فیلم های حوزه هنری در 10 جشنواره خارجی روی پرده می فرایند

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران، مریم نقیبی، مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی سوره درباره ساز و کار ارسال فیلم های بلند، کوتاه و انیمیشن به جشنواره های بین المللی از سوی این سازمان گفت: فیلم ها به صورت حرفه ای و بر اساس برنامه ریزی دقیق به جشنواره های مختلف فرستاده می شوند.

فیلم های حوزه هنری در 10 جشنواره خارجی روی پرده می فرایند

وی در ادامه اضافه کرد: فیلم هایی که به بخش بین الملل سازمان توسعه سینمایی سوره فرستاده می شوند پس از تایید از طرف سازمان سینمایی و تشخیص مستعد بودن آن جهت حضور در جشنواره های بین المللی، ضمن انجام کارهای تبلیغاتی و مراحل فنی لازم، به جشنواره ها ارسال می شوند.

مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی سوره با بیان این مطلب که در شهریور و مهر سال جاری فراوریات حوزه هنری در 10 جشنواره معتبر بین المللی روی پرده می فرایند، توضیح داد: در این جشنواره 30 فیلم از محصولات حوزه هنری در جشنواره هایی چون فوکواوکای ژاپن، کودک شارجه، ایرانیان استرالیا، فنوم پنه، پرشین فیلم فستیوال استرالیا، بوسان کره جنوبی، بالی اندونزی، مونترال کانادا، مذاهب امروز ایتالیا و... نمایش داده می شوند که ممکن است در این جشنواره ها یک فیلم چند بار نمایش داده گردد.

نقیبی در پاسخ به این که در زمینه فروش فیلم ها تا به امروز چه کارهایی اجرا شده است، توضیح داد: بالطبع فروش فیلم کار دشوارتری نسبت به اکران آن در جشنواره ها است. اما با وجود همه محدودیت هایی که برای فیلم های ما در زمینه فروش وجود دارد، تا به امروز فعالیت های خوبی را انجام داده ایم که منجر به فروش فیلم هایی نیز شده اما باز شدن گیشه برای ما سخت است.

این مدیر سینمایی با اشاره به راهکارهای بهتر شدن فروش فیلم ها در بازارهای جشنواره ها گفت: اگر مقوله فراوری فیلم ها به استانداردهای دنیای نزدیک گردد و تبلیغات بر روی فیلم از تبلیغ بر روی فراوری آن شروع گردد، قطعا می توان به نتایج بهتری در زمینه فروش دست یافت. باید استانداردهای بین المللی را بشناسیم و از کارشناسان این بخش به خوبی استفاده کنیم. متاسفانه از معدود افرادی که در ایران در این زمینه فعال بوده اند، به خوبی استفاده نشده است.

نقیبی در خاتمه تاکید نمود: در سینمای دنیا قبل از فراوری فیلم بازار فروش و عرضه آن امکان یابی می گردد و بدین ترتیب فیلم با استفاده از توزیع نماینده خود، سرمایه گذار را برای انجام این کار مطمئن می نماید. این مقوله ای است که همه سینماگران برای موفقیت در خارج از کشور باید به آن توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 145

به "فیلم های حوزه هنری در 10 جشنواره خارجی روی پرده می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های حوزه هنری در 10 جشنواره خارجی روی پرده می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید