کابین ضدعفونی کننده از سوی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

به گزارش مجله شهبازی، فناوران یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد کابینی طراحی و فراوری نموده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضدعفونی را در زمانی کوتاه تر بدون عوارض جانبی انجام داد.

کابین ضدعفونی کننده از سوی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل ازپارک علم وفناوری کهگیلویه و بویراحمد، فناوران یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد کابینی طراحی و فراوری نموده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضدعفونی را در زمانی کوتاه تر و با اثر بخشی بیشتر، بدون عوارض جانبی روی انسان و محیط زیست انجام داد.

احسان طغرایی، مدیر عامل شرکت شکوفا خلاق کارو درباره این کابین گفت: سیستم این کابین بر اساس انحلال گاز ازن در آب عمل می نماید گاز ازن فعال است و توانایی اکسید کردن بالایی دارد و در مواجهه با ویروس باکتری و قارچ ها می تواند دیواره سلولی را از بین برده، وارد سلول شده و آن ها را از بین ببرد.

احسان طغرایی اضافه نمود: گاز ازن بعد از 15 دقیقه تبدیل به اکسیژن می گردد و هیچگونه عوارضی بر روی محیط زیست ندارد این کابین نیز از طریق یک ژنراتور ازن کار می نماید.

وی ادامه داد: ژنراتور از اکسیژن هوا تغذیه می نماید و آن را به گاز ازن تبدیل می نماید و گاز ازن نیز در سیکل خاصی با آب محلول می گردد و این محلول توسط آب پاش پودر شده و روی افراد پاشیده می گردد و کل کابین به صورت هوشمند عمل می نماید.

طغرایی تاکید نمود: موتور ژنراتور دستگاه فراوری داخل است و به صورت کامل توسط تیم شرکت طراحی شده است و نسبت به نمونه خارجی هم در قیمت و هم در کیفیت مزیت بالاتری دارد.

به گفته وی کابین ضد عفونی کننده قابل تنظیم بر اساس احتیاج برای مکان های با تراکم بالا و پایین است و نمای بیرونی و داخل کابین متناسب با سفارش و احتیاج مشتری طراحی می گردد.

شرکت پیشرو صنعت آوران رایان گچساران نیز در چند مرحله با استفاده از پهپاد های محلول پاش اقدام به گند زدایی و ضدعفونی بیمارستان ها و مکان های پر خطر شهر یاسوج و گچساران کرد.

شرکت دانش بنیان الکترو طب آسیا نیز اقدام به تهیه ژل ضد عفونی کننده برای کادر درمان و مردم عادی کرد.

چهار واحد فناور مستقر در پارک نیز با ایجاد فروشگاه های اینترنتی، امکان خرید خرید غیر حضوری و سریع را برای شهروندان فراهم کردند و چند شرکت دیگر نیز بستر های لازم برای ارایه خدمات آموزشی را فراهم کردند.

در حوزه تب سنج های دیجیتال و همچنین سیستم های غربالگری بیماران کرونایی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایده های ویژه هستند.

در حال حاضر 35 واحد فناوری و 4 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد جز جوانترین پارک های کشور است که در سه سالی که از افتتاح این پارک می گذرد اقدامات خوبی در آن اجرا شده و فناوران و صاحبان ایده نیز به خوبی از آن استقبال نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 364

به "کابین ضدعفونی کننده از سوی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابین ضدعفونی کننده از سوی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید