسک بهداشتی اقدام کردند.

خبرنگاران پارک علم و فناوری قزوین برای فراوری مواد ضدعفونی کننده وارد میدان شد

مصطفی مافی روز یکشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: این مواد ضدعفونی نماینده که با الکل و بدون الکل فراوری می شوند، مناسب برای نوزادان و مصارف دیگر در بازار داخلی استان قزوین توزیع شده اند.

وی با بیان اینکه ایران از یک ماه گذشته تا به امروز همانند بسیاری از کشورهای دیگر درگیر همه گیری بیماری کرونا شده است، گفت: بعضی از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری قزوین کوشش نموده اند با فراوری محصولات مورد احتیاج برای مقابله با گسترش این بیماری به مردم خدمت نمایند.

مافی تشریح کرد: بعضی از محصولات این شرکت ها قابلیت از بین بردن 99 درصد ویروس ها و باکتری های مختلف از جمله ویروس کرونا را دارد و ماده موثر این محلول جزو مواد ضد ویروس کرونایی است که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های اروپا ECDC توصیه می گردد.

این مسؤول بیان داشت: بعضی از محصولات دیگر به لحاظ غیرالکلی بودن یک میکروب کش قوی وسیع الطیفی هستند که حساسیت، خارش، خشکی و آلرژی پوستی ندارند.

رییس پارک علم و فناوری قزوین اعلام کرد: مرکز تحقیقات سپاه صاحب الامر(عج) استان با همکاری یکی از شرکت های پارک علم و فناوری قزوین به دریافت مجوز فراوری موقت و سه ماهه ماسک ساده از سازمان غذا و دارو شده و اقدام به فراوری ماسک سه لایه می نماید.

چهار واحد صنعتی و 27 کارگاه در قزوین به فراوری ماسک پزشکی و معمولی اقدام می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 175

به "خبرنگاران پارک علم و فناوری قزوین برای فراوری مواد ضدعفونی کننده وارد میدان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارک علم و فناوری قزوین برای فراوری مواد ضدعفونی کننده وارد میدان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید