کارتون های مشهور دوران کودکی مان چه تغییراتی نموده اند؟

به گزارش مجله شهبازی، اگر چیزی باشد که بخش عمده کودکی ما را به خود اختصاص داده باشد، حتماً کارتون ها هستند که پخش بسیاری از آن ها در قالب قسمت های تازه کماکان ادامه دارد. گرچه دستخوش تغییراتی شده اند، اما تماشای آن ها و حس دوباره دوران کودکی همواره می تواند ایده خوبی باشد.

کارتون های مشهور دوران کودکی مان چه تغییراتی نموده اند؟

باب اسفنجی شلوار مکعبی

به گزارش روزیاتو، این اسفنج دوست داشتنی از سال 1997 با ما بوده و هم مانند هر کس دیگری ظرف این بیست و اندی سال تغییراتی داشته است.

در این مجموعه کارتونی همه چیز در ابتدا با دست ترسیم می شد و رنگ ها تیره تر بودند. با گذشت زمان، این کارتون با یاری فناوری های نو به روز شد. در فصل نهم این مجموعه کارتونی، کیفیت تصاویر بهتر شده بود چرا که ساخت آن حالا از طریق کامپیوتر انجام می شد و در فیلم سال 2015 آن هم جزئیاتی سه بعدی افزوده شده بود. این مجموعه کارتونی هنوز در حال پخش است و قرار است فصل سیزدهم آن روی آنتن رود.

سیمپسون ها

این خانواده محبوب زرد رنگ در سال 1987 جزئی از بخش انیمیشنی برنامه ای تلویزیونی به نام The Tracey Ullman Show بود، اما استقبال از آن به ساخت سریالی مخصوص به آن انجامید. شخصیت ها و فضای کارتون در ابتدا نسبتاً زمخت با خطوطی ناصاف و نسبت هایی نامتعارف بود. بعد از آن به چیزی تغییر یافتند که حالا از این کارتون می شناسیم.

کار ترسیم تصاویر با دست و رنگ آمیزی آن ها به شیوه کامپیوتری انجام می شد، اما در سال 2010 تمام مراحل فراوری دیجیتالی شد، امری که به فرآیند ویرایش قسمت ها سرعت بخشید.

از جهت داستان، تغییر نویسندگان باعث تغییر مداوم طرح داستان می شد. در گذشته موقعیت هایی واقعی و روزمره به تصویر کشیده می شد، اما بعداً این مجموعه شکل سوررئال تر و عجیب تری پیدا کرد. گرچه بسیاری از هواداران سیمپسون ها معتقدند که این مجموعه مدت ها است که لحن طنزآمیز خود را از دست داده است، اما با وجود گذشت 31 فصل کماکان در مسیر موفقیت واقع شده است.

اسکوبی دو

اسکوبی دو برای نسل های متعددی خاطره انگیز است. آن سگ سخنگو و دوستانش از سال 1969 به حل معما مشغول هستند. از این فرانشایز تلویزیونی 13 دنباله سریالی ساخته شده که آخرین آن به نام Scooby-Doo and Guess Who در سال 2019 روی آنتن رفت.

تصاویر این مجموعه طی سالیان دستخوش تغییرات زیادی شده و هم شکل و هم کیفیت آن ها تغییر نموده است.

تام و جری

این داستان تعقیب و گریز موش و گربه ای کلاسیک از شروع پخشش در سال 1940 تا به امروز با نسل های زیادی را با خود همراه نموده است. این مجموعه کارتونی طی سال های پخش خود کارگردانان و تهیه نمایندگان متعددی داشته است، اما کوشش ناکام تام برای به دام انداختن جری همیشه موضوع اصلی آن بوده است.

در سریال نو تام و جری که در سال 2014 روی آنتن رفت، شخصیت ها و داستان آن ها به روز شده بود. کیفیت تصاویر هم بسیار بهتر شده بود.

باگزبانی

مجموعه کارتونی باگزبانی (Looney Tunes) طولانی ترین زمان پخش را دارد که قدمت آن به سال 1930 بازمی شود. شرکت وارنر برادرز در آن موقع می خواست مجموعه ای از آیتم های کوتاه موزیکال برای تبلیغ موسیقی های خود بسازد و از آن موقع شخصیت های مختلفی طی سالیان در این مجموعه ظاهر شده است.

از این مجموعه کارتونی، چند فیلم بلند و کوتاه و حتی یک بازی ویدئویی هم ساخته شده است. نوترین مجموعه آن به نام Looney Tunes Cartoons در سال 2020 منتشر شد.

پوکمون

پوکمون گرچه فرانشایزی فراتر از یک مجموعه تلویزیونی است، اما مخاطبان از سال 1997 با شخصیت اش کچام و یار باوفایش، پیکاچو و گروه دوستانش که برای تربیت آن هیولا های کوچک کوشش می نمایند، همراه بوده اند. این مجموعه کارتونی 23 فصل دارد که آخرین آن در سال 2019 منتشر شد.

این مجموعه در نسخه نو خود ظاهر متفاوتی داشت و داستان آن هم حول محور سرشروع شخصیت اصلی مجموعه بود. شخصیت تازه ای به نام گو هم افزوده شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1535

به "کارتون های مشهور دوران کودکی مان چه تغییراتی نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتون های مشهور دوران کودکی مان چه تغییراتی نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید