وزیر کار: در حال آنالیز بیش از 300 پرونده فساد هستیم

به گزارش مجله شهبازی، حجت الله عبدالملکی در سی و دومین همایش سالیانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با موضوع تحول حکمرانی و تمدن اسلامی با پشتوانه مردمی، اظهار کرد: خود را از بدنه جنبش دانشجویی نمی دانم و معتقدم حضور در محافل دانشگاهی فرصت مغتنمی برای شنیدن دغدغه ها و مطالبات جوانان است.

وزیر کار: در حال آنالیز بیش از 300 پرونده فساد هستیم

به گزارش فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در راستا تحولات و نقش آفرینی آحاد مردم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جوانان و به ویژه جامعه دانشگاهی دغدغه مند و متعهد، نقش پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تاریخ معاصر دنیا را تغییر داد، گفت: اندیشه والای امام راحل با پشتیبانی میلیون ها نفر سبب تحولی بزرگ در راستا راهنمایی بشر شد.

عبدالملکی اضافه کرد: حاکمیت در جمهوری اسلامی مبتنی بر تفکر الهی و همراهی مردمی است و این نگاه در سیاست های کلان کشور در رسیدن به اهداف و آرمان ها نیز وجود دارد.

رئیس شورای عالی کار، با اشاره به پیشرفت های مهم کشور در حوزه های مالی، امنیتی و فناوری گفت: چله دوم انقلاب اسلامی راستا مهمی برای انقلاب اسلامی است و خوشحالیم امروز در جمع فرماندهان گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: موضوع کار در گام دوم انقلاب برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با جوانان خواهد بود.

عبدالملکی با بیان اینکه در شروع گام دوم انقلاب، یک دولت تحول گرا در کشور شکل گرفته است، اضافه کرد: نظام سیاسی جمهوری اسلامی با حمایت مردمی شکل گرفته و همان مردم در تحولات مختلف نقش آفرینی می نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه جوانگرایی مهمترین مولفه بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: جوانگرایی کم نظیری در سطح دولت سیزدهم رخ داد و میانگین سن مدیران به شدت در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه رسانه های خارجی درصدد ناامیدی مردم از حاکمیت و دولت هستند، اظهار کرد: مبارزه با فساد در دولت به صورت ویژه مورد توجه است و در حال حاضر در وزارت مردم در حال آنالیز بیش از 300 پرونده فساد هستیم.

عبدالملکی، رفاه مردم را از دیگر برنامه های تحولی و راهبردی دولت مطرح کرد و گفت: برطرف موانع فراوری و اشتغال در کشور در کنار توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر به تحقق این امر یاری می نماید.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، از پرانتصابات ترین وزارتخانه های کشور است و حواشی ایجاد شده در پی عزل بعضی مدیران ناکارآمد را طبیعی می دانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی ما سالم سازی نظام مدیریتی وزارتخانه است، تأکید کرد: بخش زیادی از مدیران، مدیران گام دوم نیستند و بر اساس تعهدی که به ریاست محترم جمهوری داده ایم باید انقلابی بودن، کارآمد بودن، پاک دستی، فساد ستیزی و مردمی بودن را در انتصابات ملاک قرار دهیم.

عبدالملکی اضافه کرد: ارزیابی مستمری از عملکرد مدیران وزارت مردم وجود دارد و اجازه نخواهیم داد تداوم ناکارآمدی سیستم اداری به اعتماد عمومی ضربه بزند.

وی گفت: اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران بستری برای هماهنگی برنامه های اشتغال کشور است و سال آینده نتایج مثبت آن را خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جامعه دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه دستاورد های شش ماهه وزارت مردم که از هفتم اسفندماه در مرکز نمایشگاه های وزارت مردم برپا می گردد، دعوت کرد.

در این نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی و فعالان دانشگاهی به بیان مطالبات و سؤالات خود در حوزه های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند.

لازم به ذکر است در انتها این نشست از اولین شماره نشریه تخصصی حوزه زنان و خانواده نساء که به همت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تهیه شده بود رونمایی شد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1301

به "وزیر کار: در حال آنالیز بیش از 300 پرونده فساد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: در حال آنالیز بیش از 300 پرونده فساد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید