لیگ ملت های والیبال 2023؛ ایران 2 ، 3 لهستان

به گزارش مجله شهبازی، تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه هفته نخست خود در لیگ ملت ها برای سی امین بار در تاریخ برابر لهستان صف آرایی کرد. شاگردان بهروز عطایی در این ملاقات در پی یازدهمین برد خود برابر این تیم بودند.

لیگ ملت های والیبال 2023؛ ایران 2 ، 3 لهستان

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان:

جواد کریمی، محمدجواد معنوی نژاد، سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل نژاد

ست اول (ایران 25 - 23 لهستان)

لهستان بازی را بهتر آغاز کرد و به لطف دفاع خوب و اسپک های دقیق توانست 5 بر 3 پیش بیفتد. شاگردان بهروز عطایی علاقه ای به سرویس های پرشی محکم نداشتند و کنترل شده سرویس می زدند. البته ملی پوشان ایران نسبت به بازی با ژاپن بهتر ظاهر شدند و توانستند نتیجه را روی عدد پنج مساوی نمایند. باز هم توپ گیری ها و دریافت های ضعیف، امتیازات را یکی پس از دیگر تقدیم لهستان کرد و امتیازات 11 بر 8 شد؛ اختلافی که باعث شد بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند.

بی دقتی بازیکنان ایران به از دست رفتن موقعیت های امتیازگیری منجر شد و اختلاف سه امتیازی تا امتیاز 14 برای لهستان باقی ماند. لهستانی ها هم در سرویس بی دقت بودند و توپ را به تور کوبیدند. ایران نیز از این ضعف استفاده کرد و اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد و نتیجه 16 بر 15 شد. بازی نسبتا پایاپای پیش رفت، اما لهستانی ها توانستند فزونی خود و دو امتیاز اختلاف را تا امتیاز 20 بر 18 حفظ نمایند. در ادامه ایران از فرصت ها استفاده کرد و نتیجه را روی عدد 20 مساوی کرد.

امین اسماعیل نژاد فرصت داشت ایران را 22 بر 21 پیش بیندازد، ولی توپ گیری عالی در زمین لهستان، نتیجه را برعکس کرد. آبشار فوق العاده پوریا حسین خانزاده در ادامه نتیجه را 22-22 مساوی کرد تا این بازی مجذوب کننده ادامه داشته باشد. بالاخره جواد معنوی نژاد توانست برای اولین بار، ایران را در این بازی جلو بیندازد. دفاع، ولی زاده هم اختلاف را به عدد دو رساند. فاصله به یک امتیاز کاهش یافت و حساسیت به اوج رسید، ولی اسماعیل نژاد، تیر خلاص را با یک اسپک زیبا زد.

ست دوم (ایران 25 - 23 لهستان)

ایران رفته به رفته بهتر شد و توانست در ست دوم هم عملکرد خوبی داشته باشد. اختلاف دو تیم زیاد نبود و بازی پایاپای دنبال می شد. بار دیگر سید محمد موسوی کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران به یاری ایران آمد و با دو دفاع بی نقص، نتیجه را 6 بر 4 به نفع کشورمان کرد. لهستان که بسیاری از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت، با اشتباهات سریالی سبب شدند اختلاف به سه امتیاز برسد و ایران هشت بر پنج پیش بیفتد. این اختلاف تا امتیاز 11 بر 8 حفظ شد، ولی ایران دو امتیاز را از دست داد و اختلاف به یک امتیاز رسید.

اسپک ها و دفاع های خوب ایران ادامه پیدا کرد و اختلاف دو امتیازی به نفع ایران تا امتیاز 19 بر 17 حفظ شد. در این لحظه نیکولا گربیچ سرمربی لهستان درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه سبب شد لهستان، اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهد. خطای پنجه دو ضرب جواد کریمی هم نتیجه را 19 بر 19 مساوی کرد، اما ایران باز هم پیش افتاد. لهستان باز هم بازی را مساوی کرد، اما سرویس این تیم به تور خورد و ایران را جلو انداخت.

لهستان که نمی خواست ست دوم را هم بازنده باشد، پا پس نکشید و نتیجه را مساوی کرد. ایران با دست علی حاجی پور به امتیاز 22 رسید، ولی معنوی نژاد، سرویس را از دست داد و همه چیز مساوی پیگیری شد. حاجی پور 22 ساله اسپک خود را به دفاع لهستان کوبید تا ایران همچنان دست بالا را داشته باشد. ایران با توپ گیری و حمایت خوب و البته اسپک لهستان که به خارج از زمین رفت، اختلاف را به دو امتیاز رساند. لهستان به لطف سرویس ایران که از دست رفت، یک امتیاز دیگر رفت، ولی حسین خانزاده با اسپکی زیبا، نتیجه ست اول را تکرار کرد.

ست سوم (ایران 21 - 25 لهستان)

در ست سوم لهستان بهتر از ایران بود و در همان پوئن های اول اختلاف ایجاد کرد تا با خیالی آسوده تر ست سوم را پشت سر بگذارند. لهستان در ست سوم هم در سرویس زدن و هم در توپ گیری کاملا برتر بود. توپ گیری خوب لهستانی ها در ست سوم باعث شده بود خوابیدن توپ در زمین آن ها برای شاگردان بهروز عطایی سخت باشد.

بهروز عطایی با گرفتن یه وقت استراحت به موقع اختلاف 4 امتیازی با لهستان را کاهش داد و به عدد یک رساند، اما بار دیگر هوشیاری لهستانی ها باعث شد تا اختلاف امتیاز ایجاد گردد و در نهایت ست سوم با نتیجه 25 بر 21 به سود لهستان به انتها برسد.

ست چهارم ایران (ایران 15 - 25 لهستان)

همه چیز به سود لهستان در جریان بود. عملکرد فاجعه جواد کریمی و طاهر وادی در دادن پاس باعث شده بود تا طرح حملات ایران به سادگی لو برود و اسپک ها یکی پس از دیگری به وسیله مدافعین لهستان دفاع شوند. سرویس های خوب لهستان و بی دقتی دریافت نماینده های ایران نقطه ضعف بعدی بود. ایران کاملا نسبت به دو ست ابتدایی افت نموده و پیروزی لهستان در این ملاقات بعید به نظر نمی رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1531

به "لیگ ملت های والیبال 2023؛ ایران 2 ، 3 لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال 2023؛ ایران 2 ، 3 لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید