متوسط قیمت خانه دوبلکس در تهران چقدر است؟

به گزارش مجله شهبازی، در میان انواع اقسام خانه ها، خانه دوبلکس متقاضیان ویژه خود را دارد. خرید خانه مورد نظر همواره دردسرها و معضلات خاصی دارد. یکی از نکات مهمی که در این زمینه راهگشاست معین نوع خانه مورد احتیاج است. اینکه شما بدانید چه مدل خانه و یا آپارتمانی را برای خرید مد نظر دارید حداقل نیمی از راه را رفته اید. ساختمان های دوبلکس گرچه در بازار تعدادشان کم است اما محل مناسبی برای سکونت هستند. در تهران شاخصه های بسیاری در معین قیمت خانه دوبلکس مؤثر است.

متوسط قیمت خانه دوبلکس در تهران چقدر است؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد شامل سرفصل های زیر می گردد:

  • خانه دوبلکس چیست؟
  • محله های دوبلکس نشین تهران
  • شیوه قیمت گذاری ساختمان های دوبلکس
  • متوسط قیمت خانه دوبلکس در 6 ماهه دوم سال
  • نکات مهم قبل از خرید خانه دوبلکس

خانه دوبلکس چیست؟

چنانچه درون یک واحد ساختمان، دوطبقه طراحی و این دو طبقه را با یک پلکان به یکدیگر متصل نمایند، اصطلاحا، به آن طراحی خانه دوبلکس می گویند. در طراحی خانه دوبلکس تقریبا از فضای دو طبقه برای ساخت یک واحد ساختمان استفاده می گردد.

در ساختمان های دوبلکس فضای بسیار مناسبی برای انواع چیدمان و طراحی فراهم می آید که از آن می توان به صورت های گوناگونی بهره برد. در ساختمان های دوبلکس عموما اتاق پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه در طبقه اول و اتاق خواب ها، اتاق کار یا مطالعه در طبقه فوقانی قرار می گیرند.

همان طور که گفته شد در این طراحی دو طبقه توسط راه پله و ندرتا علاوه بر آن آسانسور به یکدیگر متصل می شوند. گرچه قیمت خرید خانه دوبلکس کمی بیشتر از میزان متعارف است اما خانه ای رؤیایی را به شما ارزانی می دارد.

خانه دوبلکس هم به صورت ویلایی و هم واحدی در یک آپارتمان چند طبقه یافت می گردد. طراح این ساختمان ها فضای بسیاری را برای ساکنین آن فراهم می نماید. معماران در ساخت و طراحی خانه های دوبلکس به فضای عظیم تر سالن و مجزا کردن اتاق ها توجه می نمایند. در خانه های دوبلکس از پله های شیشه ای، چوبی یا فلزی استفاده می گردد و زیبایی خاصی به خانه می بخشد.

درگذشته عموماً خانه هایی با متراژ بالا به صورت دوبلکس یا نیمه دوبلکس طراحی و ساخته می شدند. ولی باگذشت زمان، این مدل طراحی آرام آرام به داخل خانه های نقلی و کوچک نیز راه یافت.

محله های دوبلکس نشین تهران

در تهران تعداد خانه دوبلکس کم نیستند، اما جالب است که بدانیم کدام محله ها تعداد بیشتری ساختمان های دوبلکس را در خود جا داده اند. نام خانه دوبلکس همواره با قیمت بالا و اصول لاکچری همراه بوده است. بنابراین تعجبی ندارد که تجمع خانه های دوبلکس در شمال شهر تهران واقع شده باشد. گرچه این مسئله دلیلی بر عدم وجود خانه دوبلکس در بقیه مناطق شهری نیست.

خانه های ویلایی دوبلکس بیشتر در مناطق کم تراکم تهران دیده می شوند. این خانه ها با توجه به میزان متراژ زمین از حتی حدود 50 یا 60 متر تا 500 متر و بالاتر نیز وجود دارند. در خصوص آپارتمان های دوبلکس اما مسئله فرق می نماید. حتی در برخی ساختمان ها یک و یا دوطبقه از کل طبقات و واحدها می تواند دوبلکس باشد.

شاید بتوان محله های دوبلکس نشین تهران را به توضیح زیر طبقه بندی کرد:

شمال تهران: محله های بسیاری در شمال تهران دارای ساختمان های دوبلکس هستند. محله هایی چون اقدسیه، الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک، نیاوران، اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن، ظفر، قلهک، میرداماد.

گرچه قیمت خرید خانه دوبلکس در این مناطق بسیار بالاتر از خانه و آپارتمان مشابه منطقه است.

مرکز شهر: محل های مرکز شهر تهران که خانه دوبلکس دارند عبارت اند از: یوسف آباد، شریعتی، کریم خان، بلوار کشاورز و سهروردی.

شرق تهران: محله های تهران پارس، نارمک به دلیل بافت غالب ویلایی خود بیشتر از سایر محله های این منطقه ساختمان های دوبلکس دارند. گرچه خانه های بافت قدیمی نیز در شرق تهران که دارای طراحی دوبلکس هستند، دیده می شوند.

غرب تهران: غرب تهران نیز مانند شمال آن تعداد خانه دوبلکس بسیاری را در خود جای داده است. محله هایی چون شهرک غرب، سعادت آباد، گیشا، سازمان برنامه، شهران.

با توجه به اطلاعات بالا می توان محله های دوبلکس نشین تهران را در مناطق شمالی 1و 3 دانست. در این محله ها لوکس ترین و گران قیمت ترین ساختمان های دوبلکس را می توان یافت. برای خرید خانه دوبلکس در تهران با توجه به بودجه خود می توانید یکی از محله های فوق را انتخاب کنید.

شیوه قیمت گذاری ساختمان های دوبلکس

مواردی که در قیمت گذاری خانه به طور متعارف لحاظ می گردد در ساختمان دوبلکس نیز مهم است. مواردی چون موقعیت مکانی، متراژ، سن بنا و همچنین میزان هزینه دیزاین داخلی خانه در تعیین قیمت خانه دوبلکس مؤثر هستند.

خانه دوبلکس به صورت مجموع متراژ طبقات در معاملات روزانه خرید و فروش می گردد. بنابراین قیمت خانه دوبلکس از آپارتمان فلت مشابه آن بسیار بیشتر است. نکته مهم علاوه بر متراژ سازه و بنا قدر السهم آن از زمین در آپارتمان و متراژ زمین در خانه های ویلایی است. به طور مثال یک خانه دوبلکس با متراژ زمین 190 مترمربع به صورت 380 متر بنای مفید خرید و فرش می گردد.

سایر موارد مؤثر در قیمت خانه دوبلکس

داشتن با نداشتن امکانات رفاهی درجه یک مانند آسانسور، انباری و متراژ آن

پارکینگ سندی و تعداد آن

نقشه و دیزاین

نور آپارتمان و خانه

مصالح بکار رفته در خودواحد آپارتمان و خانه

مصالح بکار رفته در مشاعات

حیاط خلوت

پاسیو

سازه ساختمان

موقعیت و محل ملک

نوع سند که وقفی است یا آزاد

تعداد طبقات

تک واحدی بودن

میزان قدر السهم از زمین

هزینه های نگهداری

ویو و چشم انداز ساختمان

شمالی و جنوبی بودن

متوسط قیمت خانه دوبلکس در 6 ماهه دوم سال

همان طور که گفته شد قیمت خرید خانه وابسته به آیتم های بسیاری است. متأسفانه با سقوط ارزش ریال و مسائل مالی که در چند ماه اخیر گریبان گیر کشور شده است قیمت خانه نیز به طور سرسام آوری افزایش یافته است.

عموماً همه ساله در فصول پاییز و زمستان با رکود فصلی بازار مسکن به دلیل کاهش تمایل مردم به جابه جایی روبرو می شویم. با توجه به تورم عمومی که موجب افزایش قیمت تمام شده ساخت وساز شده است. درعین حال به دلیل فصل سرما، میزان تقاضا برای خرید مسکن کاهش می یابد. تمامی این مسائل به کاهش قیمت مسکن نسبت به نیمه اول سال خبر می دهند. گرچه این کاهش در مقایسه با افزایش بیش از 90 درصدی قیمت خرید خانه در چند ماه گذشته ناچیز است.

متوسط قیمت ساختمان های دوبلکس در شمال تهران

در شمال شهر تهران عمدتاً بیشتر خانه های دوبلکس با توجه به نوع مصالح و دیزاین آن بسیار شیک و لاکچری هستند. بنابراین قیمت خرید خانه در این منطقه نیز بسیار بالاست. رنج قیمت تعیین شده در این منطقه برای هر مترمربع چیزی حدود 15 تا 30 میلیون تومان است. این قیمت با توجه به ویلایی و یا آپارتمانی بودن خانه و حتی قیمت کوچه و محله متغیر است. گرچه خانه های دوبلکس سوپر لوکس بالاتر از این مبلغ نیز در مناطق خاصی یافت می شوند. به طور مثال آپارتمان سوپر لوکس با تمام امکانات رفاهی در فرمانیه غربی امروز متری 31 میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. همچنین در برخی مناطق شمال شهر که در محدوده بافت قدیمی قرار دارند نیز کمتر از متری 15 میلیون تومان معامله می شوند.

قیمت ساختمان های دوبلکس مرکز شهر

در مرکز شهر نیز خانه دوبلکس و آپارتمان دوبلکس یافت می گردد. در محله های مختلف قیمت بسیار متفاوت است. رنج قیمت کلی از حدود 9 تا 14 میلیون تومان را می توان پیش بینی کرد. آپارتمان دوبلکس در سهروردی با متری 11 میلیون و یا در خیابان فاطمی با حدود متری 13 میلیون تومان و… نمونه ای از آن هاست.

قیمت ساختمان های دوبلکس غرب تهران

غرب تهران با توجه به محدوده وسیع تحت پوشش و محله های اعیان نشین و معمولی رنج قیمتی بسیار گسترده ای دارد. آپارتمان ها و خانه های دوبلکس در مناطق شهرک غرب و سعادت آباد دارای بالاترین قیمت هستند. و هر چه برای خرید خانه از این مناطق فاصله داشته باشید قیمت ها نیز کمی منطقی تر می شوند. بازه خرید و رنج قیمت خانه دوبلکس در غرب تهران از 10 تا حدود 60 میلیون تومان متغیر است. به طور مثال در ستارخان آپارتمان دوبلکس حدود 10 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. مشابه همین ملک در شهرک غرب متری 28 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

قیمت ساختمان های دوبلکس در شرق تهران

شرق تهران نیز محله های گران قیمت و لوکس مختص به خود را دارد. همچنین بسیاری از محله های این منطقه دارای بافت قدیمی هستند. در شرق تهران باید توجه کنید که فروشنده تعریف درستی از ساختمان های دوبلکس داشته باشد. وگرنه برای خرید خانه با ساختمان های فرسوده و قدیمی که یک اتاق پایین و اتاق دیگری در طبقه دوم دارند، روبرو می شوید.

قیمت ملک در شرق تهران از 3حدود میلیون تومان آغازشده و تا 12 میلیون تومان در بهترین شرایط و امکانات هم می رسد.

قیمت ساختمان های دوبلکس در جنوب تهران

خرید خانه در جنوب تهران از حدود 3 تا 7 میلیون تومان برای هر مترمربع در نظر گرفته می گردد.

نکات مهم قبل از خرید خانه دوبلکس

قبل از خرید خانه دوبلکس نکات مهمی وجود دارند که در که در زیر شمارا با آن آشنا می کنیم:

سیستم های گرمایش و سرمایش در چنین خانه هایی بسیار حائز اهمیت هستند. به دلیل ارتفاع بیش ازحد معمول سقف و فضای عظیم آن حفظ تعادل دما در خانه دوبلکس مهم است.

تعداد پله ها و نوع آن ها نیز به مرورزمان از اهمیت ویژه ای برخوردارند. تصور کنید روزی چند بار به اتاق ها و یا طبقه بالایی احتیاج به مراجعه دارید. همچنین دسترسی به اتاق خواب ها برای حفظ امنیت بچه ها و افراد سالمند و آسیب پذیر نیز حیاتی است.

قبل از خرید خانه دلخواه از مشورت افراد خبره و کارشناسان مسکن از قیمت واقعی آن آگاه شوید. تعداد سرویس های بهداشتی و دسترسی به آن ها در هر طبقه. کمبود و یا حتی تعداد بالای سرویس های بهداشتی نیز در ساختمان های دوبلکس می تواند مشکل زا باشد.

نورگیر بودن طبقات و فضاها نیز مسئله ای نیست که به راحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد.

بهتر است تعداد اتاق خواب های مورداحتیاج خانواده را قبل از اقدام به خرید خانه تعیین کنید. این کار شمارا در یافتن خانه مطلوبتان یاری می نماید.

معمولاً در ساختمان های دوبلکس آشپزخانه، پذیرایی و نشیمن در طبقه پایین قرار دارند. اختصاص فضای مناسب با توجه به احتیاج شما در این طبقه بسیار مهم است. هستند خانه های دوبلکسی که متراژ مناسبی دارند اما تفکیک فضاها به درستی در آن رعایت نشده است.

متراژ انباری و کمدهای دیواری خصوصاً در خانواده های پرجمعیت مسئله بسیار مهمی است که نباید از قلم بیافتد.

خرید خانه دوبلکس در تهران با توجه به قیمت منطقه و امکانات آن طبقه بندی می گردد. ساختمان های دوبلکس و لوکس شهر بیشتر در مناطق 1 و 3 در تهران وجود دارند. قیمت خانه دوبلکس در تهران پیرو نوسانات بازار و رکود مالی چند ماه گذشته افزایش چشم گیری داشته است. توصیه می گردد قبل از خرید خانه دوبلکس حتماً قسمت نکات مهم را مطالعه فرمایید. در تهران قیمت ثابت و تعیینی برای خرید خانه وجود ندارد. صاحب ملک با توجه به تعیینه های مدنظر خودش آن را قیمت گذاری می نماید. بنابراین توصیه می گردد قبل از اقدام به خرید از قیمت کارشناسی ساختمان آگاه شوید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 228

به "متوسط قیمت خانه دوبلکس در تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

11 کاربر به "متوسط قیمت خانه دوبلکس در تهران چقدر است؟" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط قیمت خانه دوبلکس در تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید