مقابله با روسیه اولویت اصلی سیاست خارجی اوکراین خواهد بود

به گزارش مجله شهبازی، در حالی که وزیر خارجه اوکراین مقابله با روسیه را اولویت اصلی سیاست خارجی این کشور در سال 2021 نامید، معاون نخست وزیر هم از قصد کی یف برای تبدیل شدن به متحد اصلی آمریکا و ناتو در منطقه دریای سیاه اطلاع داد.

مقابله با روسیه اولویت اصلی سیاست خارجی اوکراین خواهد بود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین اعلام نمود که مقابله با روسیه و حمایت از اوکراینی ها در خارج از کشور، از مهمترین اولویت ها ی اصلی سیاست خارجی این کشور در سال 2021 خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: از جمله اولویت های سال 2021 ، قطعاً موضوع مقابله با تهاجمات روسیه در همه جبهه ها خواهد بود. این مسئله شامل راه اندازی سکوی کریمه (ایجاد یک سکوی مذاکرات بین المللی برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به کنترل اوکراین) می گردد و این یک عنصر جدید در کل معماری مقابله با تهاجمات روسیه خواهد بود.

وزیر خارجه همچنین با اشاره به اینکه دیپلمات های اوکراینی در سال 2021 به همکاری خود با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ادامه خواهند داد، افرود: علاوه بر این، مقامات کی یف به جهت راهبردی همگرایی در اتحادیه اروپا و ناتو پایبند خواهند بود.

در این زمینه اولگا استفانیشینا معاون نخست وزیر اوکراین در امور همگرایی اروپا و اورآتلانتیک این کشور هم روز چهارشنبه اعلام نمود که کی یف آماده است تا به یکی از متحدان اصلی ایالات متحده و ناتو در منطقه دریای سیاه تبدیل گردد.

به گفته وی،، تعامل سیستماتیک اوکراین با آمریکا و ناتو نه تنها امنیت بیشتر منطقه را تضمین می نماید ، بلکه به اقدامات روسیه نیز پاسخ نیز خواهد داد که به طور یک جانبه بسیاری از مناطق دریای سیاه را تحت کنترل خود درآورده است.

روز گذشته همچنین ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، لایحه قانونی را به مجلس اعلای این کشور (رادا) ارائه داد که در آن از مجلس خواسته تا تصمیم مربوط به پذیرش واحدهای نیروهای نظامی خارجی در خاک این کشور برای شرکت در مانورهای چندملیتی در نظر گرفته شده این کشور با شرکای خود در ناتو در سال 2021 را تصویب کند.

طبق قوانین اوکراین، فعالیت هر گونه تشکیلات نظامی در خاک این کشور ممنوع است، مگر اینکه مجلس مجوز آن را صادر نموده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 673

به "مقابله با روسیه اولویت اصلی سیاست خارجی اوکراین خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با روسیه اولویت اصلی سیاست خارجی اوکراین خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید