ون برقی پژو با باتری 50 کیلووات رونمایی شد

به گزارش مجله شهبازی، پژو از یک ون برقی با نام e-Partner برای بازار اروپا رونمایی کرد. این ون سبز بر مبنای پلتفرم ماژولی EMP2 توسعه یافته و نیروی خود را از موتوری برقی با حداکثر 134 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دریافت می نماید. پژو وظیفه تامین انرژی این پیشرانه را بر عهده باتری لیتیوم یونی 50 کیلووات ساعتی گذاشته است.

ون برقی پژو با باتری 50 کیلووات رونمایی شد

خودروساز فرانسوی می گوید e-Partner در زمان 11.2 ثانیه صفر تا صد را محقق نموده و در راستا مستقیم قادر است به نهایت سرعت 129 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو مطابق با استاندارد WLTP توانایی پیمایش 275 کیلومتر مسافت بدون احتیاج به شارژ مجدد را دارد، باتری آن نیز با شارژر 11 کیلوواتی در زمان 5 ساعت به طور کامل پر می گردد. به گفته پژو در صورت اتصال به شارژر 100 کیلوواتی، امکان شارژ 80 درصد از ظرفیت باتری e-Partner در عرض 30 دقیقه وجود دارد.

ون برقی پژو e-Partner در حالت استاندارد با درگاه شارژ تک فاز 7.4 کیلوواتی به فروش می رسد؛ درگاه سه فاز 11 کیلوواتی به عنوان یک آپشن برای این ون قابل انتخاب است.

برای رانندگی با پژو e-Partner سه حالت تعریف شده که عبارتند از اکو (مالی)، نرمال و پاور (power). همانطور که قابل حدس است، با انتخاب حالت پاور، پیشرانه بیشترین قدرت و گشتاور فراوریی خود را ارائه می نماید. در حالت اکو قدرت موتور به 80 اسب بخار و گشتاور آن به 190 نیوتن متر محدود می گردد. در حالت نرمال این ارقام به ترتیب برابر با 107 و 210 واحد هستند.

در کنار سه حالت رانندگی، پژو e-Partner از دو حالت ترمزگیری با نام های Moderate و Augmented نیز سود می برد. در صورت انتخاب حالت دوم، بازیابی انرژی ترمز به بیشترین حد ممکن می رسد.

بر اساس کاتالوگ، پژو e-Partner حجم باری برابر با 4400 لیتر دارد و می تواند محموله ای با حداکثر وزن 800 کیلوگرم را حمل کند؛ ظرفیت کشش بار آن نیز 750 کیلوگرم اعلام شده است. این ون الکتریکی در حالت استاندارد با بدنه 4.4 متری فراوری می گردد، اما برای کسانی که خواستار فضای بیشتر هستند، امکان سفارش نسخه طویل تر 4.75 متری فراهم شده است.

پژو ون سبز خود را در تریم های Professional و Asphalt عرضه می نماید. اصلی ترین وجه تمایز این دو، کابین 5 نفره تریم Asphalt است. مثل دیگر محصولات کمپانی، این ون نیز از کابین مدرن و پیشرفته i-Cockpit بهره می برد. یکی از ویژگی های جالب این کابین، نبود اهرم دنده و انتخاب شرایط گیربکس از طریق دکمه های اختصاصی است. این دکمه ها عبارتند از پارک، حرکت به عقب، خلاص و راندن.

از امکانات و تجهیزات پژو e-Partner باید به مواردی مثل راستایاب با اخطار لحظه ای ترافیک، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، گرمایش کابین از راه دور از طریق اپلیکیشن اختصاصی و سیستم تشخیص عابر با هشداردهنده صوتی اشاره نمود.

ناگفته نماند پژو قول داده e-Partner را از اواخر سال جاری راهی بازار اروپا و از ماه نوامبر راهی کشور انگلستان کند.،دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 790

به "ون برقی پژو با باتری 50 کیلووات رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون برقی پژو با باتری 50 کیلووات رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید