تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال ، ایران ، آنگولا چرا در آزادی؟

به گزارش مجله شهبازی، فدراسیون فوتبال بازی ایران - آنگولا را به جای تهران می توانست در یکی از شهرهای دیگر برگزار کند.

تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال ، ایران ، آنگولا چرا در آزادی؟

دومین مسابقه تدارکاتی تیم ملی فوتبال فردا در تهران و مقابل آنگولا برگزار می گردد؛ مسابقه ای با یک حریف بسیار معمولی که در جایگاه116 رنکینگ فیفا واقع شده است و بدون تماشاگر بودن این بازی بدون شک، نقطه سیاه آن است. چرا فدراسیون استادیوم آزادی را که در دست تعمیر است، برای میزبانی این نبرد درنظر گرفته است؟ آیا بهتر نبود میزبانی این بازی به استادیومی دیگر و شهری دیگر به جز تهران داده می شد؟ آیا برگزاری بازی روی چمن آزادی و در مقابل سکوهای خالی آن هم با حریفی مثل آنگولا، کمکی به تیم ملی ایران می نماید؟

آزادی تعطیل است

مگر مدیران فدراسیون فوتبال از شرایط استادیوم آزادی خبر نداشتند؟ مگر نمی دانستند حتی استقلال و پرسپولیس در همین استادیوم بدون تماشاگر به مصاف رقبا می روند؟ مگر نمی دانستند که این استادیوم همچنان در دست تعمیر است؟ پس چرا باز هم این استادیوم به عنوان میزبان ملاقات تیم ملی با آنگولا معرفی گردید؟ بازی در این استادیوم که این روزها نه چمن مناسبی دارد و نه می تواند از طرفدارها پذیرایی کند، قطعا هیچ سودی برای فوتبال ملی ایران ندارد. به خصوص که حریف هم به هیچ وجه حریف جذابی به نظر نمی رسد و از ترکیب پرستاره ای مقابل مهره های تیم ملی ایران برخوردار نیست.

این پول را دور ریختید

فدراسیون فوتبال به گفته خودش 10میلیارد تومان برای این ملاقات تدارکاتی هزینه نموده است. کشور بیست ودوم رنکینگ فیفا چرا باید 10میلیارد بدهد تا با کشوری در جایگاه 116 بازی کند؟ آیا این کاری جز دورریختن اسکناس و یک اشتباه استراتژیک بزرگ از سوی فدراسیون فوتبال نیست؟ در شرایط عادی، این کشوری مثل آنگولاست که باید برای روبه روشدن با ستاره های ایران پول بپردازد. فدراسیون اما این هزینه را انجام داده تا تیمی به ایران بیاید که از یک ملاقات تدارکاتی درون اردویی نیز فشار کمتری به تیم ملی می آورد.

نقشه جایگزینی که وجود ندارد

چرا ملاقاتهای تیم ملی ایران به شهرستان ها نمی رود؟ این سؤال بزرگی است که فدراسیون باید به آن جواب بدهد. در اسپانیا، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا، خیلی وقت ها تیم ملی به شهرهای مختلف می رود تا ملاقات تدارکاتی برگزار کند. طبیعتا هیچ نیازی به برگزاری ملاقات با آنگولا در یک روز وسط هفته در استادیوم 80هزار نفری نیست. بهتر نیست این بازی مثلا به سیرجان برود که هم چمن خوبی دارد و هم می تواند پذیرای طرفدار باشد؟ بهتر نیست این بازی مثلا در نقش دنیا اصفهان برگزار گردد؟ فدراسیون با این کار فقط بین تیم ملی و طرفدارانش فاصله می اندازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1565

به "تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال ، ایران ، آنگولا چرا در آزادی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال ، ایران ، آنگولا چرا در آزادی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید