چهار ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مجله شهبازی، ایسنا نوشت: سرطان روده بزرگ سالانه تعداد زیادی از افراد را در سراسر دنیا مبتلا می نماید و سومین سرطان شایع در میان مردان و زنان است.

چهار ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گفته متخصصان، افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند، ورزش نموده و وزن مناسب خود را حفظ می نمایند، احتمال ابتلایشان به این بیماری را بیش از 30 درصد کاهش می دهند.

در ادامه به نقل از وب ام دی به بعضی از مواد غذایی مفید که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند، خواهیم پرداخت.

لبنیات

بیشتر مطالعات موافق هستند که محصولات لبنی غنی از کلسیم می توانند احتمال ابتلا به رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ و در نتیجه سرطان روده بزرگ را کاهش دهند. مکمل های کلسیم نیز ممکن است مفید باشند. از پزشک خود بپرسید که چه چیزی ممکن است برای شما مناسب باشد. ویتامین D (که به شیر و سایر لبنیات اضافه می گردد) نیز محتمل است از شما در برابر این نوع سرطان محافظت کند؛ با این حال تحقیقات بیشتری در این مورد احتیاج است.

غلات کامل

این نوع غلات سرشار از مواد مغذی و منابع خوبی از منیزیم و فیبر هستند. آنها منجر به جلوگیری از یبوست شده و می توانند به ترکیبات سرطان زا در روده بزرگ شما نفوذ نمایند. روزانه 90 گرم غلات کامل مصرف کنید: جو دوسر، نان گندم کامل و برنج سبوس دار گزینه های خوبی هستند.

لوبیا

لوبیا و سایر حبوبات برای مثال سویا، نخود و عدس مملو از فیبر، پروتئین و ویتامین های B و E هستند. آنها بعلاوه دارای ترکیباتی به نام فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند از رشد تومورها جلوگیری نمایند.

میوه های رنگارنگ

این میوه ها دارای مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند رشد سلول های سرطانی را متوقف یا با التهاب مبارزه نمایند. التهاب یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان است. برترین گزینه در این مورد شامل خانواده کلم و میوه های غنی از ویتامین C مانند پرتقال است.

4747

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1431

به "چهار ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید