مکمل بنزین بزنیم یا نه؟ نکاتی برای استفاده از اکتان

به گزارش مجله شهبازی، از همان دور نگاهش روی ماشین جلویی خیره مانده است. تا متوجه می گردد راننده قصد ندارد پیاده گردد، به سمت ماشین می رود و سوال همیشگی اش را می پرسد:چندتا بزنم؟ چند دقیقه با نازل بنزین کلنجار می رود و باز هم همان پیشنهاد همیشگی را مطرح می نماید: بنزین نداشته؟ خیلی خالی بوده؟ نمیشه اینطوری بنزین زد. باید اول براتون اکتان بزنم. بنزین رو پس میده بیرون! دوباره چند باری ضامن نازل را می زند و ناامیدانه راننده را نگاه می نماید.

مکمل بنزین بزنیم یا نه؟ نکاتی برای استفاده از اکتان

اگر در این موقعیت باشید، واکنش تان چیست؟ دو راه دارید. یا به صندلی دیگر مراجعه کنید و یا از خیر احتمالات بگذرید و موافقت کنید. معمولا اگر قیمتی هم برای این اکتان بپرسید، حدود 10 تا 20 هزار تومان را می گویند. اما بد نیست بدانید که خرید و فروش مکمل های بنزین در صندلی ها ممنوع است. همین چند وقت قبل بود که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفته بود: مکمل هایی که با نام اکتان افزایی عرضه می گردد هیچ تأثیری در افزایش کیفیت سوخت و یا بهسوزی آن ندارند و فروش آن در صندلی ها ممنوع است.

از قیمت ها آگاه باشید

اما در بعضی مواقع ممکن است خودتان بخواهید از این اکتان ها بخرید یا طبق همان سناریول اول مطلب، پیشنهاد صندلی دار را بپذیرید. در این مواقع بهتر است که از قیمت ها آگاه باشید تا تصمیم بهتری بگیرید.

قیمت مکمل های بنزین فرق دارد. بسته به حجم، شرکت یا کشور تولیدکننده بالا یا پایین می رود. حداقل پولی که برای مکمل بنزین باید بدهید نزدیک به ده هزار تومان است. به عنوان مثال، اکتان بوستر لوبریفنت کانادا مدل 203243 حجم 210 میلی لیتر بسته 6 عددی 41 هزار تومان است که قیمت هر عدد آن نزدیک 7 هزار تومان تمام می گردد.

اکتان بوستر لوبریفنت کانادا مدل 95 حجم 300 میلی لیتر بسته 6 عددی هم در مجموع 83 هزار تومان است که قیمت هر واحد آن نزدیک 13 هزار تومان است. بعضی از این مدل اکتان ها هم به صورت تکی به فروش می رود. چیزی در حدود 13 تا 20 هزار تومان باید برای بعضی انواع آن خرج کنید.

عمده یا تکی؟

نکته مهم اینجاست که اغلب این اکتان ها به صورت عمده در اختیار صندلی داران قرار می گیرد اما آنها با قیمت تکی به شما می فروشند. این بار که وارد صندلی سوخت شده و با سوال هایی شبیه به سوال های ابتدای مطلب روبرو شدید، با دقت بیشتری تصمیم بگیرید.

نوع اکتان

قیمت

اکتان لوبریفنت مدل Octan 95حجم300میلی لیتر

13.000

اکتان بوستر یونیک مدل 5027 حجم 354 میلی لیتر

19.000

اکتان لوبریفنت مدل Octan 95حجم300میلی لیتر

14.500

اکتان بوستر لوبریفنت کانادا مدل 95 حجم 300 میلی لیتر بسته 6 عددی

قیمت کل: 83.000

قیمت هر واحد: 13.000

اکتان بوستر لوبریفنت کانادا مدل 203243 حجم 210 میلی لیتر بسته 6 عددی

قیمت کل: 41.000

قیمت هر واحد: 7.000

در این زمینه بخوانید:

هنوز برای کارت سوخت اقدام نکرده اید؟ این مطلب را بخوانید

یک راهنمای عملی برای ثبت نام کارت سوخت یا بازیابی آن

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1144

به "مکمل بنزین بزنیم یا نه؟ نکاتی برای استفاده از اکتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل بنزین بزنیم یا نه؟ نکاتی برای استفاده از اکتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید