بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- در آمریکا برخی اقلام مصرفی در صنایع و کسب و کار های کوچک از پنجاه تا دویست درصد افزایش بها داشته اند.

بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا بر کسب و کارها در این کشور تاثیر منفی گذاشته است. این گزارش می افزاید افزایش تورم، کمبود یا نبود برخی اقلام مورد نیاز به علت اختلال پیش آمده در زنجیره تامین، قوانین دست و پاگیر مربوط به واکسیناسیون اجباری و کمبود نیروی کار، همه در کنار هم باعث شده اند صنایع و کسب و کار های کوچک مانند اغذیه فروشی ها در آمریکا روز های دشواری را سپری کنند. گفته می شود بهای اقلام خوراکی مانند پیتزا در نیویورک به علت تورم اخیر و اختلالی که در زنجیره تامین اقلام به وجود آمده، گران تر شده است و این افزایش قیمت برخلاف رویه های قبلی، به صورت مداوم و مکرر روی می دهد و صاحبان این کسب و کار ها مدام مجبور به تغییرِ بهای درج شده در منوی خود می شوند. صنایع کوچک این افزایش قیمت ها را به مصرف کننده منتقل می کنند؛ برخی اقلام مصرفی در صنایع و کسب و کار های کوچک از پنجاه تا دویست درصد افزایش بها را تجربه می کنند و این در حالی است که فقط مساله گران شدن اقلام نیست و مایحتاج عمومی در برخی شهر ها به علت اختلالی که در زنجیره تامین در این کشور ایجاد شده است، اصلا یافت نمی شود.

از سوی دیگر اجباری شدن واکسیناسیون برای کسانی که مایل به حضور در مراکزی مانند رستوران ها و کافه ها باعث شده است این کسب و کار های کوچک در پذیرش مشتری به دشواری های عمده ای برخورد کنند و این موضوع باعث سردرگمی در میان کارکنان و مراجعه کنندگان می شود و در کنار همه این مسائل، کمبود نیروی کار نیز باعث شده است این کسب و کار های خرد یا به افزایش ساعات کاری یا فشار کاری بر سایر کارکنان روی بیاورند و در مواردی نیز برخی کسب و کار ها ناچار به تعطیل کردن فعالیت های خود شده اند. صاحبان کسب و کار های کوچک در آمریکا معتقدند تورم، اختلال در زنجیره تامین کالا و کمبود یا نبود برخی کالا های مورد نیاز، مسائل ناشی از واکسیناسیون اجباری و کمبود نیروی کار، همه در کنار هم باعث شده اند بسیاری از آن ها در مقایسه با دوران همه گیری کرونا که بسیاری از کسب و کار ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، شرایط دشوارتری را تجربه کنند.

پیش از این نیز فروشگاه های خواربار در آمریکا برای پر نگه داشتن قفسه های خود با سختی روبرو بودند؛ چراکه تامین کنندگان نمی توانستند تغییر ناگهانی تقاضای مصرف کنندگان به سوی فروشگاه های خرده فروشی را مدیریت و تامین کنند؛ زیرا عرضه محصولات به فروشگاه های خواربار نیازمند بسته بندی و شبکه توزیع قوی است. قبل از بحران کرونا، یک سوم از کالا های موردنیاز از طریق سوپر مارکت هایی تامین می شد که دارای غذا یا خشکباری بودند که مهلت انقضای آنها نزدیک بود. جنگ تجاری میان آمریکا و چین نیز موجب ناامیدی سرمایه گذاران شده بود و رشد اقتصادی آمریکا به علت همین جنگ تجاری، کاهش پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1172

به "بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید