برترین دمنوش برای دفع سنگ کلیه

به گزارش مجله شهبازی، سلامت خبرنگاران: دم نموده گیاه بومادران سنگ کلیه را دفع می نماید.

برترین دمنوش برای دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه مسئله ای است که اغلب افراد به ویژه آقایان با آن دست به گریبانند. با یک دمنوش می توان سنگ کلیه را دفع کرد.

به گزارش خبرنگاران، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بومادران دارای خواص زیادی است که شامل تقویت کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع کننده سنگ کلیه می باشد و مصرف دم نوش آن برای درمان اختلالات بینایی مفید است.

دکتر طیبه شاهی گفت: بومادران با نام علمی Achillea wilhelmsii C.koch. که با نام الف ورقه، هزار برگ نیز شناخته می شود، گیاهی است با طبیعتی گرم و خشک.

فواید گیاه بومادران

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه بومادران معرق، محرک، تقویت کننده، قاعده آور و بازکننده مجاری عرق در انسان می باشد، اضافه نمود: این گیاه بعلاوه تقویت کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع کننده سنگ کلیه بوده و کمپرس جوشانده آن باعث قطع خونریزی هموروئید می شود.

وی اعلام کرد: از دانه و برگ این گیاه که دارای طعم تندی نیز می باشد در طب سنتی برای نرم کردن سینه و بهبود کم خونی استفاده می شود.

دمنوش بومادران مفید برای اختلالات بینایی

دکتر شاهی با بیان اینکه استفاده از جوشانده آن در محل زخم ها و شقاق پستان باعث التیام آن می شود، مطرح نمود: بومادران قابض بوده و باعث بند آمدن خونریزی بینی، قطع ترشحات رحم، دفع اخلاط خونی و بند آمدن اسهال می شود، مصرف دمنوش آن برای درمان اختلالات بینایی و وجود خون در ادرار مفید است. این دم نوش برای درمان سرماخوردگی، تقویت اعصاب و اسپاسم نیز مصرف می شود. مصرف 2 تا 4 گرم گرد ریشه بومادران برای جلوگیری از صرع توصیه شده است. بعضی شواهد نشان می دهد که مصرف بومادران در درمان مسائل کبد و هپاتیت نیز موثر است.

وی یادآور شد: حداکثر مصرف روزانه آن به صورت دم نموده، 1 تا 2 قاشق مرباخوری به اندازه حداکثر تا 3 بار در روز است.

منبع: رکنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1233

به "برترین دمنوش برای دفع سنگ کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دمنوش برای دفع سنگ کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید