قدیمی ترین درختان دنیا

به گزارش مجله شهبازی، درختان فارغ از سن خود ارزش بسیار زیادی دارند و در سراسر دنیا درختانی وجود دارند که برای سال ها تامین کننده حیات روی این سیاره بودند. قدمت بعضی از این درختان به پنج هزار سال می رسد و مطمئنا تماشای آن ها هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد.

قدیمی ترین درختان دنیا

در ادامه به معرفی قدیمی ترین درختان دنیا می پردازیم. همراه با ما باشید.

10. درخت بدون نام - کانادا

Unnamed Tree, Canada

حتی اگر از بیشتر موجودات زنده روی سیاره زمین نیز سن بیشتری داشته باشید، همچنان ممکن است ناشناخته باقی بمانید و این موضوع در خصوص این درخت در کانادا صدق می نماید. این درخت حدود 1984 سال قدمت دارد و در کاناناسکیس آلبرتای کانادا قرار گرفته است. این درخت از نژاد کاج اروپایی کوهستانی است ولی برای پیدا کردن آن باید هدایت کاربلد به همراه خود داشته باشید.

9. درخت BLK232 - آمریکا

BLK232, United States

درختان سرو بلند به نمادی از بلک ریور استان کارولینای شمالی تبدیل شده اند و افرادی که در اینجا کایاک سواری می نمایند، در جهت خود در طبیعت شاهد این درختان تماشایی و خارق العاده هستند. یکی از این درختان نیز به نام BLK232 شناخته می گردد که حدود 2089 سال قدمت دارد. این درخت بسیار تماشایی و خیره نماینده است و هر بیننده ای را به بهت و حیرت فرو می برد.

8. درخت SHP 7 - آمریکا

SHP 7, United States

سیرا نوادا در استان کالیفرنیا همچون بیشتر منطقه ها این استان، دارای درختان قدیمی و بزرگی است که سراسر آن را پوشانده است. یکی از این درختان نیز به وسیله دانشمندان به نام SHP 7 نام گذاری شده است که از نوع کاج دم روباهی است و قدمت آن به 2110 سال می رسد. این درخت بسیار جالب توجه و زیبا است و تکه ای از دنیای باستان به شمار می رود.

7. درخت Bennett Juniper - آمریکا

Bennett Juniper, United States

همچون مورد قبلی، درخت بنت جونیپر (Bennett Juniper) نیز در سیرا نوادا استان کالیفرنیا قرار گرفته است و برخلاف بسیاری از همتایان خود، موقعیت آن در معرض بازدید عموم مردم قرار گرفته است. این درخت از نوع سرو کوهی است که بسیار تماشایی و خیره نماینده به نظر می رسد و سوژه ای عالی برای عکاسی به شمار می رود. سن این درخت حدود 2200 سال است و ارتفاع آن به 24 متر می رسد که واقعا تحسین برانگیز است.

6. درخت Jaya Sri Maha Bodhi - سریلانکا

Jaya Sri Maha Bodhi, Sri Lanka

درخت جایا سیری ماها بودهی (Jaya Sri Maha Bodhi) تنها درختی در این لیست است که در آمریکا قرار ندارد. این درخت علاوه بر اینکه حدود 2308 سال قدمت دارد، به عنوان درختی مقدس نیز شناخته می گردد و بنابر اعتقاد مردم، از نهالی از درخت بودا شکل گرفته است. مردم بر این باور هستند که بودا در زیر درخت بودا به روشنفکری دست یافته است و بنابراین، درخت جایا سیری ماها بودهی از اهمیت زیادی برخوردار است.

5. درخت CB-90-11 - آمریکا

CB-90-11, United States

درخت CB-90-11 از جمله درختان خارق العاده آمریکا به شمار می رود که نام آن همچون نام هایی از فرنچایز جنگ ستارگان احساس می گردد. این درخت در کوهستان راکی در استان کلورادو قرار گرفته است و قدمت آن به 2464 سال می رسد. این درخت از نژاد کاج بریستلکون است که در خطر انقراض قرار داشتند اما در سال های اخیر به تعداد آن ها افزوده شده است.

4. درخت BLK227 - آمریکا

BLK227, United States

درخت BLK227 تا سال 2019 میلادی از دید مردم پنهان به جای مانده بود تا اینکه به وسیله گروهی از دانشمندان کشف و به چهارمین درخت کهن روی زمین تبدیل شد. این درخت از نژاد سرو طاس است و قدمت آن به 2647 سال می رسد که در بلک ریور استان کارولینای شمالی قرار گرفته است. در حال حاضر تحقیقات روی این درخت همچنان در جریان است و به همین علت نام خوبی برای آن انتخاب نشده است.

3. درخت Gran Abuelo - شیلی

Gran Abuelo, Chile

درخت گرن ابوئلو (Gran Abuelo) تنها درخت در آمریکای جنوبی به شمار می رود که در این لیست قرار گرفته است. این درخت در میان جنگل های کشور شیلی سر به فلک کشیده و نام آن به معنای پدر پدربزرگ است. این درخت حدود 3651 سال سن دارد و از جمله کهن ترین درختان روی زمین به شمار می رود. این درخت به عنوان قدیمی ترین درخت غیرکاج در روی زمین محسوب می گردد.

2. درخت Methuselah - آمریکا

Methuselah, United States

درخت متئوسلاح (Methuselah) از سال 1964 تا سال 2013 میلادی به عنوان قدیمی ترین درخت دنیا شناخته می شد. این درخت به نام پدربزرگ نوح نام گذاری شده است و در کوهستان های وایت استان کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است. احتمال بر این است که این درخت در اواخر آخرین دوره یخبندان به وجود آمده است. قدمت این درخت به حدود 4853 سال می رسد.

1. درخت Old Hara- آمریکا

Old Hara, United States

درخت اولد هارا (Old Hara) در سال 2013 میلادی کشف شد و از آن موقع نیز به عنوان قدیمی ترین درخت زنده دنیا شناخته می گردد که قدمت آن به 5069 سال می رسد. این درخت در کوهستان وایت استان کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است ولی پیدا کردن آن بسیار سخت است. برای آن که از این درخت و بعلاوه درخت متئوسلاح محافظت گردد، موقعیت مکانی مخفی نگه داشته است.

منبع: فوت و فن / farandwide.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1396

به "قدیمی ترین درختان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین درختان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید