تحلیل بازیکن پیشین آمریکا از بازی فرداشب ، توصیه عجیب به بازیکنان در مصاف با ایران: خطا کنید و کارت بگیرید!

به گزارش مجله شهبازی، اریک وینالدا، نامی آشنا برای فوتبال دوستان ایرانی است که بازی تیم ملی آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه را به خاطر دارند.

تحلیل بازیکن پیشین آمریکا از بازی فرداشب ، توصیه عجیب به بازیکنان در مصاف با ایران: خطا کنید و کارت بگیرید!

به گزارش خبرنگاران، وینالدا در مقاله ای برای روزنامه گاردین درباره بازی ایران و آمریکا و بعلاوه جام جهانی 2022 قطر نقطه نظرات خود را بیان نموده است.

او می نویسد: سه شنبه، تیم گرگ برهالتر پیروز می شود یا به خانه بازمی شود. مشکل این است که فرهنگ ورزش ایالات متحده بر اساس فرصت های دوم بی سرانجام ساخته شده است.

وینالدا می افزاید: وقتی باید روی یک هدف فوق العاده متمرکز باشید، برترین کار این است که روی آن هدف فوق العاده متمرکز بمانید و هدف ما این است که به هر قیمتی برنده شویم. برای ما خیلی مهم است که این کار را نکنیم و من در استفاده از کلمه بی رحم تردید دارم، اما باید این کار را انجام دهیم. ایران می خواهد بجنگد. مربی آنها ما را می شناسد: کارلوس کی روش زمانی به وسیله فدراسیون فوتبال ایالات متحده برای نوشتن گزارش پروژه 2010 استخدام شد. بر کسی پوشیده نیست که او عاشق این شغل است.

اریک وینالدا

آمریکا مقابل ایران

شیطان بزرگ 1-2 ایران: سیاسی ترین بازی تاریخ جام جهانی

وینالدا نوشت: تیم من، آمریکا در جام جهانی 1998 با ایران بازی کرد. چیزهای زیادی از آن ساخته شد و بعضی ژست های سیاسی (در آمریکا) وجود داشت، اما واقعاً روی ما تأثیری نداشت. ما با آن مانند فرصتی برخورد کردیم تا نشان دهیم چگونه این ورزش می تواند مردم را دور هم جمع کند. بعضی از هم تیمی های من با این ایده مخالف بودند که انگار با همه چیز مسئله ای داریم و آن را باعث حواس پرتی می دانستند. در حالی که ما با نتیجه 2-1 شکست خوردیم، آخرین تغییر استیو سمپسون این بود که یک هافبک را به جای یک مدافع جایگزین کند. برد فریدل از آن طرف نیمکت به من نگاه کرد. حتی هم تیمی هایم می دانستند که من باید به بازی می رفتم.

او بر این باور است که مشکل اصلی آمریکا در بازی با ایران مسائل سیاسی نیست، بلکه این است که تیم فوتبال آمریکا راه برنده شدن را بلد نیست.

بازیکن پیشین تیم ملی آمریکا می نویسد: اغلب وقتی ایالات متحده فوتبال بازی می نماید، ما نمی دانیم چگونه برنده شویم؛ عادت نداریم که باید برنده شویم و بنابراین سعی می کنیم نبازیم و در نهایت دقیقاً همان چیزی را که لیاقتش را داریم به دست می آوریم: یک تساوی. حتی اگر بسیاری از بازیکنان ما در لیگ هایی بزرگ به رقابت بپردازند، این فرهنگ همچنان در فوتبال ایالات متحده نفوذ دارد.

وینالدا اعتقاد دارد که آمریکا باید با پیروزی در این بازی، توانایی ها و ارزش های فوتبالش را به نمایش بگذارد.

او می گوید: ما از هیچ یک لیگ بزرگ درست نموده ایم که ارزش امتیازی 900 میلیون دلاری دارد؛ شاید بیشتر از بسیاری از تیم های بوندس لیگا.

بازیکن پیشین ایالات متحده گفت: برای بردن این تیم، ما باید واقعیت های فوتبال ریسک-پاداش را کاملاً درک کنیم. ما باید آنقدر شجاع باشیم که توپ های بیشتری را به جلو ببریم. ما به دفاع عالی احتیاج داریم. سلاح های تهاجمی ما به مقدار کافی خوب هستند. ما فقط به یک گزینه دیگر احتیاج داریم و این تنها چیزی است که کارلوس کی روش نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

وینالدا به ملی پوشان آمریکا توصیه کرد: اگر پرس خراب شد، فوراً خطا کنید. کارت زرد را بگیرید. بچه ها در گرفتن کارت مشکل دارند و مربی ما باید این را درک کند. پسران ما نمی توانند در خصوص واقعیت حضور در بازی بعدی فکر نمایند. فردایی وجود ندارد و هر نمایشی می تواند نمایشنامه ای باشد که در آن برنده شویم یا روزمان را خراب کند. ما باید برنده شویم؛ ما کانادا نیستیم!

او افزود: به نظر من برای بردن ایران به هر 16 بازیکن احتیاج است. ما باید در تعویض های خود هوشمند باشیم. باید نقطه ضعف ایران را پیدا کنیم.

اریک وینالدا در 106 بازی برای ایالات متحده آمریکا 34 گل به ثمر رساند و در سه جام جهانی بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1445

به "تحلیل بازیکن پیشین آمریکا از بازی فرداشب ، توصیه عجیب به بازیکنان در مصاف با ایران: خطا کنید و کارت بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل بازیکن پیشین آمریکا از بازی فرداشب ، توصیه عجیب به بازیکنان در مصاف با ایران: خطا کنید و کارت بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید