تور ارزان ارمنستان: معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی ایروان

به گزارش مجله شهبازی، بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر

سلامتی یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های زندگی امروزی می باشد. این درگیری فکری زمانی که شما در سفر خواهید بود بسیار پر رنگ تر می گردد. تصور کنید به یک کشور خارجی سفر نموده و دچار بیماری شده اید. اینکه چه باید بکنید؟ کدام بیمارستان را جهت درمان و یا جراحی های خاص انتخاب نمایید؟ نزدیک ترین مراکز درمانی به شما کجا هستند؟ و از این دست سوالات همیشه فکر افراد را درگیر خواهد نمود. شهر ایروان که در کشور ارمنستان قرار گرفته است یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان می باشد. با توجه به عدم احتیاج به ویزا، مرز زمینی مشترک و هزینه های پایین مقصد باعث شده تا افراد زیادی برای سفر و یا تحصیل و کار به شهر ایروان بروند. بنابراین یکی از مهمترین احتیاجهایی که به آن وجود دارد آشنایی با بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر می باشد که در این مطلب قصد داریم تا آن ها را همراه با آدرس برای شما معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان ارمنستان: معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

توصیه های پزشکی پیش از سفر به ایروان

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر بپردازیم احتیاج است تا توصیه های پزشکی پیش از سفر به کشور ارمنستان را شرح دهیم. پیش از سفر به ایروان توصیه می شود تا حتما به پزشک خود مراجعه نموده و در صورتی که بیماری خاصی دارید در جهت درمان آن اقدام کنید. در صورتی که داروهایتان رو به انتها است با دریافت نسخه تازه، داروها را تهیه نموده و آن ها را حتما در سفر به همراه داشته باشید. در کشور ارمنستان زبان انگلیسی محبوبیت زیادی نداشته و در صورت بیمار شدن و مراجعه به بیمارستان های ایروان بهتر است تا با زبان ارمنی و یا روسی صحبت کنید. گفتنی است بیشتر پزشکان مراکز درمانی این کشور به زبان انگلیسی آشنایی داشته اما ممکن است نتوانید به خوبی منظور خود را منتقل نمایید. از سوی دیگر پیشنهاد می شود تا نه تنها پیش از سفر به ایروان بلکه قبل از سفر به بسیاری دیگر از کشورها نیز بعضی واکسن ها را تزریق نمایید. در صورت سفرهای با اهداف پزشکی، سعی کنید رزرو هتل ایروان خود را در نزدیکی بیمارستان ها انجام دهید.

در هنگام بیماری در ایروان چه باید کرد؟

در صورتی که به ایروان سفر نموده اید و یا در کشور ارمنستان اقامت دارید، در صورتی که احساس بیماری کردید نگران نشوید. اولین کاری که می بایست انجام دهید این است که با اورژانس تماس گرفته و درخواست آمبولانس نمایید. در کشور ارمنستان برخلاف ایران در صورتی که شما احساس بیماری نمایید می بایست درخواست آمبولانس دهید. این موضوع ارتباطی با نوع بیماری و حاد بودن یا نبودن شرایط بیمار نخواهد داشت. برای این کار شما می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 103 و یا از طریق خط همراه شماره 00374103 را شماره گیری نموده و آدرس محل خود را به اطلاع اورژانس برسانید.

پس از اینکه آمبولانس به محل شما می رسد شرایط را آنالیز نموده و در خصوص بیماری سوالاتی خواهد پرسید. بهتر است به سوالات پزشک اورژانس با دقت پاسخ داده و به توصیه های پزشکی او توجه نمایید. ماموران اورژانس در صورتی که تشخیص دهند فرد احتیاج به بستری شدن دارد او را به یکی از بیمارستان های ایروان و یا مراکز درمانی این شهر منتقل خواهند کرد. اما در صورتی که بیماری فرد وخیم نباشد، ماموران اورژانس تنها به تجویز دارو اکتفا نموده و فرد نیز می تواند با رعایت نکات ذکر شده از طریق آن ها بهبود پیدا کند.

سیستم درمانی در ارمنستان

سیستم مراقبت های بهداشتی در ارمنستان دارای سه جزء می باشد. سطح خدمات ملی یا جمهوری که بیمارستان های با مراقبت های ویژه را به وجود آورده است. سطح خدمات منطقه ای که باعث به وجود آمدن بیمارستان های ایروان شده است و سطح خدمات شهری و اجتماعی که شامل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه می باشد. مولفه های اصلی این سیستم را بیمارستان های خصوصی بزرگ تشکیل می دهند. جراحی قلب، درمان های دندانپزشکی و بعلاوه دیگر تخصص های پزشکی در حال حاضر در ایروان بهبود پیدا نموده است. پیاده سازی یک سیستم بیمه پزشکی اجباری که در سال 2012 شروع شد باعث شد تا سیستم مراقبت های بهداشتی کشور ارمنستان توسعه پیدا کند. در این جریان بیمه پزشکی به عنوان بخشی از بسته اجتماعی از طریق دولت به افراد ارائه می شود.

تاریخچه بهداشت در ارمنستان

در زمان استقلال ارمنستان در سال 1991 هیچ نشانی از سنت های بهداشتی و درمانی پیش از شوروی قابل تشخیص نبود. سیستم های مراقبت بهداشتی شوروی کاملا متمرکز بود. تمام جمعیت کشور بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی تمام یاری های پزشکی را به صورت رایگان دریافت می کردند و از طرف دیگر دسترسی به طیف گسترده ای از درمان های ثانویه نیز وجود داشت. پس از استقلال، کشور ارمنستان در موقعیتی قرار نگرفت که بتواند این موارد را تامین نماید. پس از انجام برنامه های اصلاحات، تمامی بیمارستان های ایروان و سایر نقاط کشور در کنار مراکز درمانی و واحدهای بهداشت روستایی که از سیستم قبلی به جای مانده بودند به فعالیت خود ادامه دادند. بیمارستان های ایروان که در گذشته به دولت محلی و وزارت بهداشت جوابگو بودند اکنون به صورت مستقل مسئولیت های خود را انجام می دادند.

یک بسته مزیت های اساسی درمانی در سال 1999 تاسیس شد تا خدمات بهداشتی و داروها را به بخش های آسیب پذیر جامعه مانند افراد معلول، بچه ها، سالمندان و غیره برساند. از سال 2006 خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی رایگان گشت. در سال 2009 در حدود نیمی از هزینه های بهداشتی در کشور از بیماران تامین می شد و بیش از 50 درصد از بودجه بهداشت ملی در بیمارستان های ایروان و سایر شهرها هزینه شد زیرا سیستم های محلی اغلب ضعیف بوده و یا در بعضی منطقه ها روستایی اصلا وجود نداشت. هزینه های بهداشتی در حدود 4.5 درصد از فراوری ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد که در قرن بیست و یکم روندی رو به رشد به خود گرفته است.

نحوه انتقال و انتخاب بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی

بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر خدمات قابل قبولی داشته و در صورت احتیاج به مراجعه به آن ها می توانید نسبت به درمان بیماری خود اقدام نمایید. شهر ایروان در مجموع دارای 44 بیمارستان و مراکز درمانی بوده که بیشتر آن ها دارای خدمات شبانه روزی می باشند. زمانی که فرد بیمار با اورژانس تماس می گیرد در صورتی که احتیاج به بستری شدن داشته باشد، ماموران اورژانس او را به نزدیکترین مراکز درمانی نسبت به محل اقامت فرد منتثل می کنند. بنابراین در صورتی که قصد دارید درمان خود را در مراکز درمانی خاصی و یا یکی از بیمارستان های ایروان که علاقه بیشتری به آن دارید انجام دهید می بایست از طریق تاکسی یا خودروی شخصی به آنجا رفته و پذیرش شوید.

معرفی مهمترین بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر

بیمارستان نورک ماراش | Nork-Marash Medical Center

بیمارستان نورک ماراش یکی از مهمترین بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر بوده که در سال 1994 با یاری یک سازمان خیریه افتتاح شد. این مرکز درمانی در خیابان آرمناک آرمناکیان قرار گرفته و در زمینه جراحی قلب اخصص دارد. علاوه بر این سایر امور درمانی نیز در این بیمارستان صورت گرفته اما دارای بخش های پایه برای جراحی قلب، مراقبت از بچه ها و عروق می باشد. از سوی دیگر جراحی مغز نیز از طریق برترین پزشکان ارمنستان در این بیمارستان انجام می گیرد. بر اساس رتبه بندی جهانی نورک ماراش به عنوان برترین بیمارستان ارمنستان شناخته شده و پزشکان برجسته ای نیز در آن مشغول فعالیت می باشند. بیمارستان نورک ماراش ایروان دارای 80 تخت نیز می باشد.

آدرس : 0047, 13 Armenak Armenakyan St, Yerevan, Armenia

بیمارستان شنگاویت | Shengavit Medical Center

بیمارستان شنگاویت یکی از مجهزترین و برترین بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر می باشد که متعلق به بخش خصوصی است. این بیمارستان در زمینه های مامایی، جراحی قلب، جراحی مغز، انواع جراحی های عمومی، جراخی پلاستیک، عروق، چشم، مراقبت های ویژه و خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاه فعالیت می کند. بیمارستان شنگاویت که از مشهورترین مراکز درمانی این شهر می باشد دارای 65 تخت بوده و به طور میانگین سالانه به 7 هزار بیمار خدمت رسانی می کند. به علت خصوصی بودن، این یکی از گرانترین بیمارستان های ایروان نیز می باشد که هزینه های درمان در آن نسبت به سایرین بیشتر است. شنگاویت در سال 1964 مورد بهره برداری قرار گرفته و در خیابان ماناندیان قرار گرفته است.

آدرس : 9 Manandian St, Yerevan 0006, Armenia

بیمارستان ایزمیرلیان | Izmirlian

بیمارستان ایزمیرلیان نیز در سال 1986 تاسیس شده و در منطقه کانکر زیتون شهر ایروان قرار گرفته است. این مرکز درمانی که در حال حاضر یکی از برترین بیمارستان های ایروان می باشد در بین سال های 1998 تا 2000 میلادی با حمایت اقتصادی از یک موسسه خیریه توانست پیشرفت های چشمگیری نموده و رتبه خود را در سطح ارمسنتان بالا آورد. بیمارستان ایزمیرلیان به طور تخصصی بر روی جراحی پلاستیک و سایر جراحی های حساس تمرکز نموده و پزشکان سرشناس بسیاری نیز در آن فعالیت دارند. ساختمان اصلی بیمارستان در سال 2013 با یاری دولت تغییرات اساسی نموده و تجهیزات آن تکمیل گشت. این مرکز درمانی ایروان دارای تعداد 139 تخت در کنار 15 بخش پزشکی مجزا بوده که از طرفی آن را به یکی از بزرگترین بیمارستان های ایروان نیز تبدیل نموده است.

آدرس : 6 Avetis Aharonyan St, Yerevan, Armenia

سایر بیمارستان های ایروان و مراکز درمانی این شهر

مرکز پزشکی عربکیر | Arabkir Medical Center

آدرس : 30 Mamikoniants St, Yerevan 0014, Armenia

مرکز درمانی جمهوری ارمنستان | Armenia Republican Medical Center

آدرس : 6 Margaryan St, Yerevan 0078, Armenia

مرکز پزشکی آوانگارد | Avangard Medical Center

آدرس : 9 Atcharian 1st d/st, Yerevan 0040, Armenia

مرکز درمانی اربونی | Erebuni Medical Center

آدرس : Yerevan 0087, Armenia

مرکز پزشکی کاناکر زیتون | Kanaker-Zeytun Medical Center

آدرس : 7 Nersisyan St, Yerevan 0014, Armenia

مرکز درمانی نایری | Nairi Medical Center

آدرس : 21 Paronyan St, Yerevan 0015, Armenia

مرکز پزشکی نورمد | Normed Medical Center

آدرس : 12 Nersisyan St, Yerevan 0014, Armenia

منبع: www.ipfs.io

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1255

به "تور ارزان ارمنستان: معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید