مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه

به گزارش مجله شهبازی، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های آمریکا علیه پروژه خط لوله گاز روسیه موسوم به نورد استریم 2 در اعماق دریای بالتیک را به عنوان نقض قوانین بین المللی می دانند.

مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه آلمانی دی ولت امروز (آدینه) در نسخه آنلاین خود گزارش داد که بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های آمریکا در رابطه با ساخت خط لوله گاز روسیه موسوم به نورد استریم 2 در اعماق دریای بالتیک را به عنوان نقض قوانین بین المللی می دانند.

در این مقاله آمده است که یک هیأت نمایندگی از اتحادیه اروپا در تاریخ 12 آگوست طی یک تماس تصویری، موضع دیپلماتیک مورد حمایت 24 عضو از 27 عضو این اتحادیه را به وزارت خارجه آمریکا ابلاغ نموده است.

سفارت آمریکا در برلین در بیانیه ای که به وسیله ایمیل منتشر شد، گفت که ترجیح می دهد از تحریم ها استفاده نکند و اینکه از همکاری با اروپا حمایت می نماید اما تسلط روسیه بر بازارهای گاز اروپا گزینه دیگری را برای آمریکا باقی نگذاشته است.

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده باید برای مقابله با تهدید علیه امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ما عمل کند.

به گفته روزنامه دی ولت، منابع دیپلماتیک تأیید کردند که این تماس تصویری انجام شده و نسخه کتبی رویکرد اتحادیه اروپا منتشر شده است.

در بیانیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمده است: ما از افزایش استفاده از تحریم های ایالات متحده علیه شرکت ها و منافع اروپایی بسیار نگران هستیم.

این بیانیه می افزاید: اتحادیه اروپا استفاده از تحریم های فرامرزی (آمریکا) را نقض قوانین بین المللی می داند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده تحریم های مربوط به خط لوله گاز روسیه را که قرار است در اوایل سال 2021 کار خود را برای حمل مستقیم گاز از روسیه به آلمان شروع کند، تشدید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 473

به "مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید