فیزیکدان ها نوعی نو از شبه ذره ساختند

به گزارش مجله شهبازی، فیزیکدان های سیتی کالج نیویورک یک شبه ذره مغناطیسی تازه ایجاد نموده اند که مسیری امیدوارکننده به سمت تحقق تاثیرات اپتیکال مواد مغناطیسی و ذخیره سازی دیجیتالی داده ها است.

فیزیکدان ها نوعی نو از شبه ذره ساختند

به گزارش سای تک دیلی، مرکز اکتشاف و نوآوری بخش فیزیک سیتی کالج نیویورک اعلام نموده که نوع جدیدی از یک شبه ذره مغناطیسی را به وسیله ترکیب نور با دسته ای از آهنرباهای بسیار نازک دوبعدی ایجاد نموده است. این پیشرفت که نتیجه همکاری با دانشگاه تگزاس در اوستین است، پایه و اساسی را برای یک راهبرد نوظهور به منظور طراحی مصنوعی مواد به وسیله تضمین تراکنش نیرومند آنها با نور فراهم می سازد.

وینود ام. منان فیزیکدان در دانشگاه سیتی کالج گفت: اجرای رویکرد ما با مواد مغناطیسی یک مسیر امیدوارکننده به سمت تاثیرات کارآمد تاثیرات اپتیکال مغناطیسی است. تحقق این هدف می تواند امکان کاربرد آنها برای دستگاه های روزمره مانند لیزر یا برای ذخیره سازی دیجیتالی داده ها را فراهم سازد.

دکتر فلوریان درینبرگر از تهیه کنندگان اصلی این گزارش تحقیقی اعتقاد دارد که کار آنها حوزه کاوش نشده ای از تراکنش های نیرومند بین نور و کریستال های مغناطیسی را برملا نموده است.

این تیم با نگاه به آینده میخواهد این تحقیقات را توسعه بدهند تا بتوانند از نقش خلاء الکترودینامیکی در زمان قرار گرفتن مواد کوانتومی در حفره های اپتیکال مطلع شوند.

ادواردو بالدینی استادیار دانشگاه تگزاس در اوستین گفت: کار ما راه را برای تثبیت فازهای نوین کوانتومی ماده که هیچ همتایی در تعادل ترمودینامیک ندارند، هموار می سازد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1454

به "فیزیکدان ها نوعی نو از شبه ذره ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیزیکدان ها نوعی نو از شبه ذره ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید