مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل گردد

به گزارش مجله شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت انتقال مرکز مبادلات آستاراخان روسیه به قزوین بستر همکاری مشترک در بخش کشاورزی تسهیل می گردد.

مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل گردد

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک هیئت تجاری و کشاورزی روسیه گفت: دسترسی استان به 25 درصد جمعیت کشور با دو ساعت تردد و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و غرب کشور و اختلاف مناسب ارتفاع از دریا موجب شده فراوری محصولات نیمه گرمسیری و سردسیری در این منطقه شاخص باشد.

وی اضافه نمود: استقرار بزرگترین دامداری کشور با 15 هزار راس و بزرگترین واحد فراوری ماهیان زینتی در استان با ظرفیت سالانه 30 میلیون قطعه، رتبه اول فراوری انگور و کشمش و دوم زیتون قابلیت ارزشمندی است که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی نیز مجذوب کننده باشد.

افلاطونی اضافه نمود: داشتن رتبه اول تا پنجم کشور در فراوری گوشت قرمز، تخم مرغ و گیاهان دارویی و اقلیم مناسب این استان را به قطب کشاورزی تبدیل نموده و با توجه به موقعیت ها و فرصت ها آمادگی داریم همکاری های بیشتری با هیئت تجاری روسیه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: ارتباط و تعامل بسیار خوب بخش دولتی و خصوصی در قزوین شرایط مناسبی را ایجاد نموده و آمادگی داریم در مورد صنایع تبدیلی، ماشین آلات کشاورزی، محصول زیتون و خرید چوب با هیئت های تجاری و بازرگانی خارج از کشور بویژه سرمایه گذاران روسیه مبادلات تجاری داشته باشیم.

افلاطونی اعلام کرد: برای جذب سرمایه گذاری از سوی هیئت های روسی در شهرک گلخانه ای نودهک، سایت های پرورش ماهی رودخانه شاهرود در الموت و توسعه کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب و فعالیت های کشاورزی در زمینه غلات نیز آماده همکاری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیشنهاد می کنیم کارگروه مشترک تخصصی بین بخش خصوصی و دولتی قزوین و استان اولیانوفسک روسیه تشکیل گردد و ضمن بازدید از ظرفیت های دو استان در راستای افزایش مبادلات کشاورزی اقدام گردد.

وی اعلام کرد: استان قزوین با داشتن اقلیم متنوع بیابانی تا کوهستان به عنوان یکی از نقاط گردشگری مهم کشور محسوب می گردد و با داشتن پایانه صادراتی شرکت شمس آذر و بعلاوه سردخانه های استاندارد در این استان این امکانات می تواند مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

افلاطونی اضافه نمود: گشایش دفتر مشترک در قزوین و استان اولیانوفسک می تواند زمینه توسعه مناسبات تجاری را تسریع کند.

وی پیشنهاد کرد دفتر مبادلات تجاری از آستارخان روسیه به قزوین منتقل گردد تا بتوان برای توسعه فعالیت های تجاری و مالی بسرعت وارد فاز عملیاتی شد.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1415

به "مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید