فوت یک ژاپنی دیگر بر اثر تزریق واکسن مدرنا

به گزارش مجله شهبازی، وزارت بهداشت ژاپن از فوت یک مرد 49 ساله بر اثر تزریق واکسن کرونای آلوده ساخت شرکت آمریکایی مدرنا اطلاع داد.

فوت یک ژاپنی دیگر بر اثر تزریق واکسن مدرنا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسوایی واکسن های کرونای آلوده آمریکایی در کشور ژاپن همچنان ادامه دارد و این بار واکسن شرکت مدرنا یک قربانی دیگر در این کشور گرفت.

وزارت بهداشت ژاپن شامگاه دوشنبه (به وقت ایران) گفت یک مرد 49 ساله که ماه گذشته یک دُز واکسن مدرنا تزریق نموده بود، جان باخته است. آن واکسن جزو سری واکسن های مدرنا بوده که به علت آلودگی به وسیله شرکت جمع آوری گشت.

به نوشته روزنامه ماینیچی شرکت مدرنا و شاخه آن در ژاپن تاکِدا فارماسوتیکال چهارشنبه هفته قبل گفتند که سه سری از واکسن های توزیع شده در این کشور را به علت پیدا شدن آلودگی فولاد در بعضی ویال ها، جمع می نمایند.

وزارت بهداشت ژاپن شرح داد مرد 49 ساله ای که بر اثر واکسن مدرنا فوت نموده، در تاریخ 11 آگوست دُز دوم را دریافت نموده بود و فردای آن روز مرگ وی تایید شد.

بر اساس این گزارش، در ماه آگوست بعلاوه دو ژاپنی دیگر که در دهه سوم عمر خود بودند، بر اثر تزریق همان دسته از واکسن های مدرنا جان باختند.

در تازه ترین مورد شناسایی واکسن های کرونای آلوده در ژاپن یک گزارش مبنی بر مشاهده آلودگی در واکسن کرونای استان گونما در نزدیکی توکیو ثبت شد. یکی از مقامات استان گونما در رابطه با این آلودگی گفت: یک ماده ریز و سیاه در یک ویال واکسن Moderna Inc یافت شده که باعث شد تزریق با واکسن مدرنا متوقف گردد. مقامات استان گونما گفتند، سری واکسن آلوده شناسایی شده در این استان با واکسن هایی که قبلاً به علت آلودگی متوقف شده بودند فرق دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1063

به "فوت یک ژاپنی دیگر بر اثر تزریق واکسن مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت یک ژاپنی دیگر بر اثر تزریق واکسن مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید