پلی استیشن 5 سه ماهه دوم 2021 در چین عرضه خواهد شد

به گزارش مجله شهبازی، سونی چند ماه پیش کنسول سونی را در سراسر جهان منتشر کرد. البته، در این میان به دلیل شرایط خاص عرضه کنسول ها در چین، همچون همواره پلی استیشن 5 هم زمان در چین عرضه نشد. اکنون که همه می دانیم موجودی پلی استیشن 5 در سراسر جهان با کمبود روبرو است، سونی خبر نسبتا خوبی را برای هواداران خود در چین اعلام نموده است.

پلی استیشن 5 سه ماهه دوم 2021 در چین عرضه خواهد شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق اعلام رسمی سونی، کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 در سه ماهه دوم سال 2021 به صورت رسمی در چین عرضه خواهد شد. این خبر از سوی تاتسوی ایگوچی (رییس شعبه شانگهای شرکت سرگرمی های تعاملی سونی) و همین طور سوئدا تاکِهیتو (نایب رییس شعبه شانگهای سرگرمی های تعاملی سونی) در ویدیوی تازه ای اعلام شد که برای تبریک سال نو چینی گرفته شده بود. دنیل احمد، تحلیلگر ارشد گروه Niko Partners، این خبر را در توییتر منتشر کرد.

دنیل احمد در ادامه بیان نموده که مجوز انتشار این کنسول در چین در اصل در ماه دسامبر صادر شده و اکنون مراحل پایانی این فرآیند که شامل تأیید نرم افزار ها و بازی ها هم می گردد، در حال سپری شدن است. او در ادامه صحبت های خود اشاره می نماید که نسخه مخصوص این کشور به احتمال بسیار زیاد در همان زمان عرضه سیستم آنلاینی خواهد داشت که قفل منطقه ای را در کنسول ایجاد خواهد نمود.

شاید در نگاه اول برایتان عجیب باشد که چرا پلی استیشن 5 تا به امروز در چین عرضه نشده است اما این چیز عجیب و خاصی نیست. همواره عرضه کنسول های بازی در چین با دردسرها و حواشی زیادی روبه رو بوده است. در واقع، دریافت مجوز عرضه کنسول در چین فرایند بسیار دشواری است که اتفاقا سونی برای کنسول نسل نهمی خود توانسته بسیار زودتر از انتظار و چیزی که در نسل های قبل دیده بودیم، انجام دهد. اگر بخواهیم گذشته را ملاک قرار دهیم، معمولا این اتفاق در زمان دیرتری رخ می داد. برای مثال، کنسول پلی استیشن 4 که ابتدا در نوامبر 2013 منتشر شد، حدود یک سال و نیم بعد در حالی که قرار بود در ژانویه 2015 عرضه گردد، در مارس 2015 به صورت رسمی وارد بازار چین شد.

  • پلی استیشن 5 در دو ماه نخست عرضه 4.5 میلیون دستگاه فروش داشته است

هر چند که در حال حاضر کنسول نسل نهمی سونی به صورت رسمی در چین منتشر نشده است، اما با واردات کنسول از بازارهای خارجی همچون ژاپن و آمریکا، بعضی از گیمرها در کشور چین کنسول پلی استیشن 5 را خریداری نموده و از آن استفاده می نمایند. با این حال، طبق وعده سونی در سه ماهه دوم 2021 عرضه رسمی این کنسول در چین آغاز خواهد شد. در مصاحبه ای که سوئدا تاکهیتو در سال 2019 با GamesIndustry.biz انجام داده بود، او از علاقه و کوشش سونی برای دریافت بازار چین و موفقیت در آن صحبت نموده بود.

کنسول پلی استیشن 5 تا به امروز حدود 4.5 میلیون دستگاه فروش داشته است. سونی اعلام نموده که میخواهد در سال اقتصادی آینده فروش این کنسول را به 14.8 میلیون دستگاه برساند. اوایل این ماه هم کنسول پلی استیشن 5 در هند عرضه شد. با عرضه در چین و همچنین تأمین موجودی بیشتر از کنسول پلی استیشن 5، این احتمال وجود دارد که سونی به خواسته خود دست پیدا کند زیرا تقاضا برای خرید پلی استیشن 5 بسیار بالاست و بیشترین مشکل سونی، کمبود و مشکل در فراوری تراشه های کنسول است.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 781

به "پلی استیشن 5 سه ماهه دوم 2021 در چین عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 5 سه ماهه دوم 2021 در چین عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید