خبرنگاران مقابله بچه ها با کرونا مستلزم آموزش عملی است

به گزارش مجله شهبازی، تهران - خبرنگاران - عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برای بچه ها و نوجوانان مستلزم پاداش رفتار صحیح، تنبیه رفتار غلط و همچنین آموزش های عملی است.

خبرنگاران مقابله بچه ها با کرونا مستلزم آموزش عملی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

دکتر فربد فدایی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در باره چگونگی آموزش اصول بهداشتی به دانش آموزان باتوجه به بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر کرونا باید به عنوان یکی از مخاطرات زندگی روزمره انسان به بچه ها و نوجوانان به آموزش داده گردد. به عنوان مثال برای عبور از خیابان بچه ها بعضی از ضوابط همچون توجه به چراغ زرد و قرمز را آموزش می بینند؛ رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا نیز باید همانند این اصول آموزش داده گردد.

وی توضیح داد: گاها یک کودک بازیگوش بدون رعایت اصول ایمنی از خیابان گذر می نماید؛ این امر حاکی از عدم آموزش مخاطرات این امر به وسیله تشویق و پاداش رفتار صحیح و تنبیه و توبیخ رفتار غلط است.

این روانپزشک همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش عملی اضافه نمود: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی باید توسط پدر ومادر به صورت عملی نشان داده گردد.

فدایی اظهار داشت: درواقع اصول بهداشتی مقابله با کرونا باید توسط والدین رعایت گردد؛ زیرا بچه ها ونوجوانان از رفتار بیش از گفتار الگوبرداری می نمایند. همچنین رعایت این ضوابط باید به وسیله اهدای پاداش مادی و معنوی نظیر تشویق لفظی، ثبت در دفتر، اهداء هدیه و جایزه تقویت گردد.

این متخصص اعصاب و روان با تاکید بر عدم انجام تنبیه بدنی توسط والدین ادامه داد: رعایت این ضوابط نیز باید با توبیخ همراه باشد؛ به عنوان مثال برای دانش آموزان با اخراج از کلاس برای نیم ساعت و تحمل تنهایی همراه گردد.

والدین به بچه ها اعتماد نمایند

فدایی ادامه داد: سالیانه نزدیک به 25 هزار نفر براساس حوادث رانندگی جان باخته و بیش از این تعداد مجروح می شوند، اما این مساله مانع از حضور بچه ها و نوجوانان در خیابان نمی گردد. بنابراین اصول بهداشتی مواجهه با کرونا هم باید به عنوان یک مخاطره طبیعی به آنها آموزش داده گردد.

به گفته وی، پرورش بچه ها همچون فراگیری نظم و تربیت، اکرام آموزگاران، مدیران و رعایت احترام در گفتار و رفتار با دوستان و همسالان در تعالیم غیرحضوری محقق نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 514

به "خبرنگاران مقابله بچه ها با کرونا مستلزم آموزش عملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقابله بچه ها با کرونا مستلزم آموزش عملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید