پمپئو: اس 400 امنیت نظامیان ما را تهدید می نماید

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود، بار دیگر مخالفت واشنگتن با استقرار سامانه اس 400 در ترکیه را اعلام کرد و عنوان داشت که استقرار این سامانه در ترکیه جان نظامیان آمریکایی را تهدید می نماید.

پمپئو: اس 400 امنیت نظامیان ما را تهدید می نماید

در این تماس تلفنی پمپئو به چاووش اوغلو گفته که خرید این سامانه توسط ترکیه، امنیت خدمه و تجهیزات نظامی آمریکا را به خطر انداخته و اجازه دسترسی روسیه به نیروهای مسلح و صنایع دفاعی ترکیه را می دهد.

وی همچنین تاکید نموده که هدف آمریکا از اعمال تحریم های کاتسا علیه ترکیه، جلوگیری از دستیابی روسیه به درآمد سرشار، نفوذ و دسترسی به فناوری های آمریکایی است و این تحریم ها قصد تضعیف توانمندی های نظامی یا آمادگی رزمی ترکیه یا هیچ متحد دیگر آمریکا را ندارد.

از سوی دیگر چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه کشورمان از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ سیاسی اشکال داشته و اشتباه بوده است.

وی اضافه نمود: خرید سامانه های دفاعی اس 400 پیش از تصویب قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم های کاتسا صورت گرفته بود. اینکه شما بگویید من به وسیله تصویب قانونی، توافقات گذشته را تحریم خواهم کرد، جایگاهی در قوانین بین المللی و دیپلماسی نخواهد داشت.

چاووش اوغلو گفت: آمریکا اگر بخواهد در چارچوب همکاری با ترکیه و ناتو می توانست نگرانی های خود را برطرف کند.

وی ادامه داد: تصمیم آمریکا برای تحریم ترکیه یکجانبه است و این قبیل اقدامات حمله به حق حاکمیت ترکیه یا هر کشور دیگری است.

وزیر خارجه ترکیه گفj: آنکارا حتی با وجود تحریم های آمریکا هم برنامه خرید سامانه های دفاعی موشکی روسی اس-400 را تغییر نمی دهد و پس از این تحریم ها، اقدامات متقابلی را در نظر دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 679

به "پمپئو: اس 400 امنیت نظامیان ما را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: اس 400 امنیت نظامیان ما را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید