تور ترکیه ارزان: ترابزون، شهری سرسبز در ترکیه

به گزارش مجله شهبازی، درباره ترابزون

ترابزون (Trabzon)، مرکز استان ترابزون، شهری در ساحل دریای سیاه است و در سمت شمال شرقی ترکیه واقع شده است. از آن جایی که این شهر بر روی جهت جاده ابریشم است همواره ترکیبی از مذهب ها و فرهنگ های مختلفی را داشته است. این شهر در گذشته دروازه ای تجاری به ایران و قفقاز از سمت جنوب شرقی و شمال شرقی بوده است. بازرگان های ونیزی و جنوایی در دوران قرون وسطی به ترابزون سفر نموده و پارچه های ابریشمی، کتان و پشمی می خریدند. این شهر با طبیعت سرسبز و زیبای خود گردشگران زیادی از سراسر دنیا دارد، برای آشنایی بیشتر با شهر ترابزون خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ترکیه ارزان: ترابزون، شهری سرسبز در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آب و هوای ترابزون

ترابزون آب و هوایی نیمه گرمسیری مرطوب دارد. تابستان ها گرم و مرطوب و بیشترین درجه حرارت آن 26.7 درجه سانتی گراد در ماه آگوست (مرداد) است. زمستان ها خنک و مرطوب و کمترین درجه هوا حدود 5 درجه سانتیگراد در ماه ژانویه (دی) است. تابستان های گرم تر از حد انتظار است و نوسانات دمایی آن به علت تاثیری است که از دریا می گیرد. مثل دیگر شهرهای مهم سواحل دریای سیاه ترکیه، ترابزون هم دقیقا در کنار ساحل قرار گرفته است. ریزش باران در پاییز و زمستان بسیار سنگین است و ریزش برف بین ماه های دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) اتفاق می افتد و گاهی حدود یک تا دو هفته برف سنگین می بارد. دمای آب مثل بقیه سواحل دریای سیاه، خنک است و در طول سال بین 8 تا 20 درجه سانتیگراد در نوسان می باشد.

جاذبه های ترابزون

موزه ایاصوفیه

ایاصوفیه کلیسای یونانی سابق است که در سال 1584 به مسجد تبدیل شد. در قرن سیزدهم که شهر ترابوزان مرکز امپراتوری ترابوزان بود این بنا ساخته شد. ایاصوفیه در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و یکی از معدود آثار بیزانسی این منطقه است که همچنان سالم مانده است. این موزه خیره کننده بدون شک مهمترین جاذبه توریستی این شهر است.

قلعه ترابزون

خرابه های این قلعه از شهر دیده می شوند اما چون در منطقه ای نظامی قرار گرفته امکان بازدید از آن وجود ندارد. دیوارهای بیرونی این قلعه در حال حاضر دیوار پشتی ساختمان نظامی است.

پارک Boztepe

باغ و پارکی کوچک بر روی تپه های ترابوزان است که چشم اندازی زیبا از کل شهر دارد. وقتی بر روی این تپه شهر را نگاه می کنید می بینید زمین در این ناحیه به گونه ای شیب دارد که حتی مردم هم از آن بالا دیده می شوند. این پارک در 3 کیلومتری جنوب شرقی مرکز ترابزون است و دره ای زیبا در غرب آن وجود دارد.

موزه ترابزون

موزه ترابزون در مرکز شهر قرار گرفته است و در آن نمایشگاه های جالبی از تاریخ این ناحیه شامل مجموعه ای مجذوب کننده از هنرهای بیزانسی در معرض نمایش گذاشته شده است. این خانه موزه، در اوایل دهه 1900 در خانه ای شخصی ساخته شد و معمار آن فردی ایتالیایی بوده که برای ساخت موزه فقط از مصالح ایتالیایی استفاده نموده است.

بازار ترابزون

در این بازار که در خیابان های تنگ و باریک قدیمی قرار گرفته است فرصت های خوبی برای خرید دارید. در بازار ترابزون تقریبا هرچیزی را که بخواهید می توانید با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب پیدا کنید، اینجا برترین محل برای خرید سوغات کشور ترکیه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1305

به "تور ترکیه ارزان: ترابزون، شهری سرسبز در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: ترابزون، شهری سرسبز در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید