کرزی: تامین صلح تنها به وسیله توافق بین الافغانی ممکن است

به گزارش مجله شهبازی، رئیس جمهور سابق افغانستان اظهارداشت که صلح با طالبان به وسیله توافق های خارجی حاصل نمی شود بلکه به وسیله توافق بین الافغانی تامین می شود.

کرزی: تامین صلح تنها به وسیله توافق بین الافغانی ممکن است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان به آناتولی گفت که در فرایند صلح درباره آزادی ها، ارزش ها، حقوق و صندلی زنان و اقلیت ها در جامعه سازش نخواهیم کرد.

کرزی اضافه نمود: مردم افغانستان خواهان صلح و پیشرفت هستند، بنابراین طالبان و سایر نیروهای سیاسی باید این موضوع را در نظر داشته و نسبت به آزادی ها و حقوق افراد، که بخش جدایی ناپذیر از این پیشرفت هستند، متعهد باشند.

رئیس جمهور سابق افغانستان ادامه داد که موضوع زنان و آزادی و حقوق آن ها بطور مرتب در ملاقات با طالبان مورد بحث قرار می گیرد و تغییرات زیادی در رابطه با دیدگاه آن ها با این موضوع بوجود آمده است.

کرزی همچنین توضیح داد که صلح در افغانستان تنها به وسیله یک توافق بین الافغانی تامین می شود. به گفته او، توافق سیاسی میان افغان ها بنیاد صلح در افغانستان خواهد بود که با توافقنامه های خارجی حاصل نمی شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر لزوم ادغام طالبان در جامعه این کشور ادامه داد: آن ها نیز بخشی از کشور ما هستند، ما مجبور هستیم با یکدیگر زندگی کنیم، آن ها برادران ما هستند. اما ما همچنین می خواهیم افغانستان یک کشور مترقی و مدرن باشد، ما خواهان شرکت زنان در دولت بطور مساوی هستیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 826

به "کرزی: تامین صلح تنها به وسیله توافق بین الافغانی ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: تامین صلح تنها به وسیله توافق بین الافغانی ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید