کارت های بازرگانی بدونِ بازگشت ارز، تعلیق می گردد

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: در راستای مصوبه های ستاد مالی دولت، کارت های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که هیچگونه ارزی به کشور بازنگردانده اند و درصد بازگشت ارز آنها صفر است، تعلیق خواهد شد.

کارت های بازرگانی بدونِ بازگشت ارز، تعلیق می گردد

به گزارش خبرنگاران، در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: در راستای اجرای تصمیمات ستاد مالی دولت و برابر با مفاد آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات، کارت های بازرگانی آن دسته از صادرنمایندگانی که از دیروز (اول تیرماه) تا خاتمه ماه جاری نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 98 خود مطابق با دستورالعمل های بانک مرکزی اقدام ننمایند، به حالت تعلیق درخواهند آمد.

این اطلاعیه می افزاید: عملیات تعلیق کارت های بازرگانی بر مبنای اختیارات وزارت صنعت بر اساس تبصره بند 6 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص کارگروه پایش رفتار تجاری انجام می گردد.

بر این اساس همه صادرنمایندگان مکلفند تا خاتمه تیرماه مطابق با برنامه زمانی بانک مرکزی، نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام نمایند، در غیر این صورت اقدامات تکمیلی در خصوص آنها انجام خواهد شد.

پیشتر رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور فرایند مثبتی پیدا نموده، از تامین بیش از 2.5 میلیارد دلار در طول 50 روز گذشته به وسیله بانک مرکزی و صادرنمایندگان غیرنفتی اطلاع داد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 358

به "کارت های بازرگانی بدونِ بازگشت ارز، تعلیق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت های بازرگانی بدونِ بازگشت ارز، تعلیق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید