حمید هیراد ؛ بیوگرافی، حواشی و فعالیت ها در فضای مجازی

به گزارش مجله شهبازی، حمید هیراد از خوانندگان موسیقی سبک پاپ و موسیقی تلفیقی کشورمان و از چهره های پرحاشیه در فضای مجازی به شمار می رود. در این بخش به بیوگرافی او و مهمترین حواشی و فعالیت های وی در فضای مجازی پرداخته شده است.

حمید هیراد ؛ بیوگرافی، حواشی و فعالیت ها در فضای مجازی

بیوگرافی حمید هیراد

حمید هیراد متولد اول بهمن ماه سال 1370 در چابکسر استان گیلان است. او از شش سالگی به خوانندگی علاقه مند شد و پس از اتمام درسش در هنرستان، با ترانه و ترانه سرایی آشنا شد و موسیقی سنتی را به عنوان فعالیت هنری خود انتخاب کرد. حمید هیراد در کنار موسیقی، ترانه سرایی را نیز به صورت حرفه ای دنبال و در این میان چند کار با گروه داروگ انجام داد.

تحصیلات

حمید هیراد مدرک فوق دیپلم خود را در رشته تاسیسات صنعتی دریافت نموده است.

شروع فعالیت

حمید هیراد در اواخر سال 95 کار حرفه ای خود را در زمینه موسیقی به صورت رسمی شروع کرد. اولین آهنگ او، بی تاب بود که به همراه گروه پازل بند در اواسط اسفند سال 95 منتشر شد. او در اردیبهشت ماه سال 96 اولین آهنگ مستقل خود به نام مستم کن را روانه بازار کرد.

سرقت ادبی

در هشتم فروردین ماه سال 97، چهل نفر از شاعران و ترانه سرایان کشور بیانیه ای را مبنی بر سرقت ادبی حمید هیراد در استفاده از اشعار شاعرانی نظیر مولانا، شهریار و… و عدم اسم بردن از آن ها منتشر کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. حمید هیراد نیز در بیانیه ای عنوان نمود که در بخش معرفی آثار، به خصوص در قطعات جدیدتر، منبع را ذکر نموده و سعی نموده از ترانه سرا اجازه بگیرد. او در این بیانیه فقدان اعتماد کامل به صحت اسامی در محدوده فضای مجازی و تردید اخلاقی در ضایع شدن حقوق صاحبان حقیقی آثار را دلایلی برای ذکر نکردن اسامی ترانه سراها عنوان نموده است.

حواشی

حمید هیراد در جریان یکی از کنسرت هایش اقدام به لب خوانی کرد و ویدیو آن به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد. حمید هیراد در نهایت به پلی بک خواندن خود در این کنسرت اعتراف نمود. این اقدام او در کنسرت نقدها فراوانی را متوجه او کرد.

در ادامه بعضی از مهمترین فعالیت ها و حواشی حمید هیراد در فضای مجازی به ترتیب تاریخ انتشار هرکدام پوشش داده شده است.

25 بهمن 97

حمید هیراد آواز از خون جوانان وطن را برای به شهادت رسیدن شماری از سربازان در جریان حمله تروریستی اخیر به اتوبوس سپاه اجرا و کلیپ آن را در اینستاگرام منتشر کرد.

19 آبان 97

چرا عاقل کند کاری…؟

13 مرداد 97

حالا که بحث کنسرتای خیابانی داغه و همایون شجریان و سیروان خسروی آمادگی خودشونو گفتن، حمید هیراد هم با یک اجرای خیابانی آمادگی خودشو برای کنسرت های رایگان خیابانی گفت. باید منتظر موند و دید که آیا مجوز این مدل کنسرتا صادر میشه یا اینکه مثل بیشتر اوقات در حد یه صحبت باقی میمونه.

3 مرداد 97

امیر مقاره و رهام هادیان، اعضای گروه ماکان بند، به هجمه های اخیر علیه حمید هیراد واکنش نشان دادند و با انتشار این دو استوری از او حمایت کردند.

5 تیر 97

حمید هیراد آهنگ در بندتم را با گیتار اجرا و به طرفداران خود تقدیم کرد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 482

به "حمید هیراد ؛ بیوگرافی، حواشی و فعالیت ها در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمید هیراد ؛ بیوگرافی، حواشی و فعالیت ها در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید