مقاله: خواص عسل یونجه در درمان بیماری ها

به گزارش مجله شهبازی، از گیاه یونجه، در داروخانه ها و فروشگاه های گیاهان دارویی به شکل پودر، کپسول و قرص استفاده می شود و عرق یونجه و عسل یونجه نیز از مهمترین فراورده های جانبی به دست آمده از این گیاه است. برای آشنایی بیشتر با خواص عسل یونجه و فواید درمانی آن، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مقاله: خواص عسل یونجه در درمان بیماری ها

با وجود گسترده بودن خواص عسل طبیعی، استفاده از هر نوع عسل برای درمان بیماری ها بایستی با مشورت پزشک متخصص صورت گیرد، همچنین مصرف عسل یونجه برای بیماران دیابتی و بچه ها زیر یکسال ممنوع است. در مورد استفاده از عسل یونجه، توجه داشته باشید در صورت داشتن هر گونه حساسیت به گیاه یونجه یا گرده و شهد این گیاه، در مصرف آن احتیاط کنید.

عسل یونجه دارای طبعی نسبتا گرم و تر، برگرفته از خواص یونجه است. در طب سنتی از عسل یونجه، به عنوان ملین و خون ساز استفاده می شود. برخی از خواص عسل یونجه و کاربردهای آن در درمان بیماری ها به شرح زیر است:

عسل یونجه، حاصل فرآوری شهد گل های یونجه توسط زنبور عسل است. گیاه یونجه در کشو ما در استان های اصفهان، قم و استان مرکزی در مزارع بزرگ وجود دارد که علاوه بر سایر مصارف دارویی و صنایع غذایی، از این گیاه در تولید عسل استفاده می شود.

برگرفته از: کتاب معجزات درمانی عسل و انگبین ها، کتاب عسل درمانی و آشنایی با انواع عسل ها

منبع مقاله: خواص عسل یونجه در درمان بیماری ها

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1116

به "مقاله: خواص عسل یونجه در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص عسل یونجه در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید