کره شمالی: موشک بالستیک هواسونگ، 12 با موفقیت آزمایش شد

به گزارش مجله شهبازی، کره شمالی می گوید روز یکشنبه موشک بالستیک میان برد سطح به سطح با نام هوآسونگ-12 را با هدف سنجش دقت و امنیت آن آزمایش کرده است.

کره شمالی: موشک بالستیک هواسونگ، 12 با موفقیت آزمایش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کره شمالی بامداد دوشنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که روز قبل یک فروند موشک بالستیک میان برد سطح به سطح با نام هوآسونگ-12 را آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ در این بیانیه آمده است: هدف از این شلیک آزمایشی، ارزیابی انتخابی موشک در حال تولید و استقرار، و همچنین تأیید دقت کلی این سیستم تسلیحاتی بود. این آزمایش، دقت و امنیت و اثربخشی عملیات سیستم تسلیحاتی از نوع هواسونگ12 که در حال تولید است را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در زمان انجام این آزمایش موشکی، در محل حاضر نبوده است.

رسانه دولتی کره شمالی همچنین توضیح داد: ارتش با در نظر گرفتن امنیت کشورهای همسایه، موشک را در بالاترین سیستم شلیک زاویه از منطقه شمال غربی به سمت دریای شرقی کره پرتاب کرد. داده های تصویری جهانی که از فضا با دوربینی در سرجنگی موشک گرفته شده است را در اختیار عموم قرار گرفته است.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه گفته بود این موشک از استان شمالی جاگانگ شلیک شده و حدود 800 کیلومتر را در ارتفاع 2000 کیلومتری پرواز کرده است. این در حالی است که موشک هواسونگ-12 دارای بُردی به مسافت 4500 کیلومتر است.

پیونگ یانگ پیش از این نیز اعلام کرده بود که روز چهارشنبه دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرده است. (جزئیات بیشتر)

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری بود؛ رقمی که از تمام آزمایش های موشکی این کشور در سال 2021 بیشتر است.

پیش از این کیم به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ یانگ از اواخر سال 2017 یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش های اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما اعمال کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1311

به "کره شمالی: موشک بالستیک هواسونگ، 12 با موفقیت آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: موشک بالستیک هواسونگ، 12 با موفقیت آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید