توییتر در روسیه جریمه شد

به گزارش مجله شهبازی، دادگاهی در روسیه توییتر را به علت عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور، 19 میلیون روبل (259 هزار دلار) جریمه کرد.

توییتر در روسیه جریمه شد

به گزارش خبرنگاران، توییتر از مارس بدنبال تشدید تنشها میان مسکو و شرکتهای فناوری عظیم آمریکایی هدف اقدامات تنبیهی شامل کندی سرعت دسترسی به این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) اوایل ماه میلادی جاری پس از این که توییتر بیش از 90 درصد از محتوای مورد نظر مقامات روسی را حذف کرد، کندی عمدی ترافیک توییتر را متوقف کرد. روس کومنادزور اعلام نموده بود محتواهای غیرقانونی شامل هرزه نگاری بچه ها، مصرف مواد مخدر یا تشویق خردسالان به خودکشی هستند.

توییتر منکر آن شده که اجازه می دهد پلتفرمش برای ترویج رفتارهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد و اعلام نموده که سیاست غیرقابل گذشتی در مورد سوءاستفاده از بچه ها دارد و تشویق به خودکشی یا صدمه به خود را ممنوع نموده است.

با این حال دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو روز پنج شنبه توییتر را به علت شش مورد تخلف جمعا 19 میلیون روبل جریمه کرد. توییتر در آوریل هم 8.9 میلیون روبل جریمه شده بود.

تیک تاک و گوگل هم روز پنج شنبه به علت تخلفات مشابه از سوی یک دادگاه روسی جریمه شدند. تیک تاک 1.5 میلیون روبل (20425 دلار) و گوگل 3.5 میلیون روبل جریمه شد. جریمه اخیر گوگل علاوه بر شش میلیون روبل جریمه ای است که روز سه شنبه محکوم به پرداخت آن شد.

روس کومنادزور اعلام نموده که تکرار تخلفات می تواند جریمه ای بالغ بر 10 درصد از عایدی سالانه شرکت را در پی داشته باشد اما معلوم نیست چنین اقدامی را انجام خواهد داد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، دیده بان ارتباطات روسیه بیان کرد قصد ندارد ترافیک گوگل یا فیس بوک را مانند توییتر آهسته کند اما هشدار داد ممکن است اقدامات جدی تر انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 981

به "توییتر در روسیه جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر در روسیه جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید