GV70؛ شاسی بلند لوکس کره ایی

به گزارش مجله شهبازی، GV70 را می توان در دو مدل اسپرت و لوکس سفارش داد. جنسیس هنوز اطلاعات کامل فنی ماشین را منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد این ماشین از موتور های چهار و شش سیلندر مدل های دیگر شرکت استفاده می نماید.

GV70؛ شاسی بلند لوکس کره ایی

جنسیس GV70 از سال آینده با قیمت پایه 40 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد

لوکس کره ای

جنسیس، سازنده خودرو های لوکس هیوندای، از مدل جدید خود GV70 رونمایی کرد. این ماشین دومین شاسی بلند جنسیس است و با هدف رقابت با مدل های لوکس آلمانی و ژاپنی از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

مانند مدل های دیگر جنسیس، GV70 جلوپنجره ای ذوزنقه ای دارد و چراغ های جلو با یک خط به دو قسمت تقسیم شده است. سقف ماشین با شیبی نرم به بخش عقب خودرو وصل شده تا ظاهر ماشین اسپرت تر باشد.

GV70 دومین شاسی بلند و پنجمین محصول جنسیس است

طراحان جنسیس داخل ماشین را ساده و متفاوت از ماشین های آلمانی طراحی نموده اند. برای لوکس تر شدن ماشین، بیشتر بخش های اتاق با روکش چرم پوشیده شده و قطعات و دستگیره ها آب کروم کاری شده است. GV70 را می توان در دو مدل اسپرت و لوکس سفارش داد. جنسیس هنوز اطلاعات کامل فنی ماشین را منتشر ننموده، اما به احتمال زیاد این ماشین از موتور های چهار و شش سیلندر مدل های دیگر شرکت استفاده می نماید.

اتاق جنسیس GV70 ساده و متفاوت با ماشین های آلمانی طراحی شده است

هیوندای شرکت جنسیس را در سال 2015 به عنوان یک مارک مستقل و با تمرکز بر بازار آمریکای شاقتصادی تاسیس کرد. علاوه بر GV70، جنسیس سه مدل سدان و یک شاسی بلند عظیم تر هم می فروشد. اولین مدل الکتریکی جنسیس هم قرار است سال آینده رونمایی شود.

در پنج سال گذشته واکنش خریداران و منتقدان به محصولات جنسیس مثبت بوده و این شرکت توانسته اعتبار خوبی کسب کند.

با این حال فروش جنسیس از زمان تاسیس تا کنون تنها 380 هزار دستگاه بوده که در برابر فروش خودروسازان آلمانی رقمی ناچیز است. جنسیس امیدوار است با آمدن GV70 بتواند فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می شود حدود 40 هزار دلار باشد.

نهایت بوگاتی

سرعت بوگاتی بولید در 2/1 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد

بوگاتی از کانسپت جدیدی رونمایی نموده که به گفته کارخانه سرعتش بیش از 500 کیلومتر در ساعت است.

نام این کانسپت بولید (Bolide) است؛ اصطلاحی فرانسوی که برای ماشین های سریع به کار می رود. ماشین براساس مدل شیرون کارخانه ساخته شده، اما بدنه آن کاملا از نو طراحی شده و موتورش هم تقویت شده است. این ماشین مختص رانندگی در پیست اتومبیلرانی است و مجوز رانندگی در جاده های عمومی را ندارد.

بوگاتی می گوید شبیه سازی های کامپیوتری نشان داده که سرعت بولید تنها در 2/1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت 500 کیلومتر در ساعت بیست ثانیه زمان احتیاج دارد. ماشین با قطعاتی از فیبر کربن و آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و وزنش تنها 1240 کیلوگرم است. قدرت موتور 16 سیلندر ماشین هم از 1500 اسب بخار به 1850 اسب بخار افزایش یافته است.

قدرت موتور شانزده سیلندر بوگاتی بولید 1850 اسب بخار است

تمرکز طراحان بوگاتی افزایش فشار عمودی هوا بر ماشین بوده تا ماشین در سرعت های بالا از زمین جدا نشود. بوگاتی می گوید که باله عقب بولید در سرعت 320 کیلومتر در ساعت 1800 کیلوگرم فشار فراوری می نماید. در بخشی از سقف هم حباب های لاستیکی قرار گرفته است که در سرعت های بالا بیرون می آید تا هوا با مزاحمت کمتری از روی ماشین عبور کند.

بوگاتی هنوز تصمیمی برای ساخت بولید نگرفته و می گوید هدف از ساخت آن نمایش فن آوری هایی است که در آینده در مدل های بوگاتی ارائه خواهد شد. بوگاتی بخشی از گروه خودروسازی فولکس واگن است و بعضی رسانه ها گزارش داده اند که کارخانه آلمانی قصد دارد این شرکت را بفروشد.

آستون مارتین می خواهد با یاری شاسی بلند DBX فروش خود را به ده هزار دستگاه در سال برساند

دایملر مالک کارخانه مرسدس-بنز اعلام نموده که در ازای دریافت بیست درصد از سهام آستون مارتین، دانش ساخت ماشین های الکتریکی خود را در اختیار این خودروساز انگلیسی قرار خواهد داد. ارتباط دایملر با آستون مارتین به هفت سال پیش برمی شود. دایملر در سال 2013 در ازای پنج درصد از سهام آستون مارتین اجازه داد تا این کارخانه از موتورهایش استفاده کند.

آستون مارتین در سال 2018 سهام خود را به بورس عرضه کرد، اما نتوانست آن طور که برنامه ریزی نموده بود سرمایه جذب کند و در نهایت با یاری لورنس استرول، میلیاردر کانادایی از بحران اقتصادی نجات پیدا کرد. این بحران سبب شد آستون مارتین تحقیق در ساخت ماشین های الکتریکی را متوقف کند و در این زمینه از رقیبانش عقب بیفتد.

استرول که اکنون رئیس هیئت مدیره آستون مارتین است، توانسته سرمایه گذارانی تازه برای آستون مارتین پیدا کند و راهنمایی کارخانه را به مدیر پیشین AMG، زیرمجموعه خودرو های اسپرت بنز سپرده است. این شرکت می خواهد فراوری خود را از شش هزار دستگاه در سال 2019 به ده هزار دستگاه برساند. بیشتر بار این فروش را شاسی بلند جدید آستون مارتین به دوش خواهد کشید که سال جاری به بازار آمده است.

آستون مارتین می گوید که اولین مدل الکتریکی خود را بعد از سال 2025 خواهد ساخت.

آینده مینی

مدل الکتریکی مینی سال جاری به بازار عرضه شده است

مینی می گوید در چند سال آینده ترکیب مدل های خود را تغییر خواهد داد و یک مدل الکتریکی و یک شاسی بلند کوچک به بازار عرضه خواهد نمود. هر دو مدل جدید مینی از سال 2023 با مشارکت کارخانه چینی گریت وال فراوری و از چین به سراسر دنیا صادر خواهد شد.

کارخانه انگلیسی اولین مدل الکتریکی خود را سال جاری به بازار عرضه نموده است. مینی که زیرمجموعه ب ام و است، در ساخت این ماشین از فن آوری کارخانه آلمانی استفاده کرد. نسل بعدی مدل الکتریکی مینی هم قرار است بر روی پلتفرمی ساخته شود که ب ام و با مشارکت شریک چینی اش، گریت وال طراحی نموده است.

درباره شاسی بلند کوچکی که مینی قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه کند جزییات زیادی منتشر نشده است. اما گفته می شود این ماشین هم الکتریکی است و مدلی مشابه آن هم در ب ام و ساخته خواهد شد. مینی در حال حاضر یک شاسی بلند به نام کانتری من می سازد که به گفته کارخانه قرار است در نسل بعدی عظیم تر شده و با قوای محرکه الکتریکی ساخته می شود.

مینی می گوید در کنار مدل های الکتریکی تا چندسال فراوری ماشین های دیزل و بنزینی را ادامه می دهد.

منبع: فرادید
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 568

به "GV70؛ شاسی بلند لوکس کره ایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "GV70؛ شاسی بلند لوکس کره ایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید