نحوه کنترل قند خون بدون دارو

به گزارش مجله شهبازی، افراد دیابتی رویای یافتن روش هایی جهت کنترل قند خون خود بدون استفاده از دارو را در سر دارند. در این مقاله، فهرستی از نکات مهم در این رابطه را بیان می کنیم.

نحوه کنترل قند خون بدون دارو

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

افراد دیابتی رویای یافتن روش هایی جهت کنترل قند خون خود بدون استفاده از دارو را در سر دارند. در این مقاله، فهرستی از نکات مهم در این رابطه را بیان می کنیم.

افراد دیابتی نیازمند کنترل منظم قند خون خود می باشند. چاقی می تواند نقش مهمی در درخواست افراد جهت پایین آوردن و یا کنترل سطوح قند خون داشته باشد. بسکمک از افراد در این رابطه به پزشک مراجعه کرده و پزشک اولین توصیه ای که به این افراد می کند این است که رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهند. بسته به سابقه پزشکی، رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی و انتخاب سبک زندگی مناسب می تواند به پایین آوردن وزن بدن و کنترل قند خون این افراد کمک کند. با این حال، تصمیم در رابطه با استفاده از هر کدام از روش های زیر بستگی به نظر پزشک دارد. از سوی دیگر، انتخاب روش های طبیعی و غیر دارویی به منظور کاهش و یا کنترل قند خون هم می تواند انجام گردد. در این زمینه بهتر است با پزشک مشورت کنید.

پایین آوردن سطوح قند خون

به منظور داشتن سطوح سالم قند خون، شما نیازمند آگاهی از سطوح قند خون ایده آل و فعلی خود هستید. بسته به این موضوع، شما می توانید با پزسک مشورت کرده و دستورالعمل های خاصی که ممکن است برای این موضوع مهم باشد را دنبال کنید. به غیر از توصیه های پزشک، شما می توانید نکات زیر را به منظور کنترل طبیعی سطوح قند خون اتخاذ کنید.

عادات غذایی شما

مهم نیست که با چه بیماری هایی روبرو هستید، اولین چیزی که هر پزشک به شما توصیه می کند، در رابطه با عادات غذایی شما می باشد. به همین دلیل، شما نیازمند تهیه نموداری برای منوی غذایی روزانه خود و ایجاد فهرستی از غذاهایی که نباید مصرف کنید، می باشید. غذاهایی که می تواند در رژیم غذایی شما گنجانده گردد، و باعث پایین آوردن سطوح قند خون گردد شامل لیمو، بادام، شیر سویا، سبزیجات خام، آووکادو، لوبیا، محصولات لبنی کم چرب، ماهی مرغ، بوقلمون و غلات دانه ای می باشند. همه این غذاها به کاهش سطوح قند خون کمک می کنند.

غذاها و نوشیدنی هایی مانند کیک، آب نبات، شیرینی، تخم مرغ، شیر، پنیر پر چرب، محصولات دارای آرد سفید مانند نان و غلات، برنج سفید، نوشیدنی های گازدار و سیب زمینی سفید منجر به بالا بردن سطوح قند خون می گردند. این مواد غذایی دارای قند بالایی بوده که به آسانی جذب بدن نشده و باعث تولید بیش از دو برابری انسولین می گردند. همچنین، از مصرف بیش از حد قهوه و غذاهای حاوی نمک بالا هم خودداری کنید. کاهش مصرف سیگار، نوشیدن میزان کافی آب در طی روز و انتخاب برنامه غذایی سالم کمک زیادی به کنترل قند خون می کند. به طور ایده آل، مصرف 4 تا 6 وعده غذایی سبک در طول روز از طریق بیشتر پزشکان توصیه می گردد.

ورزش

جهت کنترل سطوح قند خون بدون استفاده از دارو، انجام تمرینات منظم ورزشی بسیار مهم می باشد. ورزش به دلیل استفاده عضلات مختلف از قند موجود در خون، به کنترل سطوح قند خون بدن کمک زیادی می کند. این قند جهت ارائه انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید در ورزشگاه و یا در خانه ورزش کنید. در صورتی که تمایل به رفتن به ورزشگاه را دارید، با یک مربی شخصی در رابطه با معرفی نوع ورزشی که شما می توانید انجام دهید، مشورت کنید. به طور معمول، انجام تمرینات ملایم جهت کنترل قند خون مفید می باشد. همچنان که در خانه کار می کنید، راه می روید، شنا می کنید، و یا در حال تمیز کردن خانه و باغلانی، شستن ماشین و یا هر گونه فعالیت دیگری هستید، می توانید این ترفندها را به کار ببرید. این کارها باعث عرق کردن بیشتر بدن شما و فعالیت بیشتر عضلات می گردد.

یوگا احتمالا تا بحال شنیده اید که یوگا در کاهش استرش و خستگی مفید می باشد. یوگا باعث افزایش سلامت بدن و همچنین کنترل قند خون می گردد. هنگامی که در معرض استرس قرار دارید، بدن شما هورمون هایی را ترشح کرده که باعث افزایش سطوح قند خون می گردد. حتی در صورتی که شما عادات غذایی مناسبی را هم دنبال می کنید، باز هم استرس موضوعی بوده که ممکن است سطوح قند خون را مختل سازد. به منظور کاهش استرس در طی ذوز 30 تا 45 دقیقه به انجام یوگا بپردازید.

موارد ذکر شده برخی از نکاتی بوده که به کنترل قند خون بدون استفاده از دارو کمک می کند. جدا از این پیشنهادات و مشورت با پزشک، شما می تواند با متخصص تغذیه هم در این رابطه صحبت کنید. سابقه پزشکی شما، عادات خوردن و خوابیدن و برنامه کاری مسائلی بوده که در کنترل سطوح مناسب قند خون موثر می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1120

به "نحوه کنترل قند خون بدون دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کنترل قند خون بدون دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید