موج تعدیل روزنامه نگاران ایرانی

به گزارش مجله شهبازی، موج تعدیل روزنامه نگاران از راه رسیده است. از ابتدای اسفندماه تا امروز حداقل 30 خبرنگار و عکاس مطبوعات با پایان قرارداد شغلی، کار خود را از دست داده و تعدیل شده اند.

موج تعدیل روزنامه نگاران ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، در روزهای سرانجامی اسفندماه خبر رسید که چند روزنامه نگار شاغل کار خود را از دست داده اند. پس از آن، با آغاز سال جدید، قرارداد یک عکاس و چند خبرنگار شاغل دیگر تمدید نشد و این روزنامه نگاران نیز به جمع بیکاران پیوستند.

این در حالیست که فعالان صنفی روزنامه نگاران از بیکاری حق التحریرکاران در چندماه گذشته خبر می دهند و می گویند: مدتهاست که بازار کار روزنامه نگاران آزاد یا نیروهای حق التحریری و حق التصویری ها به شدت کساد است؛ آنها در عین حال قادر به دریافت معوقات مزدی خود نیستند و اغلب بعد از چندماه انتظار، حتی در روزهای سرانجام سال نیز، مطالبات مزدی آنها پرداخت نشده است.

ظاهراً رکود حاکم بر مطبوعات، کمبود نقدینگی و مسائل اقتصادی، دلایل اصلی تعدیل روزنامه نگاران عنوان شده است. خبرنگاران بیکار شده، فقدان امنیت شغلی و نبود تشکل مستقل و قدرتمند روزنامه نگاران را از مسائل اصلی این صنف می دانند و می گویند: در بعضی رسانه ها که پشتوانه اقتصادی قدرتمندی هم دارند، با هم روزنامه نگاران امنیت شغلی ندارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 172

به "موج تعدیل روزنامه نگاران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج تعدیل روزنامه نگاران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید