کاهش قیمت جهانی نفت

به گزارش مجله شهبازی، به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام در آمریکا و ادامه نگرانی سرمایه گذاران در خصوص کم شدن تقاضا برای سوخت، قیمت نفت به 50.56 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

کاهش قیمت جهانی نفت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام در آمریکا و ادامه نگرانی سرمایه گذاران در خصوص کم شدن تقاضا برای سوخت در بحبوحه محدودیت های بیشتر قرنطینگی در اروپا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 20 سنت کاهش 50.56 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت کاهش 47.46 دلار معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: پس از موسسه آمریکن پترولیوم از دومین هفته متوالی افزایشی ذخایر نفت آمریکا اطلاع داد، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

بر اساس گزارش موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 دسامبر 2 میلیون بشکه افزایش یافت و به حدود 495 میلیون بشکه رسید.

آمار های رسمی در ساعات پایانی امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام نمود عرضه واکسن در ماه جاری برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، به سرعت ضربه ایی که به تقاضا برای نفت خورده شده است را جبران نمی کند.

IEA با اشاره به کم شدن مسافرت های هوایی و به تبع آن کمتر شدن تقاضا برای سوخت جت، برآورد خود از تقاضا برای نفت در امسال میلادی را 50 هزار بشکه در روز و برای سال آینده 170 هزار بشکه در روز کاهش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 660

به "کاهش قیمت جهانی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت جهانی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید