(تصاویر) اعتراضات ضد دولتی بی سابقه در کوبا

به گزارش مجله شهبازی، هزاران نفر از شهفرایندان کوبا روز یکشنبه در اعتراض به شرایط اقتصادی کشور و کندی فرایند واکسیناسیون علیه کووید-19 در شهر های مختلف این کشور به خیابان ها آمدند.

(تصاویر) اعتراضات ضد دولتی بی سابقه در کوبا

به گزارش خبرنگاران، این تظاهرات ضدحکومتی که بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های خبری از آن به نام اتفاقی نادر در کوبا یاد کرده اند، بزرگ ترین تظاهرات اعتراضی این کشور در چند دهه گذشته به تعداد می آید.

بنابر گزارش ها، تظاهرات روز یکشنبه به طور همزمان در چندین شهر کوبا ازجمله هاوانا و سانتیاگو و سن آنتونیو دلوس بانوس برگزار گشت. معترضان در هاوانا، مرکز کوبا، رفت وآمد ماشین ها در شهر را مختل کرده بودند و شعار هایی ازجمله آزادی، اتحاد، دیگر کافی است و مرگ بر دیکتاتوری سر داده بودند. بعد از چند ساعت پلیس و نیرو های امنیتی در خیابان ها مستقر شدند.

در ادامه روز گروه های کوچکی از حامیان دولت هم با پرچم های بزرگ کوبا به خیابان آمده و شعار هایی در حمایت از فیدل کاسترو، رئیس جمهوری پیشین و انقلاب کمونیستی آن کشور سر داده اند.

بنابر گزارش ها پلیس در بعضی نقاط با اسپری فلفل و باتون با معترضان برخورد و چندین نفر را دستگیر کرده است، اما درگیری های شدید میان معترضان و پلیس شکل نگرفته است.

کوبا با بدترین بحران اقتصادی خود در 30 سال اخیر روبه رو است و با توسعه شیوع همه گیری کرونا در این کشور و خسارت های اقتصادی ناشی از آن، شهفرایندان به کمبود غذا و قطعی برق هم معترض اند.

یکی از مسائلی که موجب شکل گرفتن اعتراض های گسترده روز یکشنبه در شهر های مختلف کوبا شده بود، کندی فرایند واکسیناسیون علیه کرونا بود. این درحالی است که در میان کشور های آمریکای لاتین، کوبا تنها کشوری است که توانسته است دو واکسن کرونا تولید کند و از کارایی بیش از 90 درصد آن ها خبر داده است.

ساعاتی پس از برپایی تظاهرات مخالفان دولت، میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در نطقی تلویزیونی از هواداران انقلاب خواست تا به خیابان ها آمده و از آن دفاع کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 998

به "(تصاویر) اعتراضات ضد دولتی بی سابقه در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اعتراضات ضد دولتی بی سابقه در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید