برترین راه های مهاجرت مقرون به صرفه (خودتان هم می توانید اقدام کنید!)

به گزارش مجله شهبازی، مهاجرت تنها اخذ ویزا و اقامت نیست. مهاجران احتیاج به یک همراه حرفه ای و با تجربه قبل و بعد از مهاجرت دارند.

برترین راه های مهاجرت مقرون به صرفه (خودتان هم می توانید اقدام کنید!)

مهاجرت تنها اخذ ویزا و اقامت نیست. مهاجران احتیاج به یک همراه حرفه ای و با تجربه قبل و بعد از مهاجرت دارند. یک موسسه مهاجرتی مناسب، راستا مهاجرتی منحصر به فردی برای هر متقاضی پیشنهاد می دهد و نه سوق دادن متقاضی به سمت فرصت هایی که بازار بهتری دارند. وکلای مهاجرتی و مشاوران موسسه همراه به صورت رایگان شرایط سنجی انجام می دهند.

در این مقاله چندین روش از مقرون به صرفه ترین راه های مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد. پیش از فکر کردن به یک روش مهاجرتی خاص باید ببینیم جایگاه و شرایط ما به چه صورت است؛ چراکه سفارت ها برای ویزاهای مختلف معیارهای مختلفی دارند از قبیل سن، تمکن اقتصادی، مدرک زبان، سوابق تحصیلی، سوابق کاری و غیره.

مهاجرت تحصیلی با هزینه کم

مهاجرت تحصیلی را می توان سکوی پرتابی مطمئن دانست. ویزای تحصیلی، شاه کلیدی است که شما را راحت تر به انواع ویزا می رساند. تحصیل در اتریش هم مثل تحصیل در آلمان، دوره های رایگان کارشناسی ارشد و دکتری را شامل می گردد.

دانشگاه های آلمان و اتریش بسیار معتبر هستند و علاوه بر زبان آلمانی، دوره هایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند. اخذ پذیرش در مقطع دکتری اگر به وسیله یک شخص با تجربه انجام گردد، شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بهتر را بالا می برد. در این فرایند احتیاج به مکاتبات با اساتید دانشگاه مد نظر وجود دارد که شاید برای شما یک چالش محسوب گردد. در نظر داشته باشید که در بعضی از این دوره ها و مقاطع تحصیلی، شما حقوق ماهیانه نیز دریافت می کنید. امکان اخذ بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی نیز وجود دارد. ایتالیا بورسیه های بسیار متنوع و مناسبی را با شرایط بسیار آسان ارائه می دهد.

ویزای تحصیل، کار دانشجویی را نیز به همراه دارد. در عموم کشورها شما اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارید که در کشوری مثل آلمان یا اتریش، عایدی حاصل از کار دانشجویی برای هزینه زندگی تان کفایت می نماید. بسته به سبک زندگی تان، حتی حدود 100 تا 200 یورو هم می توانید پس انداز کنید.

از دیگر راه های مقرون به صرفه مهاجرت به وسیله تحصیل می توان به دوره های زبان در اروپا اشاره نمود که با توجه به احتیاجمندی ها و شرایط آسان تری که دارد، می تواند یک فرصت طلایی برای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت باشد؛ برای مثال در بعضی کشورها، برای سنین زیر 22 سال حداقل مدرک دیپلم و برای سنین زیر 28 سال حداقل مدرک کارشناسی احتیاج است. این دوره ها از 6 ماه تا 2 سال متغیر هستند.

مهاجرت کاری با هزینه کم

برای مهاجرت کاری، امنیت شغلی اهمیت بسیاری دارد؛ کار در آلمان از کشورهای دیگر مزایای بیشتری به همراه دارد. بعلاوه اگر در پی گرفتن ویزای کار بدون قرارداد کاری هستید، ویزای جاب سیکر برای کار در اتریش مناسب ترین گزینه است.

در انتخاب کشور علاوه بر شاخص نرخ بیکاری به موضوع امنیت شغلی هم توجه کنید. برای مثال در کشور آلمان چیزی تحت ماهیت اخراج ناگهانی وجود ندارد. با توجه به سابقه کاری شما در آن شرکت حداقل از دو هفته قبل به شما اطلاع داده خواهد شد و در طول این دو هفته نیز حقوق دریافت خواهید کرد. گفتنی است آلمان، اتریش، هلند و بلژیک از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی هستند که کمترین نرخ بیکاری را دارند.

ویزای جاب آفر یا اخذ ویزا با ارائه قرارداد کاری به این معناست که شما حمایت اقتصادی شرکتی را به دست آورده اید. پس این روش مهاجرت احتیاج به تمکن اقتصادی و به طبع هزینه های کمتری دارد که البته با توجه به کشور متغیر است.

آیا می دانستید تمکن اقتصادی برای ویزای جاب سیکر اتریش کاهش پیدا کرد؟ ویزای جاب سیکر یا ویزای جویای کار نوعی از ویزا است که به شما اجازه ورود و سکونت به مدت مشخصی(معمولا 6 ماه) در کشور مد نظر را می دهد تا به جستجوی کار و اخذ پیشنهاد کاری بپردازید. این ویزا فرصت بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد اما باید توجه کرد که کشور مد نظر، احتیاجمند رشته و تخصص شما باشد.

به جرات می توان گفت مهاجرت کاری کم هزینه ترین و پرطرفدارترین روش مهاجرتی است. مهاجرت کاری علاوه بر کم هزینه بودن مزایای بی شمار دیگری نظیر کسب عایدی، اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن، برخورداری از حقوق شهروندی، امکان اخذ ویزا و اقامت دائم برای افراد خانواده و غیره را در پی خواهد داشت. هرچند شرایط مهاجرت کاری به نسبت مزایایی که دارد از پیچیدگی و دشواری های خاص خود برخوردار است.

مهاجرت سرمایه گذاری با هزینه کم

در مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری، تنها سود ملاک نیست. مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری احتیاج به فرایند مطمئن دارد؛ تا در کنار سود به اقامت دائم برسید. برای تجارت در فضای بین المللی، سرمایه گذاری در ترکیه به عنوان کشوری توریستی و نزدیک به ایران، انتخاب هوشمندانه ای است.

کسانی که میانسالی خود را سپری می نمایند شاید تمایلی به ادامه تحصیل یا یادگیری یک زبان نو به صورت حرفه ای نداشته باشند؛ بعلاوه تبدیل کل دارایی ها و انتقال سرمایه به خارج از کشور چالشی بزرگ تلقی می گردد.

فرصت هایی وجود دارند که متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری تنها بخشی از سرمایه خود، پیروز به اخذ اقامت دائم شوند. برای مثال به وسیله روش فرانچایز و اخذ نمایندگی یک رستوران معروف و معتبر می گردد با هزینه بسیار مناسبی پیروز به اخذ اقامت دائم ترکیه شد. همان طور که می دانید ترکیه یک کشور توریستی است و این روش سرمایه گذاری برگشت اقتصادی(ROI) نسبتا سریع تری نیز دارد. این کشور از همسایگان ایران هست و این نزدیکی به وطن، مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. شما می توانید به بیزینس های داخل و خارج خود با سهولت بیشتری نظارت کنید. حتی اگر تخصص و تجربه ای در مدیریت رستوران و فست فود ندارید، این امکان وجود دارد که ضمن دریافت اقامت و راه اندازی کسب و کار، در ایران بمانید و اداره آن را به مجری و مدیر مناسب بسپارید.

وکلای موسسه حقوقی مهاجرتی همراه با توجه به تجربه و تسلط روی قوانین و مسائل حقوقی، در کل راستا، داخل و خارج از ایران، کنار شما هستند و به تمامی امورات رسیدگی می نمایند.

مهاجرت به وسیله ازدواج

یکی از روش های اخذ تابعیت کشورهای اروپایی، اخذ تابعیت به وسیله ویزای ازدواج است. ازدواج یکی از مواردی است که در گرفتن تابعیت در کشورهای مختلف تاثیرگذار است. اخذ تابعیت بر اساس نظام حقوق بین الملل خصوصی در بیشتر کشورهای دنیا پذیرفته شده که در صورت ازدواج بین زوجین، شخص می تواند برای اخذ تابعیت اقدام کند. لذا چنانچه یک فرد با شخصی که تابعیت کشور مقصد را دارد ازدواج کند، می تواند جهت اخذ تابعیت به وسیله ویزای نامزدی و ازدواج اقدام کند.

البته با جستجوی عبارت موسسه همراه یا ورود به سایت (hamrahlaw.com) و دریافت مشاوره رایگان، در می یابید که با توجه به شرایط شما چه روش های دیگری وجود دارند که می توانند برای شما مناسب تر باشند. قوانین کشورها و شرایط مهاجرت در سال 2021 دچار تغییراتی شده اند و متقاضیان بیش از پیش به یک وکیل مهاجرتی حرفه ای احتیاج دارند. راستا مهاجرت احتیاج به یک استراتژی دارد و امر مهاجرت برای هر شخصی یکی از تصمیم های مهم زندگی اوست. تقلید از استراتژی که دیگران را به پیروزیت رسانده است، شاید شما را به پیروزیت نرساند.

منبع: کجارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1314

به "برترین راه های مهاجرت مقرون به صرفه (خودتان هم می توانید اقدام کنید!)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه های مهاجرت مقرون به صرفه (خودتان هم می توانید اقدام کنید!)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید